hsd
D Dublin skrev:
Kan rekommendera fästingtablett som veterinären skriver ut. Sen vi börjat ge vår hund sån så får hon i princip inga fästingar alls.
Kör också med tabletter, fästingar som biter dör och faller av
Provade tidigare med fästingmedel som applicerades under pälshåren i nacken men det var inte lika effektivt

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har hållt på så förut.
Men nu lägger jag den bara i en liten liten bit toa eller hushållspapper, viker en gång över och sen pressar ihjäl eländet med nageln. Sen åker det i kompostpåsen och har nog ingen chans att reproducera sig något.
Problemet lär vara att dom kan bära med sig ägg som är befruktade eller hur det exakt fungerar för fästingar som sedan kan kläckas även efter man tagit livet av dom. Därför eldar jag upp dom.

D Dublin skrev:
Kan rekommendera fästingtablett som veterinären skriver ut. Sen vi börjat ge vår hund sån så får hon i princip inga fästingar alls.
Måste fråga efter sådan. Har sett flera medel som man kan använda på hund men dom brukar vara giftiga för katter.

wildeside
D Dublin skrev:
Vad heter tabletterna?

N Niq skrev:
Måste fråga efter sådan. Har sett flera medel som man kan använda på hund men dom brukar vara giftiga för katter.
Du har inte provat frontline dropparna?

Mikael_L
N Niq skrev:
Problemet lär vara att dom kan bära med sig ägg som är befruktade eller hur det exakt fungerar för fästingar som sedan kan kläckas även efter man tagit livet av dom. Därför eldar jag upp dom.
Jo men då är de redan påväg till kommunens rötgasanläggning, om de inte redan är där.

ClasseClas
wildeside wildeside skrev:
Vad heter tabletterna?
Bravecto är en sort, kräver recept.

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
wildeside
ClasseClas ClasseClas skrev:
Bravecto är en sort, kräver recept.
Recept är inga problem, problemet är att veta vad man vill få ut med receptet😉

Eller NexGard.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har hållt på så förut.
Men nu lägger jag den bara i en liten liten bit toa eller hushållspapper, viker en gång över och sen pressar ihjäl eländet med nageln. Sen åker det i kompostpåsen och har nog ingen chans att reproducera sig något.
Tar upp dem i hushållspapper, viker den några gånger och blöter sedan ner så formen behålls med dem inuti. Och sen djävelbärg i brännbart. 😈

N Niq skrev:
Vad gör ni med fästingarna när ni plockat bort dom?
Jag har en ceremoni där jag dansar en krigsdans och bränner dem med gasolbrännaren samtidigt som jag sjunger refrängen från en av Bloodhound Gang´s låtar. "We don´t need no water let the motherfucker burn, burn motherfucker burn!"

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
wildeside
Indisk begravning 😯🤔

wildeside wildeside skrev:
Vad heter tabletterna?
Bravecto, en tablett räcker dessutom flera månader (vi märker direkt när den slutat verka).

• Gilla
wildeside
  • Laddar…
Hur mycket och ofta avgörs av hundens storlek, den veterinär som skriver ut recept ger information om det.

wildeside
A AndersS skrev:
Hur mycket och ofta avgörs av hundens storlek, den veterinär som skriver ut recept ger information om det.
Går bra att googla informationen med o ofta går.det att läsa på fass

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.