A
T Trevlig skrev:
Äsch, vänd den upp och ner varje gång den låter, så tröttnar de nog med.
Ja på grannen troligen :crysmile::crysmile:
 
  • Haha
CCPusher
  • Laddar…
Du har ju gjort mer än du behövt för att hjälpa till och fixa problemet.
Håller med ett tidigare inlägg om att du kan säga till dom att tyvärr så får dom låta bli att använda den tills felet är åtgärdat.
Enklast verkar ju vara att dom köper en ny.
Helt panka kan dom inte vara om dom har råd att äga ett hus.
 
  • Gilla
  • Haha
big mike och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Knappast, rakblad är kass. Jag har Robomow sedan 7 år, detta har aldrig hänt mig trots grenar, äpplen , vedklabbar o annat. Stålknivar precis som på en ”vanlig” klippare är det bästa!
Vi är många som har nye håller med om det, men smaken är som baken. Jag är mycket nöjd med rakblad och jag har haft dem i över tio år.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Nissens
pacman42 pacman42 skrev:
Vi är många som har nye håller med om det, men smaken är som baken. Jag är mycket nöjd med rakblad och jag har haft dem i över tio år.
Ja, men olika tycker olika om det. Många vittnar om problem med rakblad, medan andra är nöjda som du.
Det beror väl kanske på vad man har för förutsättningar..
 
  • Gilla
Miss Sunshine
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Han deporterar dom säkerligen mer än gärna.

Men jag tror Ts kan sitta lugn i båten, dom verkar vara skötsamma så dom blir säkert utvisade snart pga någon skitsak endå.

O givetvis med glimten i ögat
Nä, Åkesson varken deporterar robotgräsklippare (även om de låter som en tröska) eller de som inte förstår vilken dialekt TS nu råkar må ha.
Han skulle på sin höjd skicka ut Ekeroth med ett järnrör för att slå sönder robotgräsklipparen, ty den kan ju inte vara gjord i Sverige och måste därmed fördrivas ;)
(Vad är satir ??? :rofl: )
 
Man blir fan mörkrädd när man läser denna tråd.

Grannarna verkar okunniga när det kommer till språk och teknik men verkar för övrigt vara trevliga och tillmötesgående. Varför då komma med massa dumma förslag om skadegörelse, stöld och diverse rasistiska uttalanden?

Stor eloge till TS som gjort en god ansats att hjälpa dem. Vill du fortsätta på det goda spåret så skulle du kunna erbjuda dig att kika runt på tomten tillsammans med den för att se om ni hittar den eventuella sten, järnrör eller rot som orsakat problemet.

TS har redan inlett med att uppträda som en god granne, så varför göra en helomvändning nu?
 
  • Gilla
  • Haha
shtob och 21 till
  • Laddar…
J
L Ludde67 skrev:
Enklast verkar ju vara att dom köper en ny.
Helt panka kan dom inte vara om dom har råd att äga ett hus.
Så alla som äger hus har råd att köpa ny robotgräsklippare hur som helst?
Vilken fantasivärld lever du i?
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, men olika tycker olika om det. Många vittnar om problem med rakblad, medan andra är nöjda som du.
Det beror väl kanske på vad man har för förutsättningar..
Jag tror mer att det hänger på vilka rakblad man har. Jag kör billiga från nätet, de spricker inte. Har man HQs kraftigt härdade (och vändbara) så går de sönder i flisor om man smäller in i en sten. Nu när grannbarnen blivit större så ligger det inte längre spridda stenar på gräsmattan och då håller även de ohärdade bladen sig vassa rätt så länge.
 
  • Gilla
Jetkokos
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Nä, Åkesson varken deporterar robotgräsklippare (även om de låter som en tröska) eller de som inte förstår vilken dialekt TS nu råkar må ha.
Han skulle på sin höjd skicka ut Ekeroth med ett järnrör för att slå sönder robotgräsklipparen, ty den kan ju inte vara gjord i Sverige och måste därmed fördrivas ;)
(Vad är satir ??? :rofl: )
Stora frågan blir då om klipparen är utvecklad i Sverige, gråimport, anhörig tagit in den eller smugglad?
 
M MrDizzy skrev:
Nä, Åkesson varken deporterar robotgräsklippare (även om de låter som en tröska) eller de som inte förstår vilken dialekt TS nu råkar må ha.
Han skulle på sin höjd skicka ut Ekeroth med ett järnrör för att slå sönder robotgräsklipparen, ty den kan ju inte vara gjord i Sverige och måste därmed fördrivas ;)
(Vad är satir ??? :rofl: )
S Stuff skrev:
Man blir fan mörkrädd när man läser denna tråd.

Grannarna verkar okunniga när det kommer till språk och teknik men verkar för övrigt vara trevliga och tillmötesgående. Varför då komma med massa dumma förslag om skadegörelse, stöld och diverse rasistiska uttalanden?

Stor eloge till TS som gjort en god ansats att hjälpa dem. Vill du fortsätta på det goda spåret så skulle du kunna erbjuda dig att kika runt på tomten tillsammans med den för att se om ni hittar den eventuella sten, järnrör eller rot som orsakat problemet.

TS har redan inlett med att uppträda som en god granne, så varför göra en helomvändning nu?
*fniss*
 
S
Värst vad alla har sympati med grannen i detta fall, det är inte den vanliga tongången som brukar vara på byggahus, vad beror det på?
 
  • Älska
nissenhj
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Värst vad alla har sympati med grannen i detta fall, det är inte den vanliga tongången som brukar vara på byggahus, vad beror det på?
Jag är mest fascinerad över att så många verkar ha valt sida när det inte ens verkar finnas en konflikt
 
S SueCia skrev:
Värst vad alla har sympati med grannen i detta fall, det är inte den vanliga tongången som brukar vara på byggahus, vad beror det på?
Det kan aldrig vara problem med en Robomower. VIssa av ägarna till dessa påminner om fan-boys till Tesla och Apple. Alla tre märkena har sina för- och nackdelar, precis som alla andra märken...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Värst vad alla har sympati med grannen i detta fall, det är inte den vanliga tongången som brukar vara på byggahus, vad beror det på?
För min del..
Jag varken ser eller hör något hemskt i att den låter.. känsliga jävlar runt omkring...
Sedan att skriva att man ska slå sönder, depotera den mm är det särskilt hjälpsamt i att få ordning på maskinen.. För det är väl det man vill så den blir tyst?

att ge sig på grannen löser inget.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Tack alla som bemödat sig att svara på min ärligt ställda fråga. Jag förstår dock inte hur vissa som kommenterat kan föreslå att jag skulle göra mig skyldig till egenmäktigt förfarande? Jag vet inte om det inte framgick klart och tydligt i mitt inlägg att jag vill bevara en god grannsämja men att jag har problem med att få familjen att förstå att den höga ljudnivån är ett reellt problem för mig. Att förstöra eller bära mig illa åt lär ju inte hjälpa överhuvudtaget? Visst är jag irriterad över hur de har hanterat detta men det hjälper inte heller i min framtida interaktion med dem. Därför ville jag ha lite konstruktiv input från andra.

Tack iallafall <3
 
  • Gilla
  • Älska
Lindalolsson och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.