kashieda kashieda skrev:
Det hade ju varit bättre om alla antagits vara..?
Är könet ens relevant, som det brukar skrivas i denna tråd?

harry73
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Han/hon hade jag haft som default om man inte valt. Så slipper man vara politisk aktivist
Så du menar att ditt ställningstagande i han/hon/hen-frågan inte är ett politiskt ställningstagande?
I denna tråden är de flesta inlägg som jag skulle kalla för politiska ställningstagande, just av motståndare till 'hen'.
Så du är absolut en politisk aktivist.

• Gilla
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Är alla med en åsikt som kan ses som politisk aktivister?

harry73
Alfredo Alfredo skrev:
Är alla med en åsikt som kan ses som politisk aktivister?
Inte nödvändigtvis. Jag tycker inte heller att hen-frågan är en politisk fråga. Men skriver man gång på gång att 'hen' är ett ett vänster-ord och att det därför ska undvikas och motverkas, ja då håller man på att bli en högeraktivist.

• Gilla
  • Haha
saltis99 och 7 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Så du menar att ditt ställningstagande i han/hon/hen-frågan inte är ett politiskt ställningstagande?
I denna tråden är de flesta inlägg som jag skulle kalla för politiska ställningstagande, just av motståndare till 'hen'.
Nej det är för att ordet är ett ord använt av politiska aktivister jag inte använder det.

På samma sätt som Gamla Tunnelgatan inte kan kallas efter sitt nuvarande namn

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
BirgitS
Nej det är för att ordet är ett ord använt av politiska aktivister jag inte använder det.
Men just för att du tycker att det är en viss politisk åsikt på de som använder ordet och du då vägrar använda ordet så innebär det ju att du är motståndare till denna politiska åsikt och därmed gör du ett politiskt ställningstagande när du vägrar använda ordet. Precis som harry73 skrev.

Jag tycker att ordet används av folk med olika politiska åsikter. Så det är du som blandar in politik i användningen.

• Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men just för att du tycker att det är en viss politisk åsikt på de som använder ordet och du då vägrar använda ordet så innebär det ju att du är motståndare till denna politiska åsikt och därmed gör du ett politiskt ställningstagande när du vägrar använda ordet. Precis som harry73 skrev.

Jag tycker att ordet används av folk med olika politiska åsikter. Så det är du som blandar in politik i användningen.
Så om man vägrar använda politiskt laddade ord så är man aktivist? Så om man undviker Sieg Heil är man aktivist?

D
Så om man vägrar använda politiskt laddade ord så är man aktivist? Så om man undviker Sieg Heil är man aktivist?
Så var det under den perioden det var populärt.

• Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Så var det under den perioden det var populärt.
Så alla normalt funtade var aktivister?

På samma sätt som Gamla Tunnelgatan inte kan kallas efter sitt nuvarande namn
Att uppkalla en gata efter en mördad statsminister är inte aktivism.

• Gilla
  • Älska
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Problemet är att default-värdet är hen. Det gör linkedin till aktivister
Eller bara menlösa, slätstrukna kappvändare. De flesta bryr sig inte om vad de gör så mycket som du tycks tro.

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Att uppkalla en gata efter en mördad statsminister är inte aktivism.
Att döpa gator efter politiker är osmakligt och politiskt

Jag går på Pipersgatan just nu. Är den ok? Ska jag ta en omväg runt Rålis också tro? Din tonårsaktiga världsbild måste vara jobbig att leva med.

• Gilla
  • Älska
djac och 2 till
  • Laddar…
TheImprovisor
Finns det någon annan tråd på Byggahus som spårat iväg så OT som denna gjort, i så många inlägg?
Det är både underhållande och lite skrämmande hur det gått från hen till gatunamn via allt möjligt.

EDIT: Autocorrect vill skriva hem när jag vill skriva hen.

• Gilla
saltis99 och 2 till
  • Laddar…
TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Finns det någon annan tråd på Byggahus som spårat iväg så OT som denna gjort, i så många inlägg?
Det är både underhållande och lite skrämmande hur det gått från hen till gatunamn via allt möjligt.

EDIT: Autocorrect vill skriva hem när jag vill skriva hen.
Inte ens autocorrect vill vara med om skiten :crysmile:

• Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.