1 081 341 läst · 11 085 svar
1081k läst
11,1k svar
GAAAAHHHH!!!
Skrev tidigare att jag åkte till Helsingborg i onödan och fick åka hem igen igår.
Ser nu på nyheterna att jag hade en jäkla tur, brandmännen fick simma på E4an i Jönköping efter regnvädret.
Gissar att man inte kommit förbi med bilen då heller.
Ser nu på nyheterna att jag hade en jäkla tur, brandmännen fick simma på E4an i Jönköping efter regnvädret.
Gissar att man inte kommit förbi med bilen då heller.
Har du inte PL400 i ryggsäcken ?? 😉 Limmar ihop allt, även blött.S Saelen skrev:GAAAAAAHHH!
Var ute och fjällvandrade i måndags. 5 km uppför och så 5 km tillbaka utför varav 3,5 km totalt i blöt jävla myr. Efter 2 km börjar sulan på ens kängan att släppa baktill så att varje steg kom en liten flod av vatten upp i häcken, över ryggsäcken och över huvudet.
Halvvägs blev det nödlagning och insåg att, det här fick jag ju göra med de gamla kängorna också för 4-5 år sedan.
Så, nödlagning som sagt och så hålla tummarna att det skulle hålla genom myren på vägen tillbaka. Passade på att kika på andra kängan också som visade på materielutmattning den också.
Alltså, elastisk binda ur första hjälpen och eltejp. Mycket! Se så fint det blev!
På vägen tillbaka kom det också en härlig regnskur + lite mer vind när vi gick nerför myren.
Vis av erfarenhet så blir ju kängorna jäkligt hala när man går på spänger, framförallt utför. Så vissa partier genomfördes med rörelser spm påminner om en nypippad sädesärla.
Men vi kom ner till utgångspunkten och lagningarna höll.
Nu blir det inköp av nya kängor och stövlar för de jäklarna läckte sist jag var ute.
GAAAAHH igen!
[bild]
Nu framme vid destinationen sedan en timme tillbaka. Tack till lokalbon Simon som gjorde att vi slapp vänta fyra timmar på bärgaren att anlända och sedan bärgning en timme bort (åt fel håll) till stängd verkstad och övernattning på fel ort.
GGGGGAAAAAAAAHHHH!
P1 måste sätta varning innan sändning av ”Sommar i P1” när prataren beslutat spela Håkan HELLström. Nu vågar jag inte lyssna färdigt för att behålla hörseln och det mentala tillståndet intakt.
P1 måste sätta varning innan sändning av ”Sommar i P1” när prataren beslutat spela Håkan HELLström. Nu vågar jag inte lyssna färdigt för att behålla hörseln och det mentala tillståndet intakt.
Det är ju gravt kränkande, omoraliskt och radiologisk misshandel!Noramasen skrev:
Hellström-fri zon NU!
Minns den tiden man trodde att "nu kan det inte få några problem längre", väntar in Husqvarnas 4wd maskin ska bli snörlös innan jag provar robot igenN naikon skrev: