13th Marine 13th Marine skrev:
Nu, sådär 6 dagar senare kan jag fortfarande inte lägga varor i korgen på Citygross:
[bild]
Kanske dags att prova nått annat ställe att hämta mat från 🤔

WAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
City Gross är dessvärre ganska kass på användarupplevelsen när det gäller att handla. Både i butik och på webben. Har inte varit med om ditt problem, men däremot saknas en del artiklar i webbshoppen som definitivt finns fysiskt i butik. Inga konstiga saker heller.
Har stundtals tagit extrasvängen med kundvagnen in på byggavdelningen för att "låna" lite 5-56 till hjulen som gnisslar något fruktansvärt. Andra gånger har scannern brakat ihop och startat om mitt i shoppingen.

Säga vad man vill om ICA, men deras upplevelse i butik är milsvida bättre.

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Nu, sådär 6 dagar senare kan jag fortfarande inte lägga varor i korgen på Citygross:
[bild]
Kanske dags att prova nått annat ställe att hämta mat från 🤔

WAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!
Ser ändå inte ut att vara något som behövs där. Vem vill stå ute och grilla i den här värmen...😉

tensiden tensiden skrev:
City Gross är dessvärre ganska kass på användarupplevelsen när det gäller att handla. Både i butik och på webben. Har inte varit med om ditt problem, men däremot saknas en del artiklar i webbshoppen som definitivt finns fysiskt i butik. Inga konstiga saker heller.
Har stundtals tagit extrasvängen med kundvagnen in på byggavdelningen för att "låna" lite 5-56 till hjulen som gnisslar något fruktansvärt. Andra gånger har scannern brakat ihop och startat om mitt i shoppingen.

Säga vad man vill om ICA, men deras upplevelse i butik är milsvida bättre.
Här är det rena bekvämlighetsskäl, citygross är minst omväg på vägen hem från jobb, det är också vårt utlämningsställe för alla utom schenker. En nackdel med dem är att man får reda på vad de inte lyckats plocka när man hämtar ut varorna, de flesta andra konkurrenter meddelar det innan så man vet om man ska springa in ett snabbt varv.

Före pandemin handlade vi på ICA, men när alla andra helt plötsligt också skulle handla online så blev vi utan hämttid.
Vi körde COOP en del, men sen hade de sönder sin sökfunktion så det var osmidigt att handla, den har de lagat, men nu har de bara två dagar när man kan hämta ut (packas på annan ort) och ingen av dem passar när jag är ute och kör.
Det blir nog att prova Willys.

tveksamt tveksamt skrev:
Ser ändå inte ut att vara något som behövs där. Vem vill stå ute och grilla i den här värmen...😉
Bättre? ;)
Sex förpackningar glass med varierande märken och priser, inklusive rabatter, presenterade på en vit bakgrund.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
GAAAAHHHHH!
Artisten på scen sjunger i mikrofon och spelar gitarr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
  • Haha
  • Arg
  • Älska
Alexander HB och 6 till
  • Laddar…
Maria T
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAAHHHHH!
[bild]
Trodde det var Keith Richards och tänkte yeaaahh!
Men nej.
Bläääh.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHHHH!
[bild]
På samma tema plockade jag just bort årets för mig första fästing. Gaaaahhh!

• Ledsen
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Ja de har varit igång sedan i februari, är väl bara snön som stoppar. Denna plockade jag på mig en liten 1mm nymf. Har i vår tagit de tre första TBE-sprutorna också.
Ser ni den svarta pricken?
En vit handfat med kran och en knappt synlig 1mm stor svart prick som är en nymf.
Skapa konto

Och om man förstorar bilden på den platsen...... och max 1 mm.
En liten 1mm fästing sedd som en svart prick på ljus bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
wildeside
Fästingar är vardaglig händelse för hundägare.
Framför allt för oss som bor på landet och rör oss i naturen.
Stadsparksrastare är väl ganska förskonade😂

wildeside wildeside skrev:
Fästingar är vardaglig händelse för hundägare.
Framför allt för oss som bor på landet och rör oss i naturen.
Stadsparksrastare är väl ganska förskonade😂
Nää, de finns även i vårt villaområde och i speciellt cypresserna. Men ute vid den andra fastigheten och skogsmarken finns det mängder och plockas krypande på hunden dagligen.

GAAAAHHHHH!
[bild]
Vem har han snott texten ifrån denna gång?

• Älska
kashieda
  • Laddar…
Plockade väl 8 st fästingar från våra djur i söndags. Det är inte någon ovanlig mängd numera. Vad gör ni med fästingarna när ni plockat bort dom? Jag bränner upp dom så att alla ägg dom bär på förstörs också.

kashieda kashieda skrev:
Ska man tro en del föredrar de nog fästningar alla dagar i veckan :D

Mikael_L
N Niq skrev:
Plockade väl 8 st fästingar från våra djur i söndags. Det är inte någon ovanlig mängd numera. Vad gör ni med fästingarna när ni plockat bort dom? Jag bränner upp dom så att alla ägg dom bär på förstörs också.
Jag har hållt på så förut.
Men nu lägger jag den bara i en liten liten bit toa eller hushållspapper, viker en gång över och sen pressar ihjäl eländet med nageln. Sen åker det i kompostpåsen och har nog ingen chans att reproducera sig något.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Kan rekommendera fästingtablett som veterinären skriver ut. Sen vi börjat ge vår hund sån så får hon i princip inga fästingar alls.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.