Tobiasfranzen77 skrev:
Jag tänkte lämna tillbaka min zipabox duo till clabbe. Har dessutom ett gäng insatsdimmers samt pluggar av nexa. Är du intresserad så hör av dig. Jag har haft min zipa i två veckor. Men insett att jag behöver en fibaro
Hej, PM mig om pris för boxen.
/Mattias
 
Surt att man missade denna gång. Vi får väl försöka köra en sån här omgång varje vår och höst.

/David
 
Låter som en bra idé!
 
Mattias_Jo1 skrev:
Har fått koden. Men de har inte Zipabox duo som jag ville ha. Har mailat dem men inget svar. Har iofs nästa vecka på mig.
Nu har de efter en mejlkonversation med de fått hem Zipabox Duo!!!

Helt fantastiskt jobb du har ordnat här Troja!! Tack så jättemycket!
 
Som många andra har ni säkert fått mail om att fibaro har svårt att leverera.
Ni som är lite kunniga vad säger ni om det dom erbjuder istället.

Philio Tech* 2 * 1,5KW relä*
och
Qubino dimmer och relä

Jag har även beställt en hc2.
 
Qubino ska vara tom bättre än Fibaro. Dick stöds inte allt extra än men jag kör qubino istället!
 
Har haft min HC2 i drygt ett år nu, den har inte kraschat en gång på hela den tiden!! Du kommer inte att bli besviken! Jag kör dock fortfarande 3.590 eftersom den verkar mest stabil!
 
Varför saluför man inte Qubinos dubbelbrytare?

(Nej, jag orkar inte maila och fråga än.)
 
De svarade mig att det var för att den inte stöds av Fibaro fullt ut.

Fick just ett intressant svar från M.nu.

De erbjuder sig att leverera det IH inte kan (förutom Zipato Duo som de inte tagit hem), de som var med i gruppköpet kan skicka ett mail till dem så får de en rabattkod. Rubriken på mailet ni skickar ska vara: Gruppköp byggahus + forumnick.

Erbjudandet gäller tom i morgon.

/
Johan
 
Redigerat:
Goda nyheter med m.nu!
 
troja skrev:
De svarade mig att det var för att den inte stöds av Fibaro fullt ut.

Fick just ett intressant svar från M.nu.

De erbjuder sig att leverera det IH inte kan (förutom Zipato Duo som de inte tagit hem), de som var med i gruppköpet kan skicka ett mail till dem så får de en rabattkod. Rubriken på mailet ni skickar ska vara: Gruppköp byggahus + forumnick.

Erbjudandet gäller tom i morgon.

/
Johan
Vad tycker IH om det kan man ju undra? Hur som helst så får jag väl maila m.nu eftersom jag bara ska ha Fibarogrejer eller måste man beställa från två ställen om den ena grejen finns hemma hos IH? Är det samma rabatt hos m.nu?

Kan svara på min egen fråga kring rabatten på m.nu och den är inte i närheten av samma som på IH. Jag har ingen brådska med leverans egentligen så man kanske kan invänta prylarna hos IH?
 
Redigerat:
Dock är det slutsumman som är det viktiga inte hur mkt rabatten är! Upptäckte att några saker på m.nu var 25% billigare än IH ordinarie pris.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Dock är det slutsumman som är det viktiga inte hur mkt rabatten är! Upptäckte att några saker på m.nu var 25% billigare än IH ordinarie pris.
Självklart är det så men på de sakerna jag vill ha har de exakt samma utgångspris.
 
Hur vet man om IH inte kan leverera?
Jag har endast fått en orderbekräftelse, inga leveransbesked. Fick samma mail som er ang fibaros dimmer. Där får man anta att de kan leverera qubino om de rekommenderar dem.
Är det någon som fått några andra besked från IH?
Typ produkter de inte kan leverera, leveransbesked.
 
Det gällde väl Fibaro om jag förstod det rätt.

De verkar inte kunna tillverka i takt med åtgång, men m.nu hade en hel del i lager.

Jag tyckte det var ett trevligt initiativ för de som vill ha Fibaro. Och nej, rabatten är inte densamma men det är precis som Mattias_Jo1 skrev inte priserna heller.

Vad tycker IH om det kan man ju undra?
Ja det tycker de nog inte om, men jag hade blivit skapligt ilsk om jag hade skrivit upp med på 20 fibaromoduler och inte kunnat få några. Jag ser det som en chans att få de grejjer vi vill ha.

/
Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.