A
Robert63 Robert63 skrev:
Ts. Kan du inte skänka oss lite lugn i att du meddelar att du kommer att stänga av klipparen när den väsnas. Du kommer undan med det. Intressant också hur forumet åskådliggör hur j*vla korkade människor kan vara, eller tror grannen på riktigt att det där är ok?
Nja så hemskt är det inte..
Sedan så är nog inte TS granne korkad utan kanske van vid att saker låter eller väsnas, det har vi i Sverige glömt bort..

Så med det sagt så skulle säkert grannen uppskatta om TS gick dit igen och löste allt detta, inkl visa att man måste hålla saker borta från dessa intelligens befriade maskiner... ;)
 
Redigerat:
Myrstacken
Har man en maskin som låter så förjänar man att välja av tre onda ting..
1 Gå på planka i en pirayaflod
2 Bli rullad i tjära och fjädrar
3 bli dragen i en skrinda naken mitt i vintern i sibirien med grytvantar som enda skydd mot kylan..
 
  • Gilla
nissenhj och 5 till
  • Laddar…
A
Myrstacken Myrstacken skrev:
Har man en maskin som låter så förjänar man att välja av tre onda ting..
1 Gå på planka i en pirayaflod
2 Bli rullad i tjära och fjädrar
3 bli dragen i en skrinda naken mitt i vintern i sibirien med grytvantar som enda skydd mot kylan..
Du ;)lyssna på detta, så får vi se :rofl::rofl:
 
  • Gilla
Dennis K
  • Laddar…
GreenYoda
C Carcoza skrev:
Bra ide, kan ju vinkla det som att den verkat ha gått sönder igen. Tycker det här är skitjobbigt just pga språket, svårt att få fram poängen på ett rättframt sätt.

Tack för input.
Jag undrar om inte språkproblemen ligger i dina föreställningar om dina grannar?
Nog för att det finns gott om idioter av alla slags härkomst, men det finns inget i det du beskriver som egentligen antyder att de skulle vara det.
Jag tror du överskattar språkförbistringarna dessutom, jag har dagligen otolkade samtal med personer som kan kass svenska och det går i princip alltid att ta sig runt själva språkproblemen.
Var vänlig, men tydlig. Artikulera (speciellt om du råkar vara skåning). Släpp idén om att de inte förstår dig och ge det ett uppriktigt försök, 80% av kommunikationen människor emellan är inte språkberoende. Du kommer väldigt långt med nickande, huvudskakningar och att illustrera oljud genom att sätta fingrarna i öronen ;):geek:.
 
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Myrstacken
Maskintok skrev:
Du ;)lyssna på detta, så får vi se :rofl::rofl:
[media]
Så gött när folk går omkring med sådana och varvar och varvar hela tiden istället för att hålla den på ungefär samma varv hela tiden..
Ungefär som när kids på sina mopeder står och varvar utan att åka någonstans..
sa jag det där sista???? Faan jag börjar bli en gammal surgubbe
 
  • Gilla
Jonas_123 och 1 till
  • Laddar…
A
Myrstacken Myrstacken skrev:
Så gött när folk går omkring med sådana och varvar och varvar hela tiden istället för att hålla den på ungefär samma varv hela tiden..
Ungefär som när kids på sina mopeder står och varvar utan att åka någonstans..
sa jag det där sista???? Faan jag börjar bli en gammal surgubbe
Japp den ska ut i röjskogen..
Då ska en såg pumpgasas för att hålla konstant varvtal på klingan..
härlig ljud...

skrämde skiten ur lill grabben... (4mån)..
frugan ut med flugsmällan... Och slog på mig.. :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
39x och 3 till
  • Laddar…
Wow...
Min klippare är i princip knäpptyst (nu helt tyst för det är något fel med slingan :/) så tänkte hur illa kan det vara lixom. Men det där är ju helt sjukt.
Du får väl ta tillbaka dina delar, de funkade uppenbarligen inte till den där klipparen ;)

Men tycker inte det är så mycket att fundera på. Bara gå in och säga att Ni måste väl förstå att det där är en helt oacceptabelt ljudnivå. Stäng av klipparen tills den är lagad.
Förstår de inte det och håller med, så får du ta det till nästa nivå.
 
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Nissens
pacman42 pacman42 skrev:
Låter som att denna tråd är ett bra argument för att köpa HQ med knivplatta istället. Den blir inte skev om man kör på en sten. Jag har dockt knäckt ett par plattor genom åren (de är gjorda i plast och inte så hiskeligt dyra).
Knappast, rakblad är kass. Jag har Robomow sedan 7 år, detta har aldrig hänt mig trots grenar, äpplen , vedklabbar o annat. Stålknivar precis som på en ”vanlig” klippare är det bästa!
 
Nissens
Maskintok skrev:
Nja så hemskt är det inte..
Sedan så är nog inte TS granne korkad utan kanske van vid att saker låter eller väsnas, det har vi i Sverige glömt bort..

Så med det sagt så skulle säkert grannen utskatta om TS gick dit igen och löste allt detta, inkl visa att man måste hålla saker borta från dessa intelligens befriade maskiner... ;)
Haha, nejdå, Svenskar är inte så olika andra, förutom att många har en märklig självbild…
 
A
Nissens Nissens skrev:
Haha, nejdå, Svenskar är inte så olika andra, förutom att många har en märklig självbild…
Förstår inte hur man kan tycka ljudet är så hemskt... :thinking:... Det är ju kort.. Och mellan 07.00 - 22.00 så brukar det låta betydligt värre här... Utan att jag hjälper till.. :rofl:
 
Maskintok skrev:
Nja så hemskt är det inte..
Sedan så är nog inte TS granne korkad utan kanske van vid att saker låter eller väsnas, det har vi i Sverige glömt bort...
Så för att han är blatte kan han göra som han vill???
 
  • Haha
  • Arg
  • Gilla
EvertL och 3 till
  • Laddar…
A
Robert63 Robert63 skrev:
Så för att han är blatte kan han göra som han vill???
hoppsan... :surprised:
Varför detta uttalande och attityd?
är väl en människa, med sin familj?
otrevliga ord löser inte att maskinen låter illa.. :thinking:
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Maskintok skrev:
hoppsan... :surprised:
Varför detta uttalande och attityd?
är väl en människa, med sin familj?
otrevliga ord löser inte att maskinen låter illa.. :thinking:
Visst, men det är mer än konstigt att robotägaren inte begriper problemet…
 
  • Gilla
Carcoza och 3 till
  • Laddar…
A
Nissens Nissens skrev:
Visst, men det är mer än konstigt att robotägaren inte begriper problemet…
Njä.. det vete tusan..
klipper skiten gräset?
funkar den i övrigt?
är de hemma, så de hör detta konstant?
eller de kanske tror detta är tillfälligt pga en rot eller något..

Jag hade inte ens funderat över att det låter illa, utan varför... :thinking:och fixat det direkt..
 
  • Gilla
Carcoza och 1 till
  • Laddar…
Äsch, vänd den upp och ner varje gång den låter, så tröttnar de nog med.
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.