6 948 läst · 67 svar
7k läst
67 svar
Här är Sveriges fulaste stad
Ok, nu är jag övertygad om att du trollar, och jag gick rakt i fällan... Well played! @AndersMalmgren
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 275 inlägg
@crappyusrname nej, alla ska vara fria att göra precis som de vill, förutom när det stör Anders estetiska sinne
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Nja, jag är inte liberal i alla frågor. Tvärt om, jag är liberalkonservativ. Egentligen bara ekonomi jag är liberal inom. Och aborträtt osv.13th Marine skrev:
Jag tycker tex detaljplaner är viktigt och ska inte gå att forcera lätt som idag.
edit: Det sjukaste jag någonsin hört var att fastighetsägaren fick avgöra om ett k-märkt brandhärjat hus skulle rivas eller inte.. haha, what the ferry fuck. vad är då vitsen med k-märkning
Har haft flera hus från 1800-talet och ännu äldre. Takhöjden var mysigt låg i det första huset på cirka 190 eller 170 under dörrposter och bjälkar. Riktigt bra för värmeekonomin att inte ha en massa kubikmeter luft till ingen nytta ovanför kroppshöjd.AndersMalmgren skrev:
I det andra var det mer spatiöst med 180 under bjälkarna. Numera bor jag så jag knappt når taket om jag sträcker mig upp (gissar på 210-220?) vilket känns otroligt slösigt och meningslöst men gillade fastigheten i övrigt. Får kanske sänka taket inne.
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Jo, hus runt 1880-1910 har dock mellan 4.5 och 3.5. Det är mer lagom. Men aboslut mysigt med äldre kåkar, har ett hus från 1850 på Ljusterö. Precis att farsan som är 1.85 kan stå rak där. Skulle dock inte vilja bo permanent såT tompaah7503 skrev:Har haft flera hus från 1800-talet och ännu äldre. Takhöjden var mysigt låg i det första huset på cirka 190 eller 170 under dörrposter och bjälkar. Riktigt bra för värmeekonomin att inte ha en massa kubikmeter luft till ingen nytta ovanför kroppshöjd.
I det andra var det mer spatiöst med 180 under bjälkarna. Numera bor jag så jag knappt når taket om jag sträcker mig upp (gissar på 210-220?) vilket känns otroligt slösigt och meningslöst men gillade fastigheten i övrigt. Får kanske sänka taket inne.
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Liknande trådar
-
Stolpar altan - har jag gjort bort mig fullständigt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Här är Sveriges dyraste gator landet runt
Artikelkommentarer -
Det här är Sveriges dyraste adresser
Artikelkommentarer -
Hjälp vi har Sveriges fulaste biluppfart. Hur fixa?
Trädgård allmänt -
Så har Sveriges stadskärnor utvecklats
Artikelkommentarer