87 860 läst · 227 svar
88k läst
227 svar
Hantverkaren drog sladdarna till LED-downlightsen inne i överskåpen!
Jo, man kan anta det men inte alltid man får senapen och ketchupen i fina strängar av korvgubben som man antar borde veta vad han görS sunqan skrev:
Nej, man kan inte anta - man kan faktiskt förutsätta. Samma gäller för övrigt korvgubben.Grizzlybjörnen123 skrev:
Är du medveten om att det finns en konsumentlagstiftning?
Håller med dig fullständigt.J Jörgen Ö skrev:TS vill ha det så billigt som möjligt, men då vill TS att snickaren/elektriker ska plocka ner alla skåp för att dra matningskablarna bakom el ovanför skåpen!? Tror inte TS förstår vilket merarbete det inneburit.
Sen tror jag nog täckskivan ovanför skåpen visst sitter ihop med skåpen, det är brukligt....
Kanske både skåp och täckskivor är infogade och inmålade....
Tycker TS ska vara nöjd och glad, och som andra sagt, det enda man kan gnälla på att elektrikern kunde täckt in kablarna i en kanal direkt.
Ts vill inte byta täckskiva för det kostar pengar men TS vill att elektrikern skall , montera ner skiva och skåp för att dra el och sen montera upp det , korkat är ju bara förnamnet ,
Korkat skriver isobarik som inte kan läsa ordentligt och missat hela poängen med tråden. Jag köpte ju nya täckskivor för att dragningen skulle göras om. Det satt en ful täcklist under överskåpen med halogenlampor och sladdar som hängde ner. Köket var annars i bra skick och onödigt att byta. Jag frågade här i forumet om hur detta kunnat lösas snyggt på annat sätt (att ta ned skåpen var skrivet somI isobarik skrev:
en frågeställning och motsvarar vad elektriker och snickare gjorde i min förra lägenhet - jag hade både och på plats även nu) och har fått några tips som var betydligt bättre än vad idioterna ställt till med hos mig.
Redigerat: