C Carcoza skrev:
Tyvärr lika illa, detta inlägg postade jag 2021 och hela 2022 var ett helvete. Jag var i kontakt med grannen ett flertal gånger och talade om att gräsklipparljudet är otroligt störande så många timmar om dagen. I mitten på april i år körde de igång sin jävla robot igen, lika illa! :sick: Nu har jag kontaktat "Miljö och Hälso-kontoret" i min kommun och de rådde mig att tala med grannen en gång till innan de startar en utredning. Sagt och gjort, pratade med grannen igen, som stod helt frågande ...., till slut gick han med på att lämna in klipparen till en riktig robomow verkstad för översyn. Klipparen har inte kommit tillbaka ännu så jag väntar spänt på om det hänt något med ljudnivån. Om inte så kommer kommunen att göra en utredning.

Otroligt frustrerande med så tanklösa/respektlösa grannar som tydligen tycker det är ok med detta oljud.
Bra att du pratade med dem, och ännu bättre att de lämnade in sin skräprobot på verkstad. Förhoppningsvis ser de till att hitta och avlägsna vad det nu är i trädgården som skadar maskinen.

Det finns ju folk till allt, men man tycker ju att det är helt otroligt att de själva orkar med att lyssna på det oljudet! Inte ens min Stiga Park från -97 med trasig ljuddämpare låter så där..

Och att bara låta skiten gå så där, helt utan en tanke på grannarna (som de ändå blivit kontaktade av..) det gör ju en bara förbannad.

Jag önskar dig all lycka till med detta, hoppas att verkstaden får rätt på problemet och att familjen bredvid dig skärper till sig rejält om det ändå skulle vara ngt mer i framtiden.
 
  • Älska
Carcoza
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.