Status
Inte öppen för fler kommentarer.
W whak skrev:
Med tanke på att man varken kan köpa tidningar eller att tv kanalerna har plockat bort utbudet så tror jag det är mer eller mindre omöjligt
Faktiskt, när jag jobbade på anstalt, cirka 4 år sedan, och var med en intern på några timmars permission så var vi och handlade tidningar på macken :) En DVD fick han med sig också, men den beslagtog vi plitar. Kan ju iofs vara så att macken insåg att det fanns kvar en liten efterfrågan på den sortens lektyr, med tanke på att anstalten finns på orten :)

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Man dokumenterar ju bara sin tomt och sina buskar.....
Fast hur filmar du dem om du bara filmar din tomt?

De är ju på sin tomt. Det du får med är en ljudupptagning...

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
M mattoys skrev:
Fast hur filmar du dem om du bara filmar din tomt?

De är ju på sin tomt. Det du får med är en ljudupptagning...
Dom är väl med i bakgrunden... nu finns det säkert någon juridiskgråzon om att man får inte filma människor på sin tomt utan deras medgivande bla bla. Men jag tror det är ungefär lika knivigt juridiskt som att visa skinnflöjten för ett barn från sin tomt.

S Strontus skrev:
Nu stod det iofs att det var kommunen som inte hade något problem med det, och att det var överlämnat till polisen.
Oavsett om det är olagligt eller inte så lär det inte bli några konsekvenser. Det kan på sin höjd bli böter på ganska lågt belopp. Sannolikt går detta inte vidare. Så det blir väl bara att vänja sig.

• Gilla
Pär Sköld
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Det är ju inte någon 20-årig cross-fit tjej som har sex i trädgården utan gissningsvis en tant 55+.
Man undrar ju lite vad det spelar för roll hur man ser ut i det här fallet?

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
DennisCA DennisCA skrev:
Dom får knulla inomhus, låter som dom går igång på att exponera sig för andra, därför dom gör det där dom gör och det är lätt för andra att se. Sjukt att göra så framför andras barn.
Det påminner mig om Cantral park, när New Yorkfilharmonikerna spelade på en gratiskonsert:love::cool: i början av åttiotalet. Yammi!

Varför är ni så rädda för att barn skall råka se turturduvorna. Vilken skada riskerar de?

Staffans

A
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det påminner mig om Cantral park, när New Yorkfilharmonikerna spelade på en gratiskonsert:love::cool: i början av åttiotalet. Yammi!

Varför är ni så rädda för att barn skall råka se turturduvorna. Vilken skada riskerar de?

Staffans
blindhet.. kränkning...eller så är det bara mor och far till barnen som inte vill svara på frågor varför grannarna sätter på varandra i trädgården.. Och vad sätta på är... :crysmile::crysmile::crysmile:

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vem vill bo på det viset hela tiden? Dom är inte annorlunda än blottare i min syn, dom gömmer sig bakom en teknikalitet i lagen.

Hur många försvarar blottare som exponerar sig, tänk om dom skulle göra det i en park där barn leker, vore det OK? Om inte så ser jag inte varför detta är OK heller.

Jag ser ingen skillnad mellan det scenariot och att hålla på såhär där man klart och tydligt gör det så att andra ska tvingas se det, och i detta fallet har ju barnen redan sagt dom inte vill gå ut i trädgården länge p.g.a. detta så barnen mår ju uppenbart inte bra av det...

• Gilla
Långfarare och 2 till
  • Laddar…
Barnen själv är obekväma att gå ut i gården längre stod det. Så dom mår bevisligen inte bra av det. Tror inte heller det du beskriver är något barn bara skrattar åt om det skulle hända. Sexuell ofredelse verkar tas lätt på av vissa här, fattar inte.

• Gilla
Tord Gustavsson och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Dom får knulla inomhus, låter som dom går igång på att exponera sig för andra, därför dom gör det där dom gör och det är lätt för andra att se. Sjukt att göra så framför andras barn.
Kanske praktiskt så slipper man förklara teoretiskt hur sex funkar. Värre är väl att barnen spelar GTA, det vore viktigare att skydda dem från det än att de ser grannarna

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
A
D Dr Jumping Jack skrev:
Kanske praktiskt så slipper man förklara teoretiskt hur sex funkar. Värre är väl att barnen spelar GTA, det vore viktigare att skydda dem från det än att de ser grannarna
äldsta dottern är 7 år och hon vet hur vuxna gör barn.. även om hon inte sett mig och mor sin göra dem.. Eller grannarna ha sex.. Men det är ganska lätt att förklara så är det ur världen..

• Älska
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Det är ju ett faktum här att barnen själva blivit så obekväma med det att dom inte vill gå ut på egen gård längre. Det är det viktiga, barnen gillar inte det som försigår. Man behöver inte vara pryd för att ha ett problem med detta.

A
DennisCA DennisCA skrev:
Det är ju ett faktum här att barnen själva blivit så obekväma med det att dom inte vill gå ut på egen gård längre. Det är det viktiga, barnen gillar inte det som försigår. Man behöver inte vara pryd för att ha ett problem med detta.
Jo lite så...

Alfredo Alfredo skrev:
Så du menar att om två vuxna har sex i sitt eget sovrum medvetna om att grannens fluktarunge tittar in genom fönstret så begår de brott? Har du någon referens till lagstiftning, rättsfall, doktrin eller annat som stöder din uppfattning?
Hur får du till den analogin? Rättsfall finns länkade i tråden. I övrigt får du själv lista ut diskrepansen mellan att bli fluktad på och medvetet exponera sig. Klarar du inte det är det hur som helst lönlöst att diskutera med dig.

DennisCA DennisCA skrev:
Det är det viktiga, barnen gillar inte det som försigår.
Det finns även barn som inte gillar spenat. ;) Eller att gå till skolan, eller att kliva upp på morgonen...

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.