577 635 läst · 3 373 svar
578k läst
3,4k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Ålder på klipparen?M Micke_TH skrev:
Kanske är det batteriet som är på väg att ta slut.
Kolla antal laddcykler/laddström via långt tryck på 0.
Fredrik Lindgren1 skrev:
Är det någon som har en susning om frekvensen på det här problemet. Kort sagt. Hur stor risk är det att att man drabbas om man köper en ny gardena eller HQV i dag?Fredrik Lindgren1 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 454 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 36 inlägg
Nu har jag kört klipparen ett par dagar med CorridorCut aktiverat i korridoren. Det gör tyvärr ingen skillnad när klipparen kommer in i korridoren medans den klipper utan gör bara att klipparen ibland startar med att klippa korridoren med det särskilda mönstret för CorridorCut.M mikaeloden skrev:
Klipparen fastnar fortfarande ofta om den kommer in i korridoren under ”vanlig klippning”.
Några andra tankar eller förslag?
Kanske kan du dra begränsningskabeln under trädäcket så att roboten krockar (om den inte redan gör det idag) istället och vänder av den anledningen. Tänker det blir ju kanske lite bredare korridor om det kan hjälpa.V Glad ammatör skrev:Nu har jag kört klipparen ett par dagar med CorridorCut aktiverat i korridoren. Det gör tyvärr ingen skillnad när klipparen kommer in i korridoren medans den klipper utan gör bara att klipparen ibland startar med att klippa korridoren med det särskilda mönstret för CorridorCut.
Klipparen fastnar fortfarande ofta om den kommer in i korridoren under ”vanlig klippning”.
Några andra tankar eller förslag?
Medlem
· Västra Götaland
· 36 inlägg
Helt klart värt ett försök! Ska undersöka altanen och se om det går att lösa. Tack!losskägg skrev:
Hur mycket smällar tål klipparen? Den kommer in i korridoren några gånger om dagen och kan köra ett bra tag där innan den ger upp. Den får oxå ganska bra fart ner för sluttningen mot altanen. Den kör inte in i altanen idag.
Det räcker ju att den ligger en liten bit utanför altanen. Vår klippare krockar i alla våra stora äppelträd. Verkar vara ganska mjukt tycker jag men bara haft den en vecka så återstår att se hur den håller. Vår tomt är platt så den kör ju hyffsat långsamt. Repig blir den men det tycker jag kvittar.V Glad ammatör skrev:Helt klart värt ett försök! Ska undersöka altanen och se om det går att lösa. Tack!
Hur mycket smällar tål klipparen? Den kommer in i korridoren några gånger om dagen och kan köra ett bra tag där innan den ger upp. Den får oxå ganska bra fart ner för sluttningen mot altanen. Den kör inte in i altanen idag.
Redigerat: