J Jonas-S skrev:
Hur vet du att det Àr en orÀttvisa? Skulle ju kunna vara sÄ att gifta statistiskt sett Àr bÀttre kunder av flera anledningar. Jag hÀvdar inte att det Àr sÄ, men ser inte att det Àr sÄ osannolikt att det inte Àr pÄ sin plats med nÄgon kÀlla Ätminstone :).

Är skyddad identitet alltid en faktor som ökar priset pĂ„ försĂ€kringar? AlltsĂ„ oavsett om det Ă€r bilen, huset eller nĂ„got annat? Var kan man lĂ€sa mer om det?
Gifta? Vad snackar du om?đŸ€”

TillÀgg: personer med skyddad identitet Àr folkbokförda pÄ Skatteverket i Göteborg sÄ om du bor nÄgonstans med lÀgre premier Àn dÀr sÄ blir det högre. Och det gör mÄnga.
 
C
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
personer med skyddad identitet Àr folkbokförda pÄ Skatteverket i Göteborg sÄ om du bor nÄgonstans med lÀgre premier Àn dÀr sÄ blir det högre. Och det gör mÄnga.
Hur skall det gÄ till för att de skall fÄ rÀtt försÀkringspremie dÄ, menar du?
 
C cpalm skrev:
Hur skall det gÄ till för att de skall fÄ rÀtt försÀkringspremie dÄ, menar du?
De kunde ju fÄ den genomsnittliga försÀkringspremien. Eller sÄ kunde man lÄta bli att ta in just bostadsort i algoritmen för den Àr ju ÀndÄ inte sann.
Det Àr en utsatt grupp och det Àr fel att de ska negativt sÀrbehandlas..
 
C cpalm skrev:
Hur skall det gÄ till för att de skall fÄ rÀtt försÀkringspremie dÄ, menar du?
Jag har inget spontant genomtÀnkt förslag men nog borde det gÄ att lösa pÄ ett bÀttre sÀtt Àn att skriva alla i Göteborg.
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag har inget spontant genomtÀnkt förslag men nog borde det gÄ att lösa pÄ ett bÀttre sÀtt Àn att skriva alla i Göteborg.
Grejen Àr att gruppen Àr för liten. Det handlar om 20 000 personer bland tio miljoner invÄnare. Det Àr vÀldigt vÀldigt mycket som inte Àr genomtÀnkt eller anpassat kan jag sÀga...
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.