Kolasnittar med flingsalt 😋
Blev visst lite trÄngt pÄ plÄten.
Nybakad, gyllenbrun sockerkaka skuren i remsor pÄ bakplÄtspapper, kökskniv till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Kolasnittar med flingsalt 😋
Blev visst lite trÄngt pÄ plÄten.
[bild]
DÄ fÄr du Àta nÄgra :D

Snigla Snigla skrev:
DÄ fÄr du Àta nÄgra :D
Hehe, inga problem. De Ă€r uppĂ€tna innan kvĂ€llen Ă€r slut 😆
Nybakat, kantigt knÀckebröd pÄ bakplÄtspapper, nÄgot smuligt, nÀra vit köksbÀnk.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
FAIL!

Jag har gjort min första fÀrskostfrosting... (hade planerat att trÀna lite spritsning).. och det misslyckades kapitalt haha :p smaken Àr det inget fel pÄ.. men om det Àr möjligt att en sÄdan frosting "skÀr sig" .. sÄ gjorde denna det!

Fem frysta cupcake med glasyr och strössel pÄ en tallrik.
Skapa konto

Ett muffinsformat bakverk med krÀmig topping och fÀrgglada strössel, hÄlls i handen.
Skapa konto

FÀrgglatt dekorerade muffins i grÄa formar, strössel pÄ toppen, pÄ en köksbÀnk.
Skapa konto

HÄllen cupcake med klick grÀddig frostning och strössel av gröna kristaller, serverad pÄ blÄtt form.
Skapa konto

Konsistensen lÀmnar en hellllllll del att önska (omöjligt att spritsa..).. fÄr jobba lite pÄ slÀtheten/vispningen och kanske nÄtt annat recept hehe..

Skam den som ger sig..

(maken uppskattade försöket och tyckte jag skulle trĂ€na mĂ„nga gĂ„nger.. đŸ€”)

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
FAIL!

Jag har gjort min första fÀrskostfrosting... (hade planerat att trÀna lite spritsning).. och det misslyckades kapitalt haha :p smaken Àr det inget fel pÄ.. men om det Àr möjligt att en sÄdan frosting "skÀr sig" .. sÄ gjorde denna det!

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Konsistensen lÀmnar en hellllllll del att önska (omöjligt att spritsa..).. fÄr jobba lite pÄ slÀtheten/vispningen och kanske nÄtt annat recept hehe..

Skam den som ger sig..

(maken uppskattade försöket och tyckte jag skulle trĂ€na mĂ„nga gĂ„nger.. đŸ€”)
TrĂ€na mĂ„nga gĂ„nger = det var gott😉

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Tosca kaka, var evigheter sen sist. FÄr bita pÄ naglarna minst en timme innan den svalnat.....
Nybakad tosca kaka i form med gyllenbruna hackade nötter och karamelliserad topping.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Åsa Lund och 5 till
  • Laddar…
Maria T
F fusion skrev:
Tosca kaka, var evigheter sen sist. FÄr bita pÄ naglarna minst en timme innan den svalnat.....
[bild]
NĂ€r jag nĂ„n gĂ„ng gör Toscakaka (alltför sĂ€llan) sĂ„ hĂ€nder det att jag gör dubbelt av det dĂ€r mandelkletet, eftersom det egentligen Ă€r det som Ă€r det goda. Ätes med sked direkt ur kastrull.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
ClasseClas och 5 till
  • Laddar…
Mandelklet... Nu blev jag sugen pÄ att göra biskvier :)

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
NĂ€r jag nĂ„n gĂ„ng gör Toscakaka (alltför sĂ€llan) sĂ„ hĂ€nder det att jag gör dubbelt av det dĂ€r mandelkletet, eftersom det egentligen Ă€r det som Ă€r det goda. Ätes med sked direkt ur kastrull.
Samma smet brukar jag göra flarn pĂ„. Brukar bli nĂ„n mun med slickepotten. Nu har jag en annan "tjuv" (inte pojkarna) som stjĂ€l det knapriga = frugan som redan rensat halva ytterkanten😡 sĂ„ nu har jag gömt den 😇

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Mandelklet... Nu blev jag sugen pÄ att göra biskvier :)
Jobbade i Iran för en massa Är sedan och dÀr var det en guldgruva nÀr det gÀller alla typer av nötter i bakverk. Minns nÄt som pÄminner om biskvi utan chokladkrÀm, gjorda pÄ valnötter. Var specialitet vid Kaspiska havet. MÄste googla pÄ det !!

EDIT: Är nog dessa, skall provas dĂ„ jag har Ă€ggvitor över frĂ„n Carbonaran. https://www.ica.se/recept/persiska-valnotskakor-gardi-384699/

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
SÄdÀr, blev 2 plÄtar persiska valnötskakor, inte lika goda som originalet. Perfekt som bas för biskvi, sÄ nÀsta gÄng skall jag prova göra biskvi pÄ dessa.
Hembakade persiska valnötskakor pÄ en ugnsplÄt, redo att anvÀndas för biskvier.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Maria T
F fusion skrev:
SÄdÀr, blev 2 plÄtar persiska valnötskakor, inte lika goda som originalet. Perfekt som bas för biskvi, sÄ nÀsta gÄng skall jag prova göra biskvi pÄ dessa.
[bild]
MÄste vara jÀttegoda att doppa i starkt kaffe!

Maria T Maria T skrev:
MÄste vara jÀttegoda att doppa i starkt kaffe!
SÄ besviken att vi inte hade nÄgon mörk blockchoklad som man kunde smÀlt och doppa kakorna i. Lite knaprig kant och segt innandöme. Provade med mörkrostat kaffe till, bra kombo.

Citronpajen som var recept i Vi i villa tidningen sĂ„ sĂ„ god ut, sĂ„ jag gjorde den ikvĂ€ll. Å den Ă€r lika god som den ser ut😛
Hembakad citronpaj i glasform med en serverad bit och grÀdde pÄ en svart tallrik, köksmiljö i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
PÄskÀgg!
😊

FÀrgglada pÄskÀgg fÀrgade naturligt med rödbetor, lökskal, gurkmeja, rödkÄl och blÄbÀr.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.