6 936 läst · 19 svar
7k läst
19 svar
Hål i kakel efter handdukstork
slacker skrev:
För att täcka hål i kakel på ett enkelt och någorlunda snyggt sätt - ta ett rakblad och skär bort det dem smetat dit. Sitter plugg kvar, gänga i en skruv lätt och dra ur pluggen.
Karva ur ytterligare lite silikon, köp sedan vit silikon avsedd för våtrum ”sanitets silicon” eller ”Tec7” - Sikta på kvalitet annars gulnar den fort.
Smeta inte ut utan tänk - Fyll hålet och gör en liten gräddbakelse på kaklet precis över hålet med en diameter dubbelt så stor som håligheten.
Sen kommer tålamodet - Vänta tills det torkat - Takbladet igen, platt mot kaklet och skär av överflödet.
Snyggare än så blir det nog tyvärr inte…
Tack för ditt välskrivna meddelande! Jag kör på detta. Skulle det skita sig så får jag täcka över med det som Turbo skrev.slacker skrev:
För att täcka hål i kakel på ett enkelt och någorlunda snyggt sätt - ta ett rakblad och skär bort det dem smetat dit. Sitter plugg kvar, gänga i en skruv lätt och dra ur pluggen.
Karva ur ytterligare lite silikon, köp sedan vit silikon avsedd för våtrum ”sanitets silicon” eller ”Tec7” - Sikta på kvalitet annars gulnar den fort.
Smeta inte ut utan tänk - Fyll hålet och gör en liten gräddbakelse på kaklet precis över hålet med en diameter dubbelt så stor som håligheten.
Sen kommer tålamodet - Vänta tills det torkat - Takbladet igen, platt mot kaklet och skär av överflödet.
Snyggare än så blir det nog tyvärr inte…
Gällande tec7, har du någon rekommendation på märke? Skit samma vad det kostar, det ska bli bra.
Tec7 är mig veterligen det aktuella "Märket" - Känner inte till att dem heter något mer än så...S Spree skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden