M myrgången25 skrev:
Det har jag gjort men sedan finns det sådana människor som inte vill ha hjälp
Då är det kanske för sent. Men en väg som kan gå är ju att lära känna personen först så lär man förstå vad problemet är eller så berättar han förr eller senare.

Att först deklarera problemet och fråga om han behöver hjälp är att be om försvarsställning.

Så oavsett, kanske det kan funka. Om det nu är något som stör dig så mycket eller om du av andra skäl kan tänkas dig denna gärning. Man vill kanske inte lära känna någon, umgås osv enbart för att få dem att fixa till huset, så helst ska man ju se någon glädje i det

RoTe RoTe skrev:
Detta är liksom det första många turister ser av Stockholm.
Har du ens tänkt på hur illa Arlanda är nuförtiden. 😂😢

RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
Har du ens tänkt på hur illa Arlanda är nuförtiden. 😂😢
Det finns värre flygplatser, men få slår priset för resan till/från.

RoTe RoTe skrev:
Det finns värre flygplatser,
I Sverige?

RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
I Sverige?
Kanske inte hör hemma i denna tråd?

Alfredo Alfredo skrev:
I Sverige?
Finns det fler? Är väl mer flygstationer i resten av landet? (Där jag också bor)

Men helt klart tillsammans med centralstationen en stor skam för landet! När stora delar av Stockholm i övrigt är ganska trevligt att betrakta.

RoTe RoTe skrev:
Jag tycker t.ex. att överlag ser vårt samhälle i Sverige ut som SKIT. Kolla bara Stockholm C vilket jäkla snusk till station, 90-tals design och trasig, smutsig och jäklig. Så mycket sättningar att dom fått måla asfaltens höjdskillnader och det står trafikkoner här och var där det rinner vatten från taket osv. Detta är liksom det första många turister ser av Stockholm.

Men jag måste ha ett så jävla underbart och perfekt liv för att se detta...
Men det är ju gemensamt och finansierat av skatt. Det är ju inte grannens. Det är ju ditt.

• Gilla
thompabompa och 2 till
  • Laddar…
Den som är fri från synd kan kasta den första stenen. Vad tror TS händer efter rucklet är fixat och åsiktspolis styr alla fastigheter och beteenden i grannskapet?

• Wow
Workingclasshero
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Då är det kanske för sent. Men en väg som kan gå är ju att lära känna personen först så lär man förstå vad problemet är eller så berättar han förr eller senare.
Härlig inställning att man måste ha problem för att man inte har samma syn på husunderhåll som grannen. Jag har en del byggnader på gården som definitivt skulle se vackrare ut ifall man pytsade på lite Faluröd på dem. Tack vare solen så har de i rätt lång tid haft olika färg i olika väderstreck. På norrsidan ser de relativt nymålade ut, medan det på sydsidan snarare går mot omålad..

Skulle någon antyda att jag hade något sorts problem för att jag inte prioriterade att måla dessa så skulle jag nog anse att det var den personen som hade allvarliga problem i skallen.

• Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Så här ser det ut på en fastighet på byn, inte så mkt man kan göra åt det.

• Träd och grönska vid en lantlig fastighetsuppfart i byn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor grönskande trädgård på landsbygden bredvid en landsväg, delvis skymt träbyggnad bakom träd och buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
carawelle
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Så här ser det ut på en fastighet på byn, inte så mkt man kan göra åt det.
Varför skulle man vilja göra något åt det? Att det finns ställen som är mer eller mindre ödegårdar är inget nytt. Personligen har jag hellre det där som granne än en tomt med millimeterklippt gräsmatta, trädäck och en gigantisk pool. Men smaken är ju som baken.....

• Gilla
  • Älska
MONTREAL och 17 till
  • Laddar…
Nissens
L lbgu skrev:
Härlig inställning att man måste ha problem för att man inte har samma syn på husunderhåll som grannen. Jag har en del byggnader på gården som definitivt skulle se vackrare ut ifall man pytsade på lite Faluröd på dem. Tack vare solen så har de i rätt lång tid haft olika färg i olika väderstreck. På norrsidan ser de relativt nymålade ut, medan det på sydsidan snarare går mot omålad..

Skulle någon antyda att jag hade något sorts problem för att jag inte prioriterade att måla dessa så skulle jag nog anse att det var den personen som hade allvarliga problem i skallen.
Visst, men det är alltid trist att se byggnader som förfaller, speciellt om de inte är öde. Det är mindre jobb med att underhålla panelen än att byta den…

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
RoTe
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Men det är ju gemensamt och finansierat av skatt. Det är ju inte grannens. Det är ju ditt.
Spelar väl ingen som helst roll? Vi i Sverige accepterar alldeles för mycket som ser ut som skit. Sen om det är ditt mitt eller nån annans skiter jag i. Väljer du att äga ett hus/radhus så ska du se till att vårda det, annars kan du flytta till en lägenhet!

• Haha
  • Arg
Mikael Karlsson4999 och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Spelar väl ingen som helst roll? Vi i Sverige accepterar alldeles för mycket som ser ut som skit. Sen om det är ditt mitt eller nån annans skiter jag i. Väljer du att äga ett hus/radhus så ska du se till att vårda det, annars kan du flytta till en lägenhet!
Jag tycker ditt hus ser ut som skit. Vems synpunkter tycker du är viktigast gällande ditt eget hus? Dina egna, gissar jag.🤔

• Gilla
Skyscraper och 6 till
  • Laddar…
RoTe
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag tycker ditt hus ser ut som skit. Vems synpunkter tycker du är viktigast gällande ditt eget hus? Dina egna, gissar jag.🤔
För dom flesta människorna är det ganska enkelt att göra bedömningen om något (eller någon) ser "helt och rent" ut. Överallt i vårt samhälle har vi krav på oss, hur vi ska se ut och hur vi ska agera t.ex. Men när det gäller våra hus får man låta det förfalla samt trädgården växa till en djungel utan påföljd trots att det drabbar jättemånga medmänniskor. Hur kan det råda så extremt olika normer trots att det är samma samhälle?

• Haha
  • Arg
Mikael Karlsson4999 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.