Är det bara jag som tycker att den här beställningen känns väldigt märklig?

Fakturan från Klarna skickades omgående trots att den, enligt Klarnas regler, inte ska skickas förens leveransen går iväg.

Leveransdatumet skjuts hela tiden framåt.

När ett sändningsnummer/kolli-id väl dyker upp från DHL så går det inte att spåra.
Enligt DHL:s kundtjänst är leveranstiden 1 dag och i normalfallet så ser jag att försändelsen är på väg ut till min ServicePoint redan på morgonen, men inte denna gång.

Och det kommer alltid lugnande besked från IH/Patrick att allt är i sin ordning...
 
Ja även om man får upp försändelsen på DHL:s spårningssida så verkar den ju inte vara inlämnad än trots att jag fick kollinumret i fredags.
 
Och svaren från IH känns inte så betryggande "borde komma idag eller imorgon":

IH idag 13:50: "Paketet lämnades in i fredags, ibland kan DHL:s system ta lite tid på sig att registrera försändelserna. Ditt paket borde komma idag eller imorgon. :)"
Jag: "Känns VÄLDIGT skumt att jag fortfarande inte ser några tracking händelser på spårningssidan."
IH idag 14:36: "Jag är lika frågande som dig. Vi har skickat ett mejl till DHL för att försöka ta reda på vad som hänt. /Patrick"

DHL har som sagt var 1 dags leveranstid, lämnades det in i fredags så kommer det idag.
 
Sluta skriv till dom nu så dom kan packa och skicka mina grejer. :)

Dom ska dock ha cred för att dom svarar fort på mail.
 
Buzz4711 skrev:
Att du inte ser någon status beror förmodligen på att paketet inte lämnats till DHL än, dvs de har bara skapat ordern i DHL:s system. Jag ser ingen status för mitt sändningsnummer heller.

Nån som ser att deras paket är på väg?
Mitt paket är inlämnat idag ser det ut som, hanterat på terminal idag kl a17:20.
 
Nu syns äntligen min order också. Känns lite bättre, var dum nog att betala direkt. Kändes som ett seriöst företag men får nog omvädera den tanken.

Om dom nu är seriösa fattar jag inte att dom inte hanterat detta bättre.
Alla var ju så nöjda i början. Många potentiella framtida kunder.
Sen den nästan skrattretande kompensationen. Hur f*n tänkte dom?
 
Jag såg nu att mitt paket äntligen blivit hanterat på terminal. Men otroligt mkt strul får jag säga. Fast det är bara den ena av två leveranser som blivit skickad. Jag kompletterade min beställning när fibaroproblemet var löst. Men märkligt nog så ligger den ännu bara som mottagen. Var har de till sitt försvar nu kan man undra? Jag tänker summera detta med att billigt är verkligen inte det som betyder mest.
 
Jag förstår inte problemet? Att det tar några dagar att få sina saker?
 
  • Gilla
vespaman och 3 till
  • Laddar…
Rodin skrev:
Nu syns äntligen min order också. Känns lite bättre, var dum nog att betala direkt. Kändes som ett seriöst företag men får nog omvädera den tanken.

Om dom nu är seriösa fattar jag inte att dom inte hanterat detta bättre.
Alla var ju så nöjda i början. Många potentiella framtida kunder.
Sen den nästan skrattretande kompensationen. Hur f*n tänkte dom?
Ja just det, hur gick det med kompensationen?
Tror dem att vi ska beställa fler ggr från dem?
Eller får vi 15% ytterligare på bef beställning. Isf borde vi väl få ny faktura. Egentligen så har de ju inte skrivit att det INTE gäller tillsammans med andra rabatter. Vi kanske ska göra ett gemensamt krafttag för att kräva de extra 15%
 
Kan tycka att man isåfall skall vara ärlig med leveranstiden.
Hade man förklarat läget och sina utmaningar med denna stora order hade nog de flesta haft förståelse.
Till mig skrev dom i tisdags. Du kommer att ha din leverans innan helgen.

Tror nog inte vi kan få mer rabatt på den lagda ordern men kanske att vi kunde få samma rabatt på en order till fram till årskiftet.
Då kunde man testa produkterna och sen lägga en ny beställning.
Hur många är sugna på att lägga en order till inom två veckor med sämre rabatt.
 
Jag tycker vi kan ta det lite lugnt och inte hetsa oss så mycket om man inte får svar från IH, kalla företaget oseriöst etc bara för de avvaktat med Fibaro-försäljning eller problem med att se sändningsID på DHL mm.
Vid flera tillfällen har jag fått DHL kolli-Id från en leverantör jag beställt av utan att kunna se det på DHL. Företaget får ID't när de bokar upp hämtning av DHL, men sedan kan det dröja länge innan DHL får in den i sitt system.
Dessutom såg jag följande när jag gick in på DHL:
Please note that on Saturday (01/11/2014) we will be carrying maintenance work on our DHL ACTIVETRACING (track & trace) system.
During this time you may experience interruptions within this service.
We apologize for any inconvenience.
Felet kan ju hängt kvar även på söndagen.
 
Var det inte någon som hade kollat 2013 års omsättning? Har för mig den var 200' kr.
Om vi då drar in ordrar som överstiger hela deras årsomsättning så bör man nog kunna förvänta sig liiiite längre leveranstid. Sen att kunde ju ingen hjälpa att det skulle bli säljstopp på fibaro.

Dock så håller jag helt med om att man kunde informerat bättre, men det är nog en läxa som IH tar med sig i framtiden också, dom lär ju följa den här tråden.
 
Fick precis SMS om att jag kan hämta ut mitt paket på DHL Servicepoint :)
 
Gjorde min order den 28/10, fick leverans nu idag den 4/11. Tycker det är helt fantastiskt med tanke på den orderingång de måste haft med denna gruppbeställning!
Att de dessutom fick hela Fibaro-cirkusen mitt upp i allt gör inte saken sämre!

Ibland kanske vi är lite väl ivriga och snabba att döma :)

Jag kommer att beställa hos dem igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.