J Jarling skrev:
Hej har en ny sileno life 750 installerad för lite över en månad sedan. Den dockar och i displayen står det Laddar men den laddar väldigt länge och går inte ut på schemat. När man tvingar ut den stannar den och det står ”Tomt batteri”.
Funderar på om den har svårt att docka ordentligt, skit på kontakterna, dålig laddare eller batteri?

Kom du fram till något ang ditt fel?
Tror laddkontakten inte går i ordentligt. Har problemet att den dockar men batteriprocenten ökar inte. Provade med att knuffa in lite och fick då kontakt. Sedan gjorde jag rent hjulen och då tryckte den in med bättre grepp och fick kontakt.
 
Är detta något att slå till på? Ska köpa en robot till nästa säsong så tänkte man kanske ska köpa en nu. Har väl kanske 1000 kvadrat som den ska gå på. Tänkte mig först någon av Husqvarnas modeller men Husqvarna äger väl ändå Gardena?
 
  • GARDENA robotgräsklippare SMART Sileno+ 1600 och gateway med rabatterat pris och gräsmatta i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S stigarn skrev:
Är detta något att slå till på? Ska köpa en robot till nästa säsong så tänkte man kanske ska köpa en nu. Har väl kanske 1000 kvadrat som den ska gå på. Tänkte mig först någon av Husqvarnas modeller men Husqvarna äger väl ändå Gardena?
Det är en Husqvarna, fast med ett annat skal. Amazon sålde den för ~13 000 i augusti.
 
  • Gilla
stigarn
  • Laddar…
Det är mer än skalet som skiljer, Husqvarnamodellerna är helt enkelt lite mer påkostade. Men det viktigaste, de patenterade funktionerna som guidekabel finns även hos Gardena.

Så det är mer än bara kosmetika som skiljer, men fortfarande ett bra val.
 
  • Gilla
stigarn
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Det är en Husqvarna, fast med ett annat skal. Amazon sålde den för ~13 000 i augusti.
Var det med gateway då med för 13000?
 
Har för mig att jag köpte på kampanj för två år sedan & då var priset 12990 eller nått och då fick man ett hus till.
Normalt borde ju vara att dom säljer ut dessa nu men våren har också bra dealar!
Gardena Smart SILENO+ 1600 robotgräsklippare visad på en webbutikssida med prisinformation och produktbeskrivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stigarn
  • Laddar…
JohnBergq JohnBergq skrev:
Har för mig att jag köpte på kampanj för två år sedan & då var priset 12990 eller nått och då fick man ett hus till.
Normalt borde ju vara att dom säljer ut dessa nu men våren har också bra dealar!
[bild]
Bra pris där och den var i nyskick även om det var outlet. Synd bara den inte fanns i närmaste butik.
 
Ajdå vad synd, skickade ut en blänkare då jag inte vet vart du bor!
Det kunde ju ha blivit träff, men någon annan kanske nappar & nej jag jobbar inte i en ellada!

/John
 
  • Gilla
stigarn
  • Laddar…
Hej.Har en sileno smart city 500,glömmer den inställningarna om jag plockar ut batteriet inför vintern?Har inte riktigt plats inomhus för hela maskinen.
Mvh
 
Jag har beställt en Gardena Smart Sileno City 500. Nu planerar jag vart laddstationen och guidekabeln ska/ kan vara. Helst ska laddstationen vara i nån av de röda ringarna och hur drar jag guidekabeln då? Det gröna är en korridor över grusplanen.


Översiktsbild av trädgårdsplan med gul gränslinje och två röda ringar områden för potentiell laddstation, grönt streck visar guidekabelväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jkwon
  • Laddar…
Du har ingenstans uppe till höger där du kan ha laddaren? Svårt att få till det bra med den lilla plätten på andra sidan grusgången annars.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Du har ingenstans uppe till höger där du kan ha laddaren? Svårt att få till det bra med den lilla plätten på andra sidan grusgången annars.
Nej jag har en skjutdörr precis där, och en till dörr ca 3m till vänster från den!
 
S svetsnisse skrev:
Nej jag har en skjutdörr precis där, och en till dörr ca 3m till vänster från den!
Håller med högst upp tilll vänster eller höger är bästa för att få så optimal klipp tid.
Annars sätta laddstationen nere till höger.
Nu förutsätter jag att klipparen kan gå över gången utan att fastna.
Översiktsbild på trädgård med markerade områden för robotgräsklippare och föreslagna positioner för laddstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Annars sätt där du tänkte och gör den andra ytan till biyta om det går på den där klipparen,
Blir dock mer jobb att bära runt den mellan områdena.
 
A ason skrev:
Håller med högst upp tilll vänster eller höger är bästa för att få så optimal klipp tid.
Annars sätta laddstationen nere till höger.
Nu förutsätter jag att klipparen kan gå över gången utan att fastna.
[bild]
Annars sätt där du tänkte och gör den andra ytan till biyta om det går på den där klipparen,
Blir dock mer jobb att bära runt den mellan områdena.
Nej inget bärande, om den skulle fastna i gruset så sätter jag plattor där. Kan man dra guidekabeln först upp till högra hörnet och sedan till vänster och ner förbi laddstationen och vidare till det andra området?
 
S svetsnisse skrev:
Nej inget bärande, om den skulle fastna i gruset så sätter jag plattor där. Kan man dra guidekabeln först upp till högra hörnet och sedan till vänster och ner förbi laddstationen och vidare till det andra området?
Undvik att "trixa" med guidekabeln fram och tillbaka. Försök att hitta en bättre placering för laddstationen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.