7 902 läst · 144 svar
8k läst
144 svar
Granne samfällighet ovårdat hus
Mycket möjligt och då borde man kunna överklaga till en högre instans. Jag vidhåller dock att man som boende i ett samhälle likt Skänninge måste sköta sin fastighet på ett tillfredställande sätt.F fribygg skrev:
Bernt som ägde huset i Skänninge skötte och målade det, det var helt enkelt så att kommunen hade fel enligt länsstyrelsenRoTe skrev:
Eller också röstar vi på "il Duce" RoTe som bringar frihet åt oss alla.RoTe skrev:
Ja, förutom när det gäller häckar, gräsmattor, uppväxande träd, grusgångar, omålade fönsterkarmar, foder, dropplister, fasader, offerbrädor, takbeklädnad, skorstenar, vindflöjlar, solur, byschor, vedförråd, bikupor, cykelställ, sandlådor, rabatter, grönsaksland eller annat som kan sänka värdet på RoTe,s fastighet.
Kort och gott. Frihet åt (nästan) alla.
Medlem
· Stockholm
· 4 096 inlägg
Du kan väl ge några exempel på vad du vill vara "herre" över?RoTe skrev:
Dom är ju "Du" i förlängningen.
Jag kan ge några exempel bara för att försöka.
Säkerställa att häckar inte väller ut över trottoarer, men också ta hänsyn till att det kan vara en rullstolsburen eller armlös person som bor där.
Säkerställa att hundar inte rymmer och biter barn eller ihjäl får. Här är det viktigare att agera.
/W
Haha jag trodde det var rätt klart här i tråden redan?Workingclasshero skrev:Du kan väl ge några exempel på vad du vill vara "herre" över?
Dom är ju "Du" i förlängningen.
Jag kan ge några exempel bara för att försöka.
Säkerställa att häckar inte väller ut över trottoarer, men också ta hänsyn till att det kan vara en rullstolsburen eller armlös person som bor där.
Säkerställa att hundar inte rymmer och biter barn eller ihjäl får. Här är det viktigare att agera.
/W