971 066 läst · 9 934 svar
971k läst
9,9k svar
GAAAAHHHH!!!
D
Den ofrivillige klåparen
Medlem
· 1 054 inlägg
Den ofrivillige klåparen
Medlem
- 1 054 inlägg
Vilken ljuv syn, blir varm inombords!Tokslut skrev:
Ser inga getingar längre så stängde av och tejpade dammsugaren. Undrar när jag vågar öppna. Hörde inget surr.
Vi har alltid ett precis ovanför dörren men jag matar dem och ger dem vatten, saft och en å annan öl/vin skvätt och vi måste ha de mest sociala glada icke aggresiva getingarna på planeten 😄. Så tips, se dem som husdjur och ge mat och vatten till dem och vifta inte med armarna. Tänk bara på hur kinkiga vi människor kan vara när vi är hungriga, min make är en av dem hahaha 😂D Den ofrivillige klåparen skrev:
Har ni två inte hört att våra pollinatörer lider hårt där humlor, bin och getingar ligger sämst till? Så vida man inte är tokallergisk så är det ju bättre att helt sonika flytta boetTokslut skrev:
Jag överlät jobbet till proffs, vad de gjorde är jag inte helt säker på.4774 skrev:
Och jag är en av få som inte klipper gräset när det är mycket blommor + detta var 2010,
D
Den ofrivillige klåparen
Medlem
· 1 054 inlägg
Den ofrivillige klåparen
Medlem
- 1 054 inlägg
Har inget emot getingar förutom idag men när det är precis utanför ytterdörren och när det springer småbarn där, då har dom valt fel plats. Dessutom svårt att flytta boet när det är bakom fasad.4774 skrev:
Jag har blivit stucken 2 gånger i hela mitt liv, och då av samma stackars geting som hade fastnat i min ena ballerinasko. Led med stackaren, vilket hemskt öde 😉. Jag har så små fötter att nästan samtliga skor är en storlek för stora så de glappar en del.D Den ofrivillige klåparen skrev:
Gaaaaaaaahh! Jobbade i potatislandet för ett par dagar sedan och blev biten av lite insekter. Oklart vilka, men ena benet svullnade upp såpass att jag tagit full dos smärtstillande för att kunna fungera och det är fortfarande rejält svullet. Idag skrek jag inte av smärta när jag klev upp på morgonen i alla fall, så det går åt rätt håll, även om jag fortfarande är rödlila från foten och upp över smalbenet.
Jäkla muterade importmyggor eller nåt. Kände eller såg inget annat än småmygg och någon enstaka broms som jag slog ihjäl.
Jäkla muterade importmyggor eller nåt. Kände eller såg inget annat än småmygg och någon enstaka broms som jag slog ihjäl.