5 869 lĂ€st · 76 svar
6k lÀst
76 svar
GSR 12V-15FC eller 12V-35FC
Tack för recensionenđ.Mikael_L skrev:Nu i förrgĂ„r sĂ„ proppade jag nĂ„gra hĂ„l i ett betongtak, och jag provade Ă€ven nĂ„got hĂ„l med en rejĂ€l Hilti pĂ„ typ 3J, samt med "min vanliga" Hitachi/Hikoki DH18DSL (som trots sina specade 1,2J Ă€r riktigt riktigt bra).
Och ja, GSR 12V-35FC Àr absolut duglig för jobbet, Ätminstone om det Àr smÄhÄl, jag körde 5,5 mm hÀr.
Men bÄda de andra maskinerna var absolut snabbare och kraftigare.
Detta kommer funka helt perfekt som jag tÀnkt.
Att jag har den lilla boschen och hammartillsatsen med mig jÀmt i servicevÀskan, och de flesta uppdrag, dÀr jag börjar med smÄtt oklara förutsÀttningar, kommer att klaras av, jag kan skruva och borra det mesta i de flesta material.
Men vet jag, eller upptÀcker, att det Àr mycket proppning i betong, tar jag med mig den andra maskinen.
En sak var dock trÄkigt och irriterande.
Jag proppade alltsÄ tak, och betongdammet rasade alltsÄ över maskinen, och sen vart plötsligt höger/vÀnster-omkopplaren vÀldigt svÄr att andra pÄ, Àven lite besvÀrligare att göra verktygsbyte sen.
SÄ dragaren Àr nog inte tÀnkt att bli utsatt för sÄ mycket fint damm som det blir vid borrning i betong.
Det dÀr fÄr jag försöka tÀnka pÄ, men borra i vÀgg och golv, bör inte vara nÄgra problem.
Produkter som diskuteras i trÄden
Liknande trÄdar
-
TingsrÀtt - en fast plats eller var som helst?
Ăvrigt Off Topic -
BehÄlla för brant fall eller sÀtta förhöjningsring?
Badrum -
RyggÄstak, vardagsrum, spotlights eller inte?
Belysning -
Köpa vitvaror black friday eller mellandagsrea?
TvÀttstuga -
Inget element i vardagsrummet, dra nytt eller lÄta LVP gÄ?
VÀrme allmÀnt