419 825 läst · 2 056 svar
420k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Jag tror att jag har en lös elmotor i gömmorna om du behöver.
Kanske har det blivit något glapp i sladdarna om den glappar så mycket i fästet?
Det verkar ju vara ett lustigt fel. Dessa motorer brukar ju vara rätt bra annars.
Kanske har det blivit något glapp i sladdarna om den glappar så mycket i fästet?
Det verkar ju vara ett lustigt fel. Dessa motorer brukar ju vara rätt bra annars.
Nån som har kretskortet till laddplattan å sälja ?
Nu har jag en R40 li till salu med ladd station som fungerar.
Bytte Vänster motor i vintras, nu gav höger motor upp, den rör sig inte.
Har ingen ork eller lust att byta ytterligare en motor, så jag köpte en ny maskin!
Har även ett garage nytt oanvänt kvar i kartong till salu för
Bytte Vänster motor i vintras, nu gav höger motor upp, den rör sig inte.
Har ingen ork eller lust att byta ytterligare en motor, så jag köpte en ny maskin!
Har även ett garage nytt oanvänt kvar i kartong till salu för
Sileno City / Life / Minimo
https://www.komplettforetag.se/prod...LLOa8oBTLsrbGHBq1S0aApQgEALw_wcB&gclsrc=aw.dsKlippmotorn på min R40li har börjat låta ganska mycket senaste veckorna. Har monterat isär klipparen och tagit ut motorn för att se över den och det känns lite rostigt där inne så har troligtvis trängt in fukt som gottat till sig över vintern i garaget. Har försökt göra rent så gott det går men man får ju inte ut hela rotorn för då måste man klippa kabeln så kommer inte åt att ta isär helt.
Har testat att spraya loss med lite 2-26 elektronikolja vilket möjligtvis gjorde det något bättre om man är positivt inställd från början.
Någon som har något tips på vad man mer kan göra? Den snurrar och går som vanligt förutom att den låter relativt högljutt vilket jag stör mig mer och mer på.
Roboten är från 2014 så inte supersugen på att köpa en ny klippmotor för 2000kr...
Har testat att spraya loss med lite 2-26 elektronikolja vilket möjligtvis gjorde det något bättre om man är positivt inställd från början.
Någon som har något tips på vad man mer kan göra? Den snurrar och går som vanligt förutom att den låter relativt högljutt vilket jag stör mig mer och mer på.
Roboten är från 2014 så inte supersugen på att köpa en ny klippmotor för 2000kr...