Hej,

Jag har en gammal avundssjuk gubbe/par som granne och det har varit en del problem med de har tidigare, framst pga. att jag bygger och de tycker att jag borde sluta - nagot som jag totalt ignorerar. Jag bygger pa min mark och har aldrig overtradd deras tomt eller grans pa nagot satt.

Nusa till problemet. Mannen i huset har betradd min tomt och kastat bajs pa mina losvirke som jag har bakom och jag har fangat allt pa kamera. Jag har satt upp en del staket langst med tomten och borjat med omfattande taggtrad pa vissa (smala) stallen mellan oss - for att gora lite besvarligt for dem. Jag efterfragar helt enkelt om det finns nagon som varit med om nagot liknande forr eller har vill dela med er, er syn pa det hela.

Tack!

• Gilla
  • Wow
Etnoy och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Polisanmäl för skadegörelse.

• Gilla
H90 och 8 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Polisanmäl för skadegörelse.
for 2 ar sedan stals det virke, 45/145 om 300m (3.6 och 4.2) och gjorde da en polisanmalan. Anmalan lades ned redan inom 4 minuter efter samtalet stod det i pappern. Vi ar ute till skogs. tror inte att filmen ger battre forutsattningar i att driva arendet vidare.

polisgrejen ar ett skamt.

• Arg
  • Gilla
johanxx_ och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Det är skillnad på att "veta" att det är grannen och att ha filmbevis.

Anmäl igen.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 7 till
  • Laddar…
galento
Lägg ut videon på sociala medier och youtube med hans namn och visa
honom. Helt otroligt , varför vill han inte att du bygger på din egen mark ?

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
galento galento skrev:
Lägg ut videon på sociala medier och youtube med hans namn och visa
honom. Helt otroligt , varför vill han inte att du bygger på din egen mark ?
avundsjuka som sagt. han kopte sitt stalle '88 och blev klar med sina projekt forst 2018. vi borjade renoveringen 21 och nu har jag gatt om honom i bade storlek, yta och aven skick. han kanner avundsjuka.

jag har tankt pa att lagga den pa fb och yt tiktok etc men jag tror att det kan bli fortal over det hela. jag ar jurist och val inlast pa fortalsreglerna, praxis och undantagsfallen... Helt sinnessjuk, det ar vad det har ar!

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
galento
Ja detta var helt otroligt , men kan det bli förtal då videon visar sanningen ?

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Förtal har tyvärr inget att göra med om det är sant eller inte.

Du som är jurist - vad tror du om att lägga ut det maskat så att man inte kan se att det är han? Så berättar du för honom vad du lagt ut. Om någon helt annan, utan din vetskap, sedan berättar för grannar och andra vem det är. Är det över gränsen tror du?

Fast nog borde det väl gå att få polisen att agera om det finns bevis?

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 4 till
  • Laddar…
Låter som grannen från helvetet.
Avundsjuka gossar är sossar.

• Gilla
  • Älska
  • Arg
  • Haha
Kattnos och 5 till
  • Laddar…
C centermin skrev:
Mannen i huset har betradd min tomt och kastat bajs pa mina losvirke som jag har bakom och jag har fangat allt pa kamera. Jag har satt upp en del staket langst med tomten och borjat med omfattande taggtrad pa vissa (smala) stallen mellan oss - for att gora lite besvarligt for dem. Jag efterfragar helt enkelt om det finns nagon som varit med om nagot liknande forr eller har vill dela med er, er syn pa det hela.
Har du konfronterat honom? Hade någon granne gjort något sådant mot mig misstänker jag att det slutat med att jag polisanmälts av grannen. Hur sjuk kan man vara?

• Gilla
Kattnos och 1 till
  • Laddar…
4774
Det är väl bara att slänga tillbaka 😄. Sedan kan ni stå där och kasta fram och tillbaka tills ni båda helt enkelt inser idiotin och istället skrattar tillsammans tills tårarna sprutar . Jag vet att du redan vet att det är idiotiskt men bästa sätt att komma någon vart är just att göra likadant men med humor. Tror bara att det är det enda sättet för att avväpna din granne. Skrattar man tillsammans så är man vänner .

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Förtal har tyvärr inget att göra med om det är sant eller inte.

Du som är jurist - vad tror du om att lägga ut det maskat så att man inte kan se att det är han? Så berättar du för honom vad du lagt ut. Om någon helt annan, utan din vetskap, sedan berättar för grannar och andra vem det är. Är det över gränsen tror du?

Fast nog borde det väl gå att få polisen att agera om det finns bevis?
Ja, det ar val en idee som jag haft men jag tror inte att det ar effektiv atgard. Du vet, jag hade reg# pa slapet som stal mina virken for 2 ar sedan och skickade delar av handelseforloppet till polisen vid anmalan och det blev anda nedlaggning med motiveringen att "det ar uppenbart att det har gar inte att utreda". En sak som talar emot att lagga ut filmen ar att han vet inte om att jag har kamera pa baksidan och detta gjort att han kanner sig saker och kan kasta bajs utan att vidta sakerhetsatgarder... (ansiktsmask, handskar och mitt pa dagen etc..). Min tanke ar att samla bevisning.. sen nar saker och ting verkligen ar over gransen med overvaldigande bevisning exponera honom!

Polisen gor inget mannen. De ar experter pa att lagga ned arenden.. . det tog dem 2 manader att skicka papper pa en anmalan om att jag krockad med ett radjur. Det var inget speciellt, bara papper till forsakringen dessutom! de gor inget!

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja detta var helt otroligt , men kan det bli förtal då videon visar sanningen ?
sanningen ar inte en ursakt. det hela handlar om utge nagon for dess klandervarda levnadssatt, sanningen har inget med nagot att gora i lagtextens mening.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Har du konfronterat honom? Hade någon granne gjort något sådant mot mig misstänker jag att det slutat med att jag polisanmälts av grannen. Hur sjuk kan man vara?
Nej inte just om bajset. Jag vill att han ska leva i illusionen om att jag inte vet. For att fa honom ga over gransen annu mer. Jag spelar ett langsiktigt spel.

• Gilla
Anonymiserad 170696 och 1 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Det är väl bara att slänga tillbaka 😄. Sedan kan ni stå där och kasta fram och tillbaka tills ni båda helt enkelt inser idiotin och istället skrattar tillsammans tills tårarna sprutar . Jag vet att du redan vet att det är idiotiskt men bästa sätt att komma någon vart är just att göra likadant men med humor. Tror bara att det är det enda sättet för att avväpna din granne. Skrattar man tillsammans så är man vänner .
Jag vill inte bli van med han. Han ar avundsjuk och ar en MYCKET giftig person! Jag vill inte med fanskapet att gora!

• Gilla
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.