970 408 läst · 9 926 svar
970k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Ikea börjar bli nära på totalt värdelöst i sin helhet.4774 skrev:
Vi fick en order lagd i butiken. Det skulle finnas 10 i lager enligt hemsidan och det interna systemet lät det också gå igenom. Vid utlämningslagret fanns inte artikeln. Tillbaks till Ikea för att få pengarna tillbaka. Medarbetaren där kunde inte lösa någonting. En vettig kundservicearbetare hade lagt en hemleverans utan extra kostnad, men det gick inte. Däremot kunde vi komma tillbaka till varuhuset om två veckor när det borde ha kommit in igen. ”Står det tre i saldo är det kanske så det inte finns, men står det tjugo borde vi ha ett par stycken iaf”.
Tydligen är saldot på webben inte alls i synk med verkligheten. Så bygger i alla fall inte jag it-system sedan många år tillbaks.
Riktigt jäkla sopigt. Gaaaaaahh!
Ni här som bygger it system och hemsidor är säkert bra och gör vettiga saker. Jag bara undrar varför det finns så väldigt många helt värdelösa hemsidor hos så många företag? Ofta stora företag. Är det för att dom beställer billigast möjliga?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 261 inlägg
En okvalificerad gissning: för att de når sina kunder via andra kanaler än hemsidan kanske? För att hemsidor är så 90-talet och de la hela budgeten på tictoc istället? För att Bertil på marknadsavdelningen tror att internet ändå blir en fluga? För att hemsidan egentligen är ok och det bara är du som inte förstår hur man navigerar med musen?N Niq skrev:
Ok, det blev flera okvalificerade gissningar.
En liten headsup bara, för att lindra hjärnblödningen som inträder efter Jönsköping. Åkte Götlabörg tur och retur förra veckan och var nära härdsmälta flera gånger.Isakare skrev:
Det är motorväg, 110 eller 120, två filer och många långtradare. Jag håller jämn plus-fart. Så fort jag närmar mig en långtradare, varenda gång, är det ett dumhuve som svänger ut framför mig för att köra om långtradaren och denna omkörning sker ALLTID i 90 eller möjligen 100kph. INGEN lyckas göra en omkörning i anvisad hastighet eller däröver. INGEN tar fart innan de svänger ut för att påbörja sin omkörning. INGEN gör ett korrekt filbyte enligt lagboken. INGEN.
kap 3 66 § ”Även om en förare givit signal eller tecken är han eller hon skyldig att försäkra sig om att den avsedda manövern kan göras utan fara eller onödigt hinder för någon annan”.
Ja, jag får inte förhindra filbyte, men det innebär i praktiken att jag kan tänka mig att lätta på gasen för att släppa in någon, om jag behöver bromsa hårt är det inte längre jag som gör fel.
Och vad händer när flera dumhuven på raken ska köra om en långtradare? Jo, då ligger man i vänsterfil för omkörning, 10-20 kph under anvisad hastighet och har 5-600m fram till långtradaren.
Så, givet alla dessa dumhuven som bara blir fler och fler (se även mittfilstråden) har jag nu bestämt att köra om till höger är ok i alla dessa situationer.
....bara så du vet vad du har framför dig @Isakare - har du någon blodtrycksmedicin så tryck i dig halva burken nu direkt.
.....och dont get me started om vad som händer om det samtidigt kommer lite REGN när ovanstående ska ske. Då är det plötsligt långtradarna som börjar köra om i högerfilen istället....
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 299 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 299 inlägg
Jag vill mest gråtskratta till det där. Har inte tänkt på det så mycket här men i Finland var det vanligt. En pappskalle ligger klistrad i baken på en långtradare och när jag kommer i vänsterfil ska det givetvis svängas ut framför mig. Ingen acceleration (finns inte utrymme), så vederbörande kommer ut i 90 km/h framför mig som kommer i lagenliga 120.
Det är då man önskar att man hade en batmobil...
Det är då man önskar att man hade en batmobil...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 704 inlägg
Eller en gammal Dodge-pickis.
If you can’t Dodge it, Ram it!
If you can’t Dodge it, Ram it!
Jag erkänner att jag inte är den bästa på att hantera dator och att jag ännu föredrar att använda musen. Men när jag inte är den enda som tycker så här och jag känner folk som hanterar datorer väldigt bra och dom tycker likadant.MathiasS skrev:En okvalificerad gissning: för att de når sina kunder via andra kanaler än hemsidan kanske? För att hemsidor är så 90-talet och de la hela budgeten på tictoc istället? För att Bertil på marknadsavdelningen tror att internet ändå blir en fluga? För att hemsidan egentligen är ok och det bara är du som inte förstår hur man navigerar med musen?
Ok, det blev flera okvalificerade gissningar.
Stockman trodde också att man behöver inte satsa så mycket på näthandeln. Det gick inte så bra
Regn kom det kan jag lova, de behöver inte vattna i Östergötland.MathiasS skrev:En liten headsup bara, för att lindra hjärnblödningen som inträder efter Jönsköping. Åkte Götlabörg tur och retur förra veckan och var nära härdsmälta flera gånger.
Det är motorväg, 110 eller 120, två filer och många långtradare. Jag håller jämn plus-fart. Så fort jag närmar mig en långtradare, varenda gång, är det ett dumhuve som svänger ut framför mig för att köra om långtradaren och denna omkörning sker ALLTID i 90 eller möjligen 100kph. INGEN lyckas göra en omkörning i anvisad hastighet eller däröver. INGEN tar fart innan de svänger ut för att påbörja sin omkörning. INGEN gör ett korrekt filbyte enligt lagboken. INGEN.
kap 3 66 § ”Även om en förare givit signal eller tecken är han eller hon skyldig att försäkra sig om att den avsedda manövern kan göras utan fara eller onödigt hinder för någon annan”.
Ja, jag får inte förhindra filbyte, men det innebär i praktiken att jag kan tänka mig att lätta på gasen för att släppa in någon, om jag behöver bromsa hårt är det inte längre jag som gör fel.
Och vad händer när flera dumhuven på raken ska köra om en långtradare? Jo, då ligger man i vänsterfil för omkörning, 10-20 kph under anvisad hastighet och har 5-600m fram till långtradaren.
Så, givet alla dessa dumhuven som bara blir fler och fler (se även mittfilstråden) har jag nu bestämt att köra om till höger är ok i alla dessa situationer.
....bara så du vet vad du har framför dig @Isakare - har du någon blodtrycksmedicin så tryck i dig halva burken nu direkt.
.....och dont get me started om vad som händer om det samtidigt kommer lite REGN när ovanstående ska ske. Då är det plötsligt långtradarna som börjar köra om i högerfilen istället....
Men annars har redan varit prickfri.
Jag svängde ut från Hyllinge på E4an, petade i farthållaren på 120+ och behövde inte knäppa ur den mer än vid ett vägarbete i Ljungby, annars var den i nonstop till Jönköping.
I ösregnet var vänsterfiken tom, så inte heller det gav några problem.
Nu sitter jag på färjan hemmåt 20 minuter före beräknad tid.
En av de bästa resorna jag gjort.
Men alla som åkte åt andra hållet var nog mindre glada, 2 vägarbeten, en bilbrand och km långa köer.
GAAH min stackars lillfingertopp som jag klippte i med sekatören (se tidigare inlägg) känns nu halvt domnad och ”stickig”. Jag skulle kanske vara okej med nedsatt känsel, men stickandet gör att allt snarare känns mer.
Väldigt irriterande känsla som nästan ger mig rysningar. Jag hoppas att det blir bättre så småningom. Man använder ju faktiskt vänster lillfinger rätt mycket vid tangentbordet.
Hur kan en liten irritation i en så liten del av en så liten kroppsdel störa så mycket?
Väldigt irriterande känsla som nästan ger mig rysningar. Jag hoppas att det blir bättre så småningom. Man använder ju faktiskt vänster lillfinger rätt mycket vid tangentbordet.
Hur kan en liten irritation i en så liten del av en så liten kroppsdel störa så mycket?