997 100 läst · 10 206 svar
997k läst
10,2k svar
GAAAAHHHH!!!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Brukar se det som en fördel att vara uppväxt intill ett elljusspår med en något otrevlig höjdkurva, men har än idag inga problem med backar med längdskidorna 😂S sinuslinus skrev:
Men många verkar ju ha problem med backarna, typ min fru, då är hon ändå från knätofseland😂
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
richardtenggren skrev:
Jag är uppvuxen med hårda pjäxor och bindningar som sitter fast i hälen. 😉
Näe jag bodde i Dals Långed så gick jag en crash course med skidor i elljusspåret där. Sjukt kuperad slinga. Springer man fel håll där när det är barmark får man klättra upp för branten…
Det blir lite skräckblandad förtjusning som har någon lockelse. Är väl därför jag föredrar kuperad skogsåkning än stakträning på något gärde eller golfbana. 😅😉
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Samma här egentligen, men man behöver ju inte vara enkelspårig 😅S sinuslinus skrev:Jag är uppvuxen med hårda pjäxor och bindningar som sitter fast i hälen. 😉
Näe jag bodde i Dals Långed så gick jag en crash course med skidor i elljusspåret där. Sjukt kuperad slinga. Springer man fel håll där när det är barmark får man klättra upp för branten…
Det blir lite skräckblandad förtjusning som har någon lockelse. Är väl därför jag föredrar kuperad skogsåkning än stakträning på något gärde eller golfbana. 😅😉
Gaaaaahhhh för migrän!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 356 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Beställde en massa cykeldelar igår, tro fan att jag glömde en del, så jag får lägga en beställning till 😓
Beställde en massa cykeldelar igår, tro fan att jag glömde en del, så jag får lägga en beställning till 😓
Husägare
· Jönköping
· 5 641 inlägg
Ja, det hinner jag, eftersom jag ju inte har så mycket annat att göra på dagarna. Dessutom ska ett personligt brev inte vara mer än en sida, annars är det ingen som läser – fast frågan är om någon ens läser den sidan. Jag vet inte vad jag ska göra mer för att verka intressant, annat än att fejka min ålder, som min far och farfar gjorde före mig när de kom upp i min ålder.Anna_H skrev:Oj!
Men 120 söka jobb är mycket, hinner du verkligen göra ansökningarna personliga för varje ansökan då, och motivera varför just du är rätt person för just det jobbet? Kan kanske vara olika i olika branscher, men söker man mer än 10 jobb i månaden inom IT anser jag att man inte gjort sitt jobb ordentligt, då har man slarvat. Jag har gått vidare i minst hälften av mina ansökningar, 2-3 intervjuer i månaden, tills jag efter 1,5 år (varav ett halvår utbildning via AF då jag inte sökte något, och 3 månader på en tillfällig tjänst) landade ett jobb på Trafikverket. Har sökt 6-10 jobb per månad.
(Onödig extrainfo: Farfar kom undan med det eftersom det här var längesedan och i Storbritannien där man nite har personnummer, men det ledde å andra sidan indirekt till hans död, eftersom läkarna under en canceroperation utgick från att han var tio år yngre än han var. Farsan däremot fick ett samtal från en arbetsgivare som hade kollat upp hans bedrägeri och som frågade hur det kom sig att han hade gjort sin militärtjänstgöring vid sju års ålder. Idag är det nog ingen idé alls.)
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 846 inlägg
Jag vet inte vad du söker för jobb, men för min del läser jag absolut personliga brev. Ett dåligt brev stjälper en ok CV. Och ett bra kan ge chans till intervju trots bristande formella meriter.ricebridge skrev:
Ska jag tolka @Anna_H menar nog hon att förberedelserna till ett bra brev tar tid de med, att läsa på om företaget osv. Håller i så fall med om det, även om tiden det tar förstås är individuellt olika.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 250 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 250 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 250 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 250 inlägg
Nej, var fick du det ifrån?
Du tog upp att den är en skamfläck, bland annat för att den är skitig och trasig. Då antar jag att du menar att den är skitigare och trasigare än annan motsvarande plats, annars vore den ju inte en skamfläck, då vore det ju normalt.
Slutsatsen blir alltså att den är skitigare och trasigare än normalt, något som jag alltså hävdar beror på användarna/besökarna.
Du tog upp att den är en skamfläck, bland annat för att den är skitig och trasig. Då antar jag att du menar att den är skitigare och trasigare än annan motsvarande plats, annars vore den ju inte en skamfläck, då vore det ju normalt.
Slutsatsen blir alltså att den är skitigare och trasigare än normalt, något som jag alltså hävdar beror på användarna/besökarna.
Och jag hävdar att det beror på inte tillräckligt städ och underhåll, herre gud...tveksamt skrev:Nej, var fick du det ifrån?
Gaaaahhhh, fick ett infall i lätt bakfylla att riva en vägg i lättbetong. Kom nu på att jag inte har någon dammsugare.
Ett fint lager damm i hela lägenheten.
Aja, hålet blev fint. Eller blir med lite(mycket) spackel.
Ett fint lager damm i hela lägenheten.
Aja, hålet blev fint. Eller blir med lite(mycket) spackel.