wildeside
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nädå, jag var på internet innan allt alla gjorde var att leta fel, så jag tar inte illa upp.. 😄

Det är bitar ur samma hyvlade regel, så höjden bör vara samma, inom rimliga gränser.. 👍
0,8 grader fel räknas nog in som feltolerans när det gäller trämaterial o byggen.
 
wildeside wildeside skrev:
0,8 grader fel räknas nog in som feltolerans när det gäller trämaterial o byggen.
Japp, men här är de bara mellanlägg för att komma över tändspolar och röret för oljematningen till VVT-solenoiden.... 🙂
 
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAHHHH! Ikeas webhandel suger rejält. De hade rea på en mängd saker vi skulle ha, men fanns det inte i varuhuset så gick det inte att beställa. Valde till slut där de flesta sakerna fanns. Då gick det inte att beställa till click&collect och valde man hemleverans var det ännu fler saker som inte gick att beställa.

Helt magiskt dåligt!
Tänkte beställa en ny kontorstol då min Markus har lite egenheter jag vill slippa, så la en ny i kundkorgen och va på väg att betala så komer det upp eller om jag höll på med nått annat som pushade för IKEA reklam om en värre stol än den jag har, den har flera inställningsmöjligheter mm så den åkte i kundkorgen ist. Men sen när jag skulle välja fraktsätt var det inte några 99kr till tomgräns eller hur de uttryckte sig, utan nu fanns det 3 utlämningsställen eller hemkörning för 799kr och utlämningstället var längre bort än IKEAs butik. Där stängde jag webbläsaren och har inte öppnad den igen...
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Känner igen det där! Det gäller att ha tungan rätt i mun! Köper regelbundet hundmat på nätet - direkt från tillverkaren med fri transport till dörr. Under tiden jag lägger beställningen poppar samma produkt upp hos annan (reklambetald) leverantör till annat (högre) pris och transportkostnad. Hur andra leverantörer kan tränga sig in på viss tillverkares internetsida vet jag inte.
 
  • Wow
Workingclasshero
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Känner igen det där! Det gäller att ha tungan rätt i mun! Köper regelbundet hundmat på nätet - direkt från tillverkaren med fri transport till dörr. Under tiden jag lägger beställningen poppar samma produkt upp hos annan (reklambetald) leverantör till annat (högre) pris och transportkostnad. Hur andra leverantörer kan tränga sig in på viss tillverkares internetsida vet jag inte.
Vet inte om det påverkar men brukar du acceptera cookies eller inte?
 
N Niq skrev:
brukar du acceptera cookies eller inte?
... förmodligen då jag har bråttom men inte alltid.
Nu vet jag ju problemet med hundmaten så jag har blivit mer observant.
 
Jag brukar alltid välja bort dom. Och har webbläsaren inställd att den raderar alla cookies varje gång den.avslutas. Jag tillåter inte heller pop-up fönster. Jag använder inte heller Chrome eller edge. Inte för att jag vet om något av det här hjälper mot sådant.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Tänkte beställa en ny kontorstol då min Markus har lite egenheter jag vill slippa, så la en ny i kundkorgen och va på väg att betala så komer det upp eller om jag höll på med nått annat som pushade för IKEA reklam om en värre stol än den jag har, den har flera inställningsmöjligheter mm så den åkte i kundkorgen ist. Men sen när jag skulle välja fraktsätt var det inte några 99kr till tomgräns eller hur de uttryckte sig, utan nu fanns det 3 utlämningsställen eller hemkörning för 799kr och utlämningstället var längre bort än IKEAs butik. Där stängde jag webbläsaren och har inte öppnad den igen...
Ja, det var jäkligt störigt hur det funkade.
 
Gaaaaahh
Soptippen, 20min där och dubbelsidig hjärnblödning är nära.
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
4774
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAHHHH! Ikeas webhandel suger rejält. De hade rea på en mängd saker vi skulle ha, men fanns det inte i varuhuset så gick det inte att beställa. Valde till slut där de flesta sakerna fanns. Då gick det inte att beställa till click&collect och valde man hemleverans var det ännu fler saker som inte gick att beställa.

Helt magiskt dåligt!
GAAAAHHHH jag håller med dig. Ikeas nätsida är fullständigt värdelös!

Niq
Jag har vare sig cookies eller popup fönster, inte heller personanpassad reklam men just med Ikea så suger webshopen verkligen. Slutar med att man får åka till varuhuset ändå
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahh
Soptippen, 20min där och dubbelsidig hjärnblödning är nära.
Sänder en styrkekram och i tanken 14 långburkar
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahh
Soptippen, 20min där och dubbelsidig hjärnblödning är nära.
Återvinningscentralen - där där alla medmänniskor får utlopp för livets orättvisor! Skål broder! 😂🍻
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Återvinningscentralen - där där alla medmänniskor får utlopp för livets orättvisor! Skål broder! 😂🍻
Nytt för den här hjärnblödningen var att det var ett bil och släpekipage plus att dom hade en tillhörande vän i bil som "hjälpte till" att lasta ur...
Tog åtminstone upp 4 fickor. 🤯
 
  • Arg
  • Wow
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nytt för den här hjärnblödningen var att det var ett bil och släpekipage plus att dom hade en tillhörande vän i bil som "hjälpte till" att lasta ur...
Tog åtminstone upp 4 fickor. 🤯
Det går bara att toppa med dessa idiotiska föräldrar som tar med sina 4-åriga telningar som det vore en äventyrslekplats. De springer hit och dit mellan bilarna och släp och iom att de vill också slänga tar det tredubbel tid.
 
  • Arg
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jobbet jag skulle göra i Helsingborg gick inte att göra, så nu åker jag hem igen.
Bara 57 mil, så det smäller man av på en kvart eller 2...... GHHHHAAAA
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Dortmunder DAB och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.