Nje, det skiljer väl 10-15 år på klientelet, annars är det väl lite samma lika... 😢
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Nje, det skiljer väl 10-15 år på klientelet, annars är det väl lite samma lika... 😢
Det nya fängelset hamnar väldigt nära grundskolan i närheten, kan ana att F i F-6 står för fängelse?
Eller det kanske är för att slussa enklare F-6-F?
🤔😉
 
  • Haha
tveksamt
  • Laddar…
Gaaahhh!
Så var TVns dagar är förbi. Har för mig att det var 3 års garanti och den är 3 år och 9 månader.
En trasig TV-skärm visar TV-programmet "Good Bones" med en svart fläck som täcker delen av bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
tveksamt
  • Laddar…
Det är ju perfekt! Du behöver ju en större och bättre TV och nu har du inget val annat än att skaffa en!
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Gaaahhh!
Så var TVns dagar är förbi. Har för mig att det var 3 års garanti och den är 3 år och 9 månader.
[bild]
Programmen som du väljer att titta på är väl inte ett garantifel..? 🤔😉
 
  • Haha
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Gaaahhh!
Så var TVns dagar är förbi. Har för mig att det var 3 års garanti och den är 3 år och 9 månader.
[bild]
Det där är meningen, så du slipper se dåliga program. Välj något bra så ska du se att det ordnar sig. 😉
 
  • Haha
Lill72
  • Laddar…
RoTe
kashieda kashieda skrev:
[länk]

När ska de börja hantera rasismen? Ah, glömde att de inte skulle våga agera mot sina herrar i SD.
Vilken ras har värderingar?
 
Lill72 Lill72 skrev:
Gaaahhh!
Så var TVns dagar är förbi. Har för mig att det var 3 års garanti och den är 3 år och 9 månader.
[bild]
Lite dålig kvalitet.
Har fortfarande samma plasma-tv som jag köpte för 16 år sedan. Kollade just, och den har 8515 starter och 11362 timmar drifttid. Visar inga som helst tecken på att lägga av. Även om jag skulle vilja ha en ny tv, så är det svårt att motivera så länge den fungerar. Både kostnadsmässigt såväl som miljömässigt.


För tråden blir dagens Gaaaaaaaaaahh en blandning mellan att vela om att söka hjälp INNAN jag går in i väggen då jag upplever för många fysiska och psykiska symptom som tyder på att det är på väg dit. Samtidigt är jag ändå hyfsat fungerande och då vill jag inte belasta vården. 🤪

Sen ett Gaaaaaah över att jag misstänker att projektet som är orsaken till all stress vill ta in en "avlastning" vilket ytterligare spär på stressen då jag i så fall behöver förhålla mig till ännu en person med sin agenda, intressen och behov av avstämningar och avrapporteringar istället för att jag bara kan göra det jag behöver göra.

Och sen ett Gaaaaaaah över att jag vill få tätat alla hål (snart är det bara hål alltihop) i husgrunden där mössen springer, men vill ha död på alla innan jag gör det. Problemet är bara att dom aldrig verkar ta slut.
 
  • Älska
Lill72
  • Laddar…
tommib
kashieda kashieda skrev:
[länk]

När ska de börja hantera rasismen? Ah, glömde att de inte skulle våga agera mot sina herrar i SD.
Gaaahhh för alla som drar rasistkortet istället för att vilja undersöka en fråga av extremt stor betydelse.

Alla är inte svenskar innerst inne och svenskar är definitivt inte "lagom". Vi är värderingsmässigt ett extremt folk skiljt även från våra nära grannar. Om man inte tror att invandring av stora grupper människor med diametralt motsatta värderingar kommer påverka samhället så är man dum i huvudet.


Ett extra litet gaaahhh för att detta är delvis är slöseri. Vi vet redan svaret på gruppnivå, via World Values Survey. Iofs intressant att titta på gruppen som tar sig hit kontra grupperna som inte gör det men i stora material är det osannolikt att det skiljer sig påtagligt.
 
  • Gilla
breakman och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Om man inte tror att invandring av stora grupper människor med diametralt motsatta värderingar kommer påverka samhället så är man dum i huvudet.
Ja imorgon tidningen kunde jag läsa om en dam som inte gillade att vi skulle förbjuda äktenskap mellan kusiner. Fritt beskrivet "det har många fördelar, att barnen kan bli lite missbildade får man acceptera". Och barnen skulle i sin tur inte få gifta sig med sina kusiner för då blev de lite konstiga.

Så japp, det är rätt tydligt att vi tycker lite olika jmft med annat "folk"...:)
 
MathiasS MathiasS skrev:
Ja imorgon tidningen kunde jag läsa om en dam som inte gillade att vi skulle förbjuda äktenskap mellan kusiner. Fritt beskrivet "det har många fördelar, att barnen kan bli lite missbildade får man acceptera". Och barnen skulle i sin tur inte få gifta sig med sina kusiner för då blev de lite konstiga.

Så japp, det är rätt tydligt att vi tycker lite olika jmft med annat "folk"...:)
Fast när det gäller att ha tillåtit kusinäktenskap är vi inte ensamma: Världskarta som visar lagar om kusinäktenskap, med färger för olika lagstatus: lagligt, begränsat, beroende av kultur, förbjudet med undantag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B b8q skrev:
Fast när det gäller att ha tillåtit kusinäktenskap är vi inte ensamma
B b8q skrev:
Fast när det gäller att ha tillåtit kusinäktenskap är vi inte ensamma: [bild]
Ja det är bara att fråga valfri Skellefteå-bo, dvs Marklund eller Lundmark :)
 
  • Haha
Myckling och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Fast när det gäller att ha tillåtit kusinäktenskap är vi inte ensamma: [bild]
Näe så är det säkert och jag har ingen direkt synpunkt i sakfrågan, det finns det andra som kan mer om. Jag noterade mest att något tyckte det var ok att fortsätta trots att ungarna får lite missbildningar…..

Vi förbjuder väl detta mer för att hindra en hederskultur och för det ändamålet kan jag gå med på en hel del.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.