Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Pär Sköld Pär Sköld skrev:
Hur får du till den analogin?
Du skrev ordagrant så här "är det per automatik alltid ofredande om man har sex framför barn medveten om att de kan se dig".

Det går inte att tolka eljest än att du anser att det alltid och undantagslöst är ett brott att ha sex om man är medveten om att ett barn kan se det.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Dom är inte annorlunda än blottare i min syn, .
Blottare visar könsorganet tvångsmässigt och kan inte låta bli trots att de inte vill, som en alkis som inte vill dricka men kommer han i närheten av en spritflaska så dricker han. Att ligga är normalt och vissa är sugna att ligga utomhus för att det är skönt att ligga ute i det fria inte för att de tycker om att blotta sig. Stor skillnad. Lite mer tolerans skulle inte skada.

Ingen skillnad här, dom gör det för att exponera sig inför andra på ett ställe dom syns. Real life troll.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ingen skillnad här, dom gör det för att exponera sig inför andra på ett ställe dom syns. Real life troll.
Hur vet du det? Dom gillar kanske bara att ligga utomhus.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
H
Viktor.J Viktor.J skrev:
Man dokumenterar ju bara sin tomt och sina buskar.....
ja och grannens buske med :crysmile::crysmile:

• Gilla
Viktor.J
  • Laddar…
Då kan dom väl hitta ett privatare ställe där dom inte ofredar andra. Det talar sitt tydliga språk tycker jag, att dom gör det för andra retas på det, dom går igång på det. Inte för att dom bara gillar ligga utomhus.

• Gilla
Byggarlurva
  • Laddar…
K
Egoistiska idioter finns överallt. Jävlar tur att man har bra grannar

• Gilla
Pär Sköld och 2 till
  • Laddar…
Alebaleportocale
Maskintok skrev:
nåjo men är det så farligt med en blottare?
Ja för den själv möjligen... Då det är olagligt.. Men barn skulle nog mest skratta åt kuken eller klyka... Det är vuxna som tycker det är pinsamt eller förargelseväckande..
Ja, det är farligt med en blottare. Hade det hänt dig nån gång i livet hade du inte ens tänkt tanken att det inte skulle vara. Dina barn skrattar nu men hade det hänt din hypotetiska dotter när hon kommer hem sent på kvällen från gymnasiet hade du inte skrattat åt det.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
A
Alebaleportocale Alebaleportocale skrev:
Ja, det är farligt med en blottare. Hade det hänt dig nån gång i livet hade du inte ens tänkt tanken att det inte skulle vara. Dina barn skrattar nu men hade det hänt din hypotetiska dotter när hon kommer hem sent på kvällen från gymnasiet hade du inte skrattat åt det.
Jag har då lärt mina barn att är det en man eller kvinna som visar sig naken på vår mark.. i och med att vi ej bor i stan.. Så får den sparka vederbörande i könet...
Så farligt är det inte... pedofiler är en annan sak.. Men att visa sitt kön är inte samma sak som att försöka våldta barn..

Det går inte en dag utan att jag är glad att jag bor i ett område med gles bebyggelse.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Alebaleportocale
Maskintok skrev:
Jag har då lärt mina barn att är det en man eller kvinna som visar sig naken på vår mark.. i och med att vi ej bor i stan.. Så får den sparka vederbörande i könet...
Så farligt är det inte... pedofiler är en annan sak.. Men att visa sitt kön är inte samma sak som att försöka våldta barn..
Nja, jag håller inte med. Händer det en gång så börjar man nöjja sig över att det kan ske flera gånger. Man tittar en extra gång över axeln, man reagerar vid minsta oljud i buskarna, man tar gärna en omväg om det är en mer trafikerad/ljus gata. Jag tycker bara att du viftar bort konsekvenserna lite för lätt. Men alla är vi ju olika.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Då kan dom väl hitta ett privatare ställe där dom inte ofredar andra. Det talar sitt tydliga språk tycker jag, att dom gör det för andra retas på det, dom går igång på det. Inte för att dom bara gillar ligga utomhus.
Finns det något mer privat än din egen tomt?

• Haha
  • Älska
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
D Dr Jumping Jack skrev:
Finns det något mer privat än din egen tomt?
De flesta ser nog lekrummet i källaren som lite mer privat.

Elegant inrett rum i rött med soffa, prydnadskuddar och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
De flesta ser nog lekrummet i källaren som lite mer privat.

[bild]
Åhå, har @tommib kommit i mål med källarprojektet nu?

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 8 till
  • Laddar…
A
Alebaleportocale Alebaleportocale skrev:
Nja, jag håller inte med. Händer det en gång så börjar man nöjja sig över att det kan ske flera gånger. Man tittar en extra gång över axeln, man reagerar vid minsta oljud i buskarna, man tar gärna en omväg om det är en mer trafikerad/ljus gata. Jag tycker bara att du viftar bort konsekvenserna lite för lätt. Men alla är vi ju olika.
nåjo... nu är inte jag en nojig person så...
Och inte stör jag mig på att folk skulle göka i sin trädgård..
möjligt att jag poppar popcorn och bjuder med frugan på lite insyn...
vem vet, kanske kan man lära sig något :crysmile:

• Haha
helrob och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.