A AndersS skrev:
Så istället kan reultatet bli att personal från omsorgen kan få släpa dig ut och in när du t.ex. ska gå på toaletten om en rullstol inte går in och det är för litet utrymme.
...
De som tycker att det bara är trams kommer nog att se de lite annorlunda om de under en period behöver "släpas" in av hemtjänstpersonal och få ytterligare hjälp.
För att inte tala om hemtjänstpersonalens skaderisker, när en/två personer (oftast tjejer) på 55kg ska lyfta, trixa, vrida, mm in vårdtagare som väger >90kg till tex toaletten.

En portabel personlyft är större än en rullstol.

(Har 7 släckningar som jobbar/jobbat inom hemtjänst/vårdboende dom senaste åren.)

Många säckar för tex Broxosalt, betong, mm har en maxvikt på 25kg, förr så var det vanligt med 50kg Broxosaltsäckar men dom försvann pga arbetsmiljö (om jag mins rätt).
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Japp så lösningen är att alla gamla fina kåkar ska förstöras, ush och fy för höga 1800-tals trösklar bort!!!!! jag kan ju bli rullstolsbunden imorn! Bort med orginal dörrkarmen från 1910, den är för smal!!!!!!! dörrbladet bränner vi på bål..
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Fairlane
Jag trodde du var glad att slippa trösklarna?
Det är väl ingen som säger att gamla kåkar ska förstöras eller att dörrblad ska brännas.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag trodde du var glad att slippa trösklarna?
Det är väl ingen som säger att gamla kåkar ska förstöras eller att dörrblad ska brännas.
Det enda positiva tillgänglighetskraven gjort är att det inte är löjliga krav på tröskelhöjd I våtutrymmen.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Fairlane
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det enda positiva tillgänglighetskraven gjort är att det inte är löjliga krav på tröskelhöjd I våtutrymmen.
Om man har som argument att man vill behålla den gamla stilen så borde man vara för de höga trösklarna.
Jag har full förståelse för att man vill ha kvar delar av det gamla, men inte allt, men då kanske man inte bör använda argumentet om att man vill behålla det gamla.
 
  • Gilla
scim och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det enda positiva tillgänglighetskraven gjort är att det inte är löjliga krav på tröskelhöjd I våtutrymmen.
Ja du, allt som inte passar dig är löjligt och när det passar dig så är det bra att man tagit bort de löjliga kraven. Men du är troligtvis ung fortfarande;)
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Om man har som argument att man vill behålla den gamla stilen så borde man vara för de höga trösklarna.
Jag har full förståelse för att man vill ha kvar delar av det gamla, men inte allt, men då kanske man inte bör använda argumentet om att man vill behålla det gamla.
Jag tänker på de där fula trösklarna man ofta ser i hyresrätter osv
 
A AndersS skrev:
Ja du, allt som inte passar dig är löjligt och när det passar dig så är det bra att man tagit bort de löjliga kraven. Men du är troligtvis ung fortfarande;)
Det är väl tur det finns något som är positivt med skiten? Ni bor väl I något jävla funkishus då kan man ju bygga hur fan man vill.
 
Fairlane
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tänker på de där fula trösklarna man ofta ser i hyresrätter osv
Fula eller snygga är upp till betraktaren. Om de är tidstypiska och man argumenterar för att man vill ha det tidstypiskt och de nya moderna reglerna förstör så håller helt enkelt inte argumentet. Jag tycker också att de är fula och vill inte heller ha dem, men kanske bör du slipa på dina argument mer. "Det här vill jag ha, det är snyggast och bäst. Allt annat är fult och löjligt och alla som inte tycker som jag är idioter och fattiglappar som kan bo i en sunkig hyresrätt", tja, det är ett minst sagt halvdant argument.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Om de är tidstypiska och man argumenterar för att man vill ha det tidstypiskt och de nya moderna reglerna förstör så håller helt enkelt inte argumentet.
Hur kan det inte vara ett hållbart argument? Varför ska jag tvingas inte bygga tidstypiskt pga någon jävla fånig regel?blir förbannad
 
Nu har du varit förbannad i mer än 300 inlägg. Kan du inte gå ut på gatan och demonstrera eller bilda ett politiskt parti? :)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nu har du varit förbannad i mer än 300 inlägg. Kan du inte gå ut på gatan och demonstrera eller bilda ett politiskt parti? :)
Vänsterpack som håller på med sådant. Fast jag var på en demonstration mot fastighetsskatten för många år sedan
 
useless useless skrev:
Nu har du varit förbannad i mer än 300 inlägg.
Bara i ca sex procent??? Du måste räkna fel!
 
Jag räknade bara i den här tråden... :D
 
Fairlane
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur kan det inte vara ett hållbart argument? Varför ska jag tvingas inte bygga tidstypiskt pga någon jävla fånig regel?blir förbannad
Om du vill ha det tidstypiskt så vill du väl ha de höga tidstypiska trösklarna?
Ledsen, det du vill ha är tidstypiskt när det passar dig och annars inte. Det är inte att vilja ha det tidstypiskt. Det är att vilja ha det som man själv vill ha det.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.