1 022 917 läst · 10 464 svar
1023k läst
10,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Den har fått hållas då jag tyckte att den var någorlunda beskedlig. Sen grävde den ännu mer så vi ser det inte längre som hållbart.N Niq skrev:
Problemet är också att vi har många byggnader på gården och jag vill inte att den flyttar in under någon annan. Hade jag kunnat förvisa den till skogen och vetat att den stannar där hade det varit okej. Sedan vet jag inte om den är orsak till att vi saknar igelkottar i år. Förra året föddes en kull i trädgården men i år har det varit tyst.
Men visst, funkar inte fällan så får jag väl försöka fördriva den.
Tror nog placeringen av fällan kan ha betydelse också , ser ut som du har en fälla
med öppning i båda ändar. Vi har haft så mycket problem med grävling i gräsmattan
så vi köpte en egen Lotin istället för att låna av kommunjägaren. Fikonmarmelad
har funkat här men vi har testat mkt , de vill kanske äta upp sej nu för vintern snart.
Sex grävlingar har skjutits här än så länge.
med öppning i båda ändar. Vi har haft så mycket problem med grävling i gräsmattan
så vi köpte en egen Lotin istället för att låna av kommunjägaren. Fikonmarmelad
har funkat här men vi har testat mkt , de vill kanske äta upp sej nu för vintern snart.
Sex grävlingar har skjutits här än så länge.
Makrill i tomatsås har funkat bra för mig. Några kattdjur har även fallit för lockelsen.tensiden skrev:Gaaaaaaah för grävlingen som totalvägrar att gå in i fällan.
Det sägs att plommon är garanterat bete och nu när plommonsäsongen egentligen är över för oss och det inte finns att hitta i trädgården så borde väl grävlingen i så fall vara extra intresserad av de plommon jag snor från kylskåpet och lägger både utanför och innanför buren. Men icke!
Likaså skiter den här grävlingen i ägg, leverpastej, sirap och en massa annat jag testat med. Vad är knepet egentligen?
[bild]
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Grannen på förra landstället hade samma problem, vi brydde oss inte lika mycket om grävlingen/grävlingarna. Ingenting dom agnade fällan med föll asen i smaken. Däremot när jag går ut på tomten en tidig morgon för att göra morgonkissen så möts jag på altanen av en grävling som står och kalasar på något från påsen med hushållssopor.tensiden skrev:Gaaaaaaah för grävlingen som totalvägrar att gå in i fällan.
Det sägs att plommon är garanterat bete och nu när plommonsäsongen egentligen är över för oss och det inte finns att hitta i trädgården så borde väl grävlingen i så fall vara extra intresserad av de plommon jag snor från kylskåpet och lägger både utanför och innanför buren. Men icke!
Likaså skiter den här grävlingen i ägg, leverpastej, sirap och en massa annat jag testat med. Vad är knepet egentligen?
[bild]
Så ..... agna fällan med en påse hushållssopor?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 525 inlägg