996 414 läst · 10 204 svar
996k läst
10,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Vi har en bra plogare i vårt kvarter. Ingen här som brukar klaga åtminstone, även fast han ibland väntar till det har snöat klart. Ingen har liksom anledning att klaga på snöröjningen.
Och när jag befriar garageuppfarten från snö så skottar jag det mesta tvärsöver gatan. Plogaren tar hand om det också och skjuter det vidare och lämnar heller ingen vall vid min uppfart.
Och när jag befriar garageuppfarten från snö så skottar jag det mesta tvärsöver gatan. Plogaren tar hand om det också och skjuter det vidare och lämnar heller ingen vall vid min uppfart.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 349 inlägg
Här har vi fått tillbaka det skånska högtidsvädret. Några plus, blåsigt som fn och regn.FredrikR skrev:
Men ska väl inte klaga, vi har haft snö stora delar av januari, normalt sett brukar det regna bort samma dag.
Medlem
· Stockholm
· 4 042 inlägg
Skottar/plogar rakt ut på andra sidan vägen ner i diket.RoTe skrev:
Var ska man göra av snön liksom? Jo jag kan ta hand om snön, men den plogningsstrategin skulle se rätt infantil ut, ungefär som en opragmatisk byråkrat skulle kört min plog........
Sen måste jag berömma den entrepenör vi anlitar för plogningen, han har någon slags vinge längst ut på plogen som han viker framåt när han kör förbi infarter så det inte blir någon vall.
GAAAAHHHH!!!!!! för att det ska bli en massa plusgrader i morgon så det kommer bli skridskobana överallt!
/W
Tänk om det behöver skottas lite till, och den snön råkar hamna bakom grannens bil, och någon råkar spilla lite vatten på högen?Isakare skrev:
Gaaaaahhhhh över allt gnäll på var plogbilen lägger snövallen. Mest verkar det klagas i södra delarna av landet där det inte kommer plogbara snöfall speciellt ofta. I norra delarna tar man hand om sin plogkant som man alltid gjort och inser att det är en del av livet.
Här sköter kommunen sin uppgift med vallgenombrytning, dvs det kommer en liten traktor en till ett par timmar efter den större och petar undan plogvallen vid infarten.
……eller så fäller man bara fram ena bladet på vikplogen. Men snubbarna som plogar här har inte hittat den knappen.Fotografen skrev:
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 426 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 426 inlägg
Här var kommunen och skällde på alla på gatan som hade växtlighet i tomtgräns (en riktigt otrevlig typ de skickade ut) och sa att det inte blir nån snöröjning om vi inte klipper in alla häckar, buskar, och träd. Sagt och gjort, en dyr nota senare så hade vi alla åtgärdat det. Och vad gör plogaren? Håller en hel meter från tomtgräns (vägen går hela vägen intill) och lämnar en lika bred vall mot alla stödmurar, uppfarter, brevlådor, osv. Så nu kan man inte få möte på vägen, och brevbäraren kommer inte åt brevlådorna om inte någon hänger på låset och springer ut efter det plogats och skyfflar undan eländet. På andra sidan vägen finns inga stödmurar eller brevlådor, men där har de plogat soprent... vore ju logiskt att putta ut allt där istället för upp mot murar och allt. Jaja. Jag börjar bli en gubbe