Snigla skrev:
Jag tycker också det är bra att det finns folk som står på sig (både när det kommer till husköperier och andra områden). Det är bara det att gränserna för "allt" ska vara glasklara och det är dom inte.. ett dolt fel (eller ett fel överhuvudtaget) kan tolkas på så många sätt.. och då tycker jag det är fel i systemet. Om alla visste vad som gällde skulle det ju inte vara ett problem..
Det är väl rimligt att man strävar efter en medelväg. Samtidigt som man inte själv som köpare skall gnälla över minsta sak, skall man även inte låta allt gå oemotsagt. Även om jag själv haft turen att inte hamna i liknande knipor hittills så har jag folk i min omgivning som inte haft lika tur, och jag har verkligen förståelse för vilken energislukare de processerna har varit. De är ofta extremt tuffa, fast man har solida bevis på sin sida. Men jag är tacksam för att de i dessa fallen har varit tuffa nog att driva sin rätt mot säljare och hantverkare. Annars skulle vi aldrig få typexempel att peka på.

Odjuret skrev:
Nu är du lite väl destruktiv...
Vad är det jag destruerar?

G
I krig är alla förorare.
Visst kan man känna sig lurad och illa behandlad.
Böter för dumhet hade oxå varit bra, fakta man kan gräva fram ur denna tråd talar för sig själv!
Svenska husmäklare har ingen skam i kroppen.
Har dom med blommor på bordet, eller hittat ett par desperata husköpare, lyckats trissa upp priset så tycker de att de gjort ett bra jobb och höjt värdet på huset.
Vi skulle behöva HUSKÖPSmäklare som tillvaratog köparens intressen!
Höjer värdet gör den som renoverar huset...

• Gilla
Boumger
  • Laddar…
A
ARN är vidrigt inkompetenta.

G
Suck* rättshaverister.... Och detta betalar vi skatt för..

G
Det här är inte en artikel. Det är en ensidig partsinlaga som publicerats utan någon källkritik - Dåligt...

gäst skrev:
Det här är inte en artikel. Det är en ensidig partsinlaga som publicerats utan någon källkritik - Dåligt...
Där har du helt fel. Källorna är tydligt angivna och övriga parter har getts möjlighet att uttala sig, vilket också tydligt anges i artikeln.

Specificera istället vad det är du saknar, och vad du menar med "källkritik" i detta fallet.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.