Jag åkte en gång nerför en lång backe med svärmors hund i koppel bredvid mig. Vi klarade backen utan missöden, men vi stannade nedanför för att vänta in min fru. Hon kommer i full fart nerför backen, och passerar i hög fart mig och hunden. Hunden blir jätteglad och sätter efter hustrun, varpå kopplet hamnar under klacken, mellan skidor och pjäxor, varpå jag gör en ofrivillig, påbörjad bakåtvolt på stället. Som tur var inga vittnen, inte ens hustrun. Hon fick nöja sig med att betrakta det resulterande plockepinn som jag utgjorde.

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Nä dom tar väl allt slaktavfall dom hittar
Borde bli billig korv nu när slaktavfallet inte hamnar i bränslet.

Kanske tom. Dennis Falu Gaaaahhhh!!!

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
galento
Tokslut Tokslut skrev:
Borde bli billig korv nu när slaktavfallet inte hamnar i bränslet.

Kanske tom. Dennis Falu Gaaaahhhh!!!
GAAAHHHH , vilka typer det finns. När du nämner slakt kom man att tänka på dokumentären "kannibalen som åt upp sin dejt" som gick i 4,an.
De träffades och dejten ville att kannibalen skulle skära av hans penis så han fick äta den 😯. Men kannibalen stekte könsorganet för hårt så det blev oätbart 😯😰. Fruktansvärd film och händelserna hade hänt i verkligheten.
GGGAAAHHHH hur sjuk kan man bli 😢😢

S
Tur att man inte har hund. Hade ju slagit ihjäl mig på skidorna.

Min vurpa i skogen skedde i mitten på december. Var väl inte så smart att försöka filma på andra varvet på första skidturen på typ 7 år. Hade precis skidat om ett litet sällskap.

Det värsta var inte vurpan för det har jag gjort många gånger på längdskidor utan att jag tappade telefonen i snön. Letade runt ett tag utan att hitta den och tänkte att den dör väl snar av kylan. Då kom det där sällskapet ned för backen (utan att vurpa) och jag erkände inte först att jag vurpat utan att jag tappat telefonen i snön. De ringde mitt nummer men eftersom videoinspelningen var igång så hördes det inget ljud. Telefonen var i alla fall inte död och jag letade genom hela snödrivan och ljungbuskaget utan framgång. I ett sista försök så skidade jag till bilen, åkte hem och hämtade paddan för att kunna pinga telefonen med. Det tog nog minst en timme innan jag var tillbaka men med paddans hjälp plingade telefonen i snön. Det var rätt sjukt för det var 20 cm från spåret och även fast jag grävde så såg jag inte telefonen. Så utan ljudet hade jag inte hittat den förrän snön töat bort.

När jag väl hittade telefonen så hade den filmat i 1 timme och 20 minuter. Jag tror att det var värmen som alstrades från videoinspelningen som gjorde att den inte dog i kylan.

GAAHH!

• Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
S
MathiasS MathiasS skrev:
Allra värst hittills är: vi packar skidor ut bilen resten av familjen går mot spåret före mig jag spänner på skidor och kopplar hunden vid bilen. Svag nedförsbacke på vägen som visar sig vara ren is. Hunden drar mot familjen i 180 och efter kommer jag med flaxande armar och ben. Lyckas förbli stående på färden längs vägen men resan avslutas sedan i en 90graders sväng in på en stig för att ta sig till spåret - hunden tar stigen men jag fortsätter i tangentens riktning och hamnar 4-5m upp i snön vid sidan av vägen, i en trasselhög. Familjen skrattar så de kissar på sig, hunden är jätteglad. Fastnade som tur var inte på film.
”Pics or it didn’t happen.”

• Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
filmat i 1 timme och 20 minuter.
Pics or it didn’t happen.

En videoinstallation i vitt med vitt brus i Konstfacks Vita havet är det minsta vi förväntar oss.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
”Pics or it didn’t happen.”
Jag ser helst att det inte hänt.

• Haha
  • Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
S
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Pics or it didn’t happen.

En videoinstallation i vitt med vitt brus i Konstfacks Vita havet är det minsta vi förväntar oss.
Jag kan meddela att jag raderade fortsättningen på filmklippet för det var 1 timme och 19 minuter helsvart och inte vitt med vitt brus. 😉

• Wow
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH, har tappat kåpan över ena strålkastarspridaren 😖

S
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH, har tappat kåpan över ena strålkastarspridaren 😖
Du har en Passat GTE va? Det är väl ett vanligt problem att de lossnar vid användning i motorvägsfart.

S sinuslinus skrev:
Du har en Passat GTE va? Det är väl ett vanligt problem att de lossnar vid användning i motorvägsfart.
Korrekt.
Har tappat den på vägen hem från jobb idag, kör landsväg så inte snabbare än 90, och använde dessutom inte spolarna 😓

Verkar gå på en hundralapp, tråkiga blir att behöva lacka den.

Inte så mycket skidvurpa, och inte jag......
Polaren med fru och 2 barn drar uppåt landet för en trevlig skidvecka.
De landar på kvällen och det är -30 ute, på morgonen startar inte deras bil då batteriet gått sönder, så de får dra med skidor och pulka till en "batteriförsäljare" och köpa ett nytt batteri.
Så efter en halv dags jobb med stuggrannar och nya batterier så så landar de inne i stugan för resten av kvällen.
Ahhhh, dags att ta sig en bärs, som någon ställt på balkongen tillsammans med en veckas ranson av vin............. Allt sönderfruset utom spriten.
Jajaja, det blev några rejäla stänkare för att begrava sorgen av den sönderfrusna ölen och finvinet, då ringer grannen hemifrån och säger att vattnet frusit och det sprutar vatten hemmavid........ GAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!! gissar jag att han tänkte högt..
/W

• Wow
Maria T och 5 till
  • Laddar…
B
GAAAAHHHH!!!!

Oöppnad Dr Pepper-burk, ring pull-tab bredvid, pommes frites, suddig person äter, inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
Maria T och 5 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
GAAAAHHHH!!!!

[bild]
Tur det inte var en öl. 😉🍻

• Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
B breakman skrev:
GAAAAHHHH!!!!

[bild]
Lika bra, nu slapp du!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.