971 602 läst · 9 935 svar
972k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Trodde jag hade prylar till att gänga ett specialskruvstift. Visar sig inte alls vara 3/8" som jag trodde utan är troligtvis M8*1.5 vilket efter en snabb sökning inte är så lätt att hitta 🙁
Trodde jag hade prylar till att gänga ett specialskruvstift. Visar sig inte alls vara 3/8" som jag trodde utan är troligtvis M8*1.5 vilket efter en snabb sökning inte är så lätt att hitta 🙁
Vad ska det gängas i för material och hur tjockt? Går att fultillverka eget gängsnitt om du endera har ett specialstift över eller använder det du har bara, beror lite på situation.13th Marine skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 506 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
OK, det är befintliga och sitter redan på plats, ja då förstår jag att det inte är bara att byta.
Jag har en gängsats någonstans, som har några special-dimensioner.
Men såvitt jag minns var det bara lägre stigning än normal, inte högre, t.ex. 8x1,0
Och så vet jag inte ens var jag har den nu ...
Jag har en gängsats någonstans, som har några special-dimensioner.
Men såvitt jag minns var det bara lägre stigning än normal, inte högre, t.ex. 8x1,0
Och så vet jag inte ens var jag har den nu ...
Jag visste visst var jag hade den (eller inte visste, men den låg på ett lämpligt ställe).
Och jag mindes fel, inga ovanliga stigningar, utan det speciella är att den har tapp och snitt för M7x1,0
Hade jag haft en M8x1,5 så hade jag skickat och skänkt den till dig, jag skulle troligen aldrig fått någon användning för den själv.
Och jag mindes fel, inga ovanliga stigningar, utan det speciella är att den har tapp och snitt för M7x1,0
Hade jag haft en M8x1,5 så hade jag skickat och skänkt den till dig, jag skulle troligen aldrig fått någon användning för den själv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 268 inlägg
Ja tyvärr, jag började med att köpa stift och rampamuff, men rampamuffen har grövre stigning än den nya.
Jag har även M8*1.25 och M8*1.0, men det hjälper ju inte 🙄
Funderar på om jag kan lägga i en ny bit trä och dra i en modern rampamuff.
Jag har även M8*1.25 och M8*1.0, men det hjälper ju inte 🙄
Funderar på om jag kan lägga i en ny bit trä och dra i en modern rampamuff.