47 589 läst · 167 svar
48k läst
167 svar
Grannarna går nakna och har sex i trädgården
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är väl knappast uppenbart. Vi har ingen noggrann beskrivning om hur insynsskyddad tomten är.Pär Sköld skrev:
Vad är det för tydliga gränser? Har du någon referens? Tydlig lagtext? Jag tror att det i högsta grad är mycket otydliga gränser vad du får el inte får oavsett om det är skrot el sex i trädgården. Som granne ät du i det närmaste rättslös mot din grannes förehavande i trädgårdenPär Sköld skrev:
Jag tycker det är helt ok att köra loss inomhus men jag tycker det hör till allmänt hyfs att gör det rimligt enkla åtgärderna att stänga dörrar och fönster. Och har man en riktig screamer hemma i bingen så kan hon faktiskt bita i kudden. Utan att gå in på detaljer så har jag en tidigare bekant som tydligen kan vråla loss rätt ordentligt, hon såg det som ett stort problem och skämdes som en hund inför grannar som tvingats höra eländet. Aldrig att hon skulle skylta med det i nån trädgård eller göra nåt annat än att stänga dörrar och fönster för maximal damage control.Keiller skrev:Vad anser du om "knull- och slafsljud" från grannarna när de håller sig inomhus? Är det okej?
En lycklig fru kan ju vara rätt högljudd och bor man då i en lyhörd lägenhet, radhus eller villa med grannar tätt inpå kan ju den intima verksamheten från grannarna störa om man är känslig. Blir man störd kanske ett par hörselkåpor kan vara bra att ha?
Eller ska folk tvingas att stänga dörrar, fönster och ventilation samt tilläggsisolera sovrummet när de ska ha samlag?
Vad gäller TS problem med sina grannar skulle jag i samma situation dra igång min Klippo varje gång de stillade sina lustar i trädgården, och så låta gräsklipparen stå och gå tills de går in och fortsätter sina fröjdelser inomhus.
De får väl visa SVT:s utbildningsfilm inom ämnet för barnen, den var ju trots allt framtagen för just barn.
Men jag hoppas att de fullföljer anmälan och driver det så lång de bara kan, eftersom prejudikat saknas inom detta område. Sen om de vinner eller förlorar bryr jag mig inte om.
Men jag hoppas att de fullföljer anmälan och driver det så lång de bara kan, eftersom prejudikat saknas inom detta område. Sen om de vinner eller förlorar bryr jag mig inte om.
Det är väl inte hela världen om någon har sex utomhus någon gång och att någon råkat komma förbi och se.
Att ha sex i sin egen trädgård regelbundet trots att grannarna påpekat att de störs känns respektlöst.
Att däremot fortsätta ha sex i sin egen trädgård om man vet att grannens barn ser och hör när de är ute är definitivt ett sjukligt beteende. Jag förstår inte hur någon kan försvara det.
/Krille
Att ha sex i sin egen trädgård regelbundet trots att grannarna påpekat att de störs känns respektlöst.
Att däremot fortsätta ha sex i sin egen trädgård om man vet att grannens barn ser och hör när de är ute är definitivt ett sjukligt beteende. Jag förstår inte hur någon kan försvara det.
/Krille
Redigerat:
Usch då, ringde ni Störningsjouren sen eller sa ni åt henne på skarpen när ni möttes i trapphuset?Viktor.J skrev:
- "Hörde ni inte att vi bankade i väggen igår kväll?"
- "Jodå. Men det är lugnt, vi hade också sex."
Nej, lite oljud ibland får man tåla om man har grannar vägg i vägg. Om nån spelar dålig musik högt som fan och fylleskrålar en hel helg är det ju såklart irriterande men ett genomsnittligt samlag är ca 5-15 minuter och det kan man stå ut med utan att banka i vare sig väggar eller tak.
Redigerat:
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Uppenbart är det inte. Det vi har är en anonym anmälan till kommunen.Pär Sköld skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Men poängen är att man inte ska kalla någon för att ha bristande intelligens. Eller andra nedsättande ord eller uttryck. Det är inte så man kommunicerar på ett forum. Vi är alla vuxna här.F fsn skrev:
Då måste vi ta ansvar som vuxna. Varför inte visa att du är vuxen och be om ursäkt?