S
Maskintok skrev:
För min del..
Jag varken ser eller hör något hemskt i att den låter.. känsliga jävlar runt omkring...
Sedan att skriva att man ska slå sönder, depotera den mm är det särskilt hjälpsamt i att få ordning på maskinen.. För det är väl det man vill så den blir tyst?

att ge sig på grannen löser inget.
Du måste skoja, ser du inget problem i att det låter som grannen 5 meter bort kör cross på gården 10-12 timmar per dag?
 
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Du måste skoja, ser du inget problem i att det låter som grannen 5 meter bort kör cross på gården 10-12 timmar per dag?
näpp som jag skrivit tidigare.
Detta är ingenting emot att ha en zipline med skrikande folk hela dagarna nära sig..
Eller en riksväg, järnväg.. folk som kör Cross, atv mm runt omkring... Så nä jag blir inte störd av lite ljud..
Däremot så om man blir störd så kan man ju göra något åt det... hörselskydd eller kolla om det kanske är lättlagat på klipparen...
 
  • Haha
Simon Almhage och 1 till
  • Laddar…
S
Maskintok skrev:
näpp som jag skrivit tidigare.
Detta är ingenting emot att ha en zipline med skrikande folk hela dagarna nära sig..
Eller en riksväg, järnväg.. folk som kör Cross, atv mm runt omkring... Så nä jag blir inte störd av lite ljud..
Däremot så om man blir störd så kan man ju göra något åt det... hörselskydd eller kolla om det kanske är lättlagat på klipparen...
Eller se till att missljud åtgärdas av ägaren av missljudet kanske?

Dina jämförelser är ju fullkomligt värdelösa allihop:
Riksväg - Man har valt att bo där, väljer man att bo nära riksvägen så har man valt att leva med ljudet
Järnväg - Samma som riksväg, plus att järnvägsljudet endast är ett par tillfällen per dag
Folk som kör cross ATV - Återigen, inte 12 timmar ihärdigt per dag, om man inte bor vid en crossbana, men inte ens då är det 12 timmar per dag.

Man ska inte behöva hörselskydd på sin egen tomt för att grannen har sönder sina grejer och sen förpestar tillvaron med missljud pga. det.
 
  • Gilla
big mike och 5 till
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Eller se till att missljud åtgärdas av ägaren av missljudet kanske?

Dina jämförelser är ju fullkomligt värdelösa allihop:
Riksväg - Man har valt att bo där, väljer man att bo nära riksvägen så har man valt att leva med ljudet
Järnväg - Samma som riksväg, plus att järnvägsljudet endast är ett par tillfällen per dag
Folk som kör cross ATV - Återigen, inte 12 timmar ihärdigt per dag, om man inte bor vid en crossbana, men inte ens då är det 12 timmar per dag.

Man ska inte behöva hörselskydd på sin egen tomt för att grannen har sönder sina grejer och sen förpestar tillvaron med missljud pga. det.
Då är dina åsikter och argument lika värdelösa och ovidkommande.
Men men..
Jag har iallafall försökt hjälpa TS vad har du gjort?

Ja jag har valt att bo där jag gör... Men det är inte jag som sitter och piper över att saker låter.. det är helt naturligt och tål man inte att grannar för lite oväsen då bör man inte bo som folk gör... mellan 07.00 och 22.00 får man tåla saker och ljud..
 
Vilket satans oväsen. Låter mer som en grästrimmer. Du får hoppas att det finns någon Älg i närheten som vill trampa sönder eländet.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
S
Maskintok skrev:
Då är dina åsikter och argument lika värdelösa och ovidkommande.
Men men..
Jag har iallafall försökt hjälpa TS vad har du gjort?

Ja jag har valt att bo där jag gör... Men det är inte jag som sitter och piper över att saker låter.. det är helt naturligt och tål man inte att grannar för lite oväsen då bör man inte bo som folk gör... mellan 07.00 och 22.00 får man tåla saker och ljud..
Jag tror inte ens att du är seriös så jag tänker sluta mata det här trollet nu :)
 
  • Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Jag tror inte ens att du är seriös så jag tänker sluta mata det här trollet nu :)
mums...
Men seriös är jag..
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
F
Maskintok skrev:
Japp den ska ut i röjskogen..
Då ska en såg pumpgasas för att hålla konstant varvtal på klingan..
härlig ljud...

skrämde skiten ur lill grabben... (4mån)..
frugan ut med flugsmällan... Och slog på mig.. :crysmile::crysmile::crysmile:
Pumpgasas?? Låter som ett missförstånd
pacman42 pacman42 skrev:
Jag tror mer att det hänger på vilka rakblad man har. Jag kör billiga från nätet, de spricker inte. Har man HQs kraftigt härdade (och vändbara) så går de sönder i flisor om man smäller in i en sten. Nu när grannbarnen blivit större så ligger det inte längre spridda stenar på gräsmattan och då håller även de ohärdade bladen sig vassa rätt så länge.
B Konsumenten84 skrev:
Jag hade dumpat skiten i ån.

Skitit i vad dem sagt. Vissa saker spelar ingen roll och jag hade inte funnit mig i det där hur länge som helst.

Deras egen snålhet ska bara dem själva lida av, "med oklippt gräsmatta"

Språk svårigheter: ingen ursäkt. Dem får hyra in en tolk
 
A
F frasen_36 skrev:
Pumpgasas?? Låter som ett missförstånd
Nä varför skulle det vara det?
röjt i skogen?
Alla som röjer som proffs vet att man måste pumpa med gasen för att bibehålla varvtalet på klingan.. dessutom så kyler en motor som går på konstant högvarv dåligt...värme nypning...
När man pumpar med gasen så suger den in friskluft och kylning uppstår.
 
F
Maskintok skrev:
Nä varför skulle det vara det?
röjt i skogen?
Alla som röjer som proffs vet att man måste pumpa med gasen för att bibehålla varvtalet på klingan.. dessutom så kyler en motor som går på konstant högvarv dåligt...värme nypning...
När man pumpar med gasen så suger den in friskluft och kylning uppstår.
Har röjt sedan mer än 20 år och har aldrig haft en så dålig maskin. Men det är klart om man använder nåt billigt skräp kanske det kan hända - även om jag aldrig hört någon råka ut för det. Men i våra lag har vi bara riktiga saker.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
A
F frasen_36 skrev:
Har röjt sedan mer än 20 år och har aldrig haft en så dålig maskin. Men det är klart om man använder nåt billigt skräp kanske det kan hända - även om jag aldrig hört någon råka ut för det. Men i våra lag har vi bara riktiga saker.
tja kallar man Hva 252rx, 345 fxt, 545fxt,355fxt,555fxt och stihl 450,480,460,490,550,560 för dåliga grejer så.. visst.. Och 20 år som proffs röjare..
Den Hva 252rx som jag köpte ny då lever ännu.
 
J jnse skrev:
Så alla som äger hus har råd att köpa ny robotgräsklippare hur som helst?
Vilken fantasivärld lever du i?
Då får dom väl köpa en handjagare på Jula tills dom får råd att köpa ny eller laga sin robot, köper man hus må man se till att ha en buffert och det är taskigt av dom att föra sånt liv
 
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
F
Maskintok skrev:
tja kallar man Hva 252rx, 345 fxt, 545fxt,355fxt,555fxt och stihl 450,480,460,490,550,560 för dåliga grejer så.. visst.. Och 20 år som proffs röjare..
Den Hva 252rx som jag köpte ny då lever ännu.
Att du "avverkat" minst 11 maskiner förstår man med ditt beskrivna användningssätt. Nåt är allvarligt fel eller missuppfattat där. Jag har också(?) röjt i mer än 20 år och inte slitit ut mer än 3 maskiner.
Men oavsett är denna diskussion helt OT och tillför inte TS något råd hur hantera grannens oväsen. Därför avslutar jag att mata trollet som jag uppfattar dig.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
A
F frasen_36 skrev:
Att du "avverkat" minst 11 maskiner förstår man med ditt beskrivna användningssätt. Nåt är allvarligt fel eller missuppfattat där. Jag har också(?) röjt i mer än 20 år och inte slitit ut mer än 3 maskiner.
Men oavsett är denna diskussion helt OT och tillför inte TS något råd hur hantera grannens oväsen. Därför avslutar jag att mata trollet som jag uppfattar dig.
De är alla kvar och vid liv, det är det som skiljer proffs emot de som bara kör..
ett riktigt proffs kör inte slut på någon maskin.
knappt behövt bytt kopplingar.
du kan alltid komma tillbaka när du jobbat som mekaniker i 16 år med dessa grejer...
 
F
Maskintok skrev:
De är alla kvar och vid liv, det är det som skiljer proffs emot de som bara kör..
ett riktigt proffs kör inte slut på någon maskin.
knappt behövt bytt kopplingar.
du kan alltid komma tillbaka när du jobbat som mekaniker i 16 år med dessa grejer...
Trams och helt OT dvs = troll
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.