Ok, nu är jag övertygad om att du trollar, och jag gick rakt i fällan... Well played! @AndersMalmgren

C crappyusrname skrev:
Ok, nu är jag övertygad om att du trollar, och jag gick rakt i fällan... Well played! @AndersMalmgren
Nej jag trollar inte.

@crappyusrname nej, alla ska vara fria att göra precis som de vill, förutom när det stör Anders estetiska sinne

13th Marine 13th Marine skrev:
@crappyusrname nej, alla ska vara fria att göra precis som de vill, förutom när det stör Anders estetiska sinne
Nja, jag är inte liberal i alla frågor. Tvärt om, jag är liberalkonservativ. Egentligen bara ekonomi jag är liberal inom. Och aborträtt osv.

Jag tycker tex detaljplaner är viktigt och ska inte gå att forcera lätt som idag.

edit: Det sjukaste jag någonsin hört var att fastighetsägaren fick avgöra om ett k-märkt brandhärjat hus skulle rivas eller inte.. haha, what the ferry fuck. vad är då vitsen med k-märkning

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Något med låg takhöjd som är mysigt kanske?
edit: Sedan är det irrelevant om man tycker det är snyggt. Har inge att göra bland 1800-talskåkar
Har haft flera hus från 1800-talet och ännu äldre. Takhöjden var mysigt låg i det första huset på cirka 190 eller 170 under dörrposter och bjälkar. Riktigt bra för värmeekonomin att inte ha en massa kubikmeter luft till ingen nytta ovanför kroppshöjd.
I det andra var det mer spatiöst med 180 under bjälkarna. Numera bor jag så jag knappt når taket om jag sträcker mig upp (gissar på 210-220?) vilket känns otroligt slösigt och meningslöst men gillade fastigheten i övrigt. Får kanske sänka taket inne.

• Gilla
Oldboy
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Har haft flera hus från 1800-talet och ännu äldre. Takhöjden var mysigt låg i det första huset på cirka 190 eller 170 under dörrposter och bjälkar. Riktigt bra för värmeekonomin att inte ha en massa kubikmeter luft till ingen nytta ovanför kroppshöjd.
I det andra var det mer spatiöst med 180 under bjälkarna. Numera bor jag så jag knappt når taket om jag sträcker mig upp (gissar på 210-220?) vilket känns otroligt slösigt och meningslöst men gillade fastigheten i övrigt. Får kanske sänka taket inne.
Jo, hus runt 1880-1910 har dock mellan 4.5 och 3.5. Det är mer lagom. Men aboslut mysigt med äldre kåkar, har ett hus från 1850 på Ljusterö. Precis att farsan som är 1.85 kan stå rak där. Skulle dock inte vilja bo permanent så

Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej jag trollar inte.
Jo Anders, du trollar jämt.
Men jag är inte säker på om du är medveten om det.

Jag tycker du är ett charmigt troll. (y) :love:

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jo Anders, du trollar jämt.
Men jag är inte säker på om du är medveten om det.

Jag tycker du är ett charmigt troll. (y) :love:
Folk kanske påverkas av det jag säger, men det är inte trollade, jag tycker som jag tycker. Troll är ute efter reaktion, det är deras enda syfte.

Tack, tror jag :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.