63 989 läst · 277 svar
64k läst
277 svar
Grannens hund bajsar vid vår tomt varje dag
Är väl klart fan den är medvetna att dem gör fel är väl uppenbart? Kanske bara gör så och bryr sig inte för att ingen någonsin sagt ifrån. Vad för trigga igång något innan man ens har sagt något? Börja med att säg ifrån ta det sedan där ifrån vad som görs sen. Jävligt onödigt att göra något innan man sagt ifrånTomtom79 skrev:Ser många inlägg om att ”Prata med dem som en vuxen” och att förklara att det är olämpligt, äckligt osv osv. JA, möjligen om det är barn som håller i kopplet men allvarligt talat, vi pratar om vuxna människor! De är fullt medvetna om att hunden skiter, de vet att det inte är tillåtet, de vet att de skiter i andra människor för att de är lata…
Såna människor behöver inte en vänlig påminnelse om att det är fel. De behöver ett straff, om det är böter, en returleverans i brevlådan, en rejäl utskällning, en snubbe med gummihandskar+kamera+snabba ben får väl anpassas efter situationen.
ser man till den gamla devisen öga för öga så tycker jag lite skit i brevlådan är bra mycket mildare än barn som kommer hem med hundskit på kläderna efter att ha lekt på gräsmattan.
Det finns givetvis folk som inte bryr sig ett skit oavsett vad du gör eller säger, men jag tror att många är ögontjänare som finner det obehagligt att bli konfronterade när de gör fel. Därför är det fortfarande en bra metod för att visa att man ser vad de gör och inte accepterar det.Tomtom79 skrev:Ser många inlägg om att ”Prata med dem som en vuxen” och att förklara att det är olämpligt, äckligt osv osv. JA, möjligen om det är barn som håller i kopplet men allvarligt talat, vi pratar om vuxna människor! De är fullt medvetna om att hunden skiter, de vet att det inte är tillåtet, de vet att de skiter i andra människor för att de är lata…
Såna människor behöver inte en vänlig påminnelse om att det är fel. De behöver ett straff, om det är böter, en returleverans i brevlådan, en rejäl utskällning, en snubbe med gummihandskar+kamera+snabba ben får väl anpassas efter situationen.
ser man till den gamla devisen öga för öga så tycker jag lite skit i brevlådan är bra mycket mildare än barn som kommer hem med hundskit på kläderna efter att ha lekt på gräsmattan.
2 saker att göra..
1. knäck en öl och acceptera att hunden skiter på allmänningen.
2. kontakta de som äger allmänningen och beskriv att hunden skiter där och dess ägare inte tar reda på detta, och att barn leker där..
be om lov att klippa ner gräset och att hålla snyggt där, så brukar hundar hitta annan plats för sitt behov.
1. knäck en öl och acceptera att hunden skiter på allmänningen.
2. kontakta de som äger allmänningen och beskriv att hunden skiter där och dess ägare inte tar reda på detta, och att barn leker där..
be om lov att klippa ner gräset och att hålla snyggt där, så brukar hundar hitta annan plats för sitt behov.
Har en in och en ufart som blir som en väg över vår tomt. Har alltid varit så.
En del som går med hundar här.
Några av hundarna går vi långpromenad med och dom kommer hit och sen bajsar dom när vi är ute och iväg från hus och väg.
Jag plockar upp efter mina egna hundar och ställer hundbajspåsen på soptunna, så det syns att här plockar vi upp,,men hjälper det? Nix!
Det är ofta/ibland hundbajs inne på vår väg.Hundar som inte umgås med mina hundar och inte får träffa andra hundar (varför fattar vi inte, gå för fan inte in här då!!)
Svärmor kommer i bil, stannar och kliver rakt i en hundskit. Jag ska til ljobbet och rundar bilen och kliver i en hundskit. Jag ska hämta post/slänga sopor och kliver i en hundskit. När jag går med egna hundar på vår in/utfart så plockar jag alltid upp och hundarna markerar var det ligger bajs längs vår infarten: här titta matte! Någon i samhället här sa ifrån på en "faecesbooksida" för orten och det blev diskussion om allt möjligt annat. Hade jag kunnat se både in o utfart från köks/vardagsrumsfönster så hade jag banne mig jagat ikapp den som inte plockar upp.
En del som går med hundar här.
Några av hundarna går vi långpromenad med och dom kommer hit och sen bajsar dom när vi är ute och iväg från hus och väg.
Jag plockar upp efter mina egna hundar och ställer hundbajspåsen på soptunna, så det syns att här plockar vi upp,,men hjälper det? Nix!
Det är ofta/ibland hundbajs inne på vår väg.Hundar som inte umgås med mina hundar och inte får träffa andra hundar (varför fattar vi inte, gå för fan inte in här då!!)
Svärmor kommer i bil, stannar och kliver rakt i en hundskit. Jag ska til ljobbet och rundar bilen och kliver i en hundskit. Jag ska hämta post/slänga sopor och kliver i en hundskit. När jag går med egna hundar på vår in/utfart så plockar jag alltid upp och hundarna markerar var det ligger bajs längs vår infarten: här titta matte! Någon i samhället här sa ifrån på en "faecesbooksida" för orten och det blev diskussion om allt möjligt annat. Hade jag kunnat se både in o utfart från köks/vardagsrumsfönster så hade jag banne mig jagat ikapp den som inte plockar upp.
Intensivkurs i svenska:
Dag 1: Vi är moderna och öppna
Dag 2: Verb, hummanden och andra vanliga ord
(Hann han. Han hann. Han hann han. Han, hann han. Han, han hann han. Övning: byt han mot hen (alt. bryne?)
Dag 3: Knyta näven i fickan
Dag 4: Hur pratar man med en annan svensk
Dag 5: Examensdag med praktiskt prov:
- Prata med en granne
Examensbevis delas inte längre ut då ingen kunnat definiera hur man kommunicerar med en granne. Ev kursavgift återbetalas inte.
Dag 1: Vi är moderna och öppna
Dag 2: Verb, hummanden och andra vanliga ord
(Hann han. Han hann. Han hann han. Han, hann han. Han, han hann han. Övning: byt han mot hen (alt. bryne?)
Dag 3: Knyta näven i fickan
Dag 4: Hur pratar man med en annan svensk
Dag 5: Examensdag med praktiskt prov:
- Prata med en granne
Examensbevis delas inte längre ut då ingen kunnat definiera hur man kommunicerar med en granne. Ev kursavgift återbetalas inte.
Måste fråga en annan ska. Ofta ser jag bajspåsar ligga slängda i naturen? Varför gör man så? Skulle det vara bättre att slänga påsen jämte en Stig i naturen än att ta med den hem?
Det var ingen bra ide. Skulle du bli glad över att ha något du gjort i tidningen ? Har de ens tidning ? Läser de insändare ? Förstår de ens att det är de som hängs ut.Hammarskallen skrev:
En insändare gör ingen motiverad att göra något åt det. Marken är ju dessutom allmäning.
Prata med grannen på ett vänligt sätt. Bjud in dem på kaffe. Förklara varför. Eller helt enkelt låt inte barnen vara där. Det är ju det lättaste
Förstår du inte varför man inte vill ha grannens avföring på gräsmattan?JONSTE skrev:
Om inte så tycker jag du ska gå ut på din egen gräsmatta, lägga en ordentlig lort och ta en lång funderare.
Det händer at jag går morgonpromenad och plockar upp hundbajsen, lägger påsen vid sidan av vägen (min in o utfart) Ska gå en sväng och ta upp på tillbakavägen, går på fel sida av vägen på hemgång och glömmer/missar, men det är ju hemma hos mig och min påse att ta med nästa gång til sopen. Men det händer att andra gått samma väg, hemma hos mig och både lämnat bajs och ibland men sällan även lämnat bajspåsen,,dom ska ju för fasingen inte gå samma väg tillbaka och kan glömma!! morrar Ibland tror jag at dom tycker det är ok med at fått bort bajset från vägen/stigen och at påsen bryts ned om det nu är en sån påse,,men anars tror jag det är lathet och det struntar väl jag i.P Parkeringsvakten skrev:
Måste faktiskt säga att det är inte kul med hundbajs på ens gräsmatta. Inte heller på allmäningen. Men det behöver inte komma på er gräsmatta om inte någon av er trampar i det.Unikt namn skrev: