996 553 läst · 10 204 svar
997k läst
10,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Jodå, och hade den stått ute och inte i carporten så hade det varit tydligt rätt omgående.E Eld skrev:
Brukar ha bra koll på energianvändningen normalt, men sedan det här med tvättstugan har jag inte följt upp det på samma sätt som vanligt.
Det ena eländet leder till ett annat, får trösta mig med att... ja, det vete fanken, ta en whisky och dränka sorgen kanske.
Jag har em Nexa fjärr och uttag, fjärren klarar flera hundra meter och har varsin knapp för av och på. så bara trycka några ggr. så är man säker (har aldrig missat aktivera/avaktivera) köpt på Classe. Så kan du stoppa in sladden varje gång du parkerar och styra aktivering innifrån eller via timer i fjärren (har ej provat)mikethebik skrev:Jodå, och hade den stått ute och inte i carporten så hade det varit tydligt rätt omgående.
Brukar ha bra koll på energianvändningen normalt, men sedan det här med tvättstugan har jag inte följt upp det på samma sätt som vanligt.
Det ena eländet leder till ett annat, får trösta mig med att... ja, det vete fanken, ta en whisky och dränka sorgen kanske.
Väntade in i det sista igår att skotta, men kunde tillslut inte skjuta upp det längre.
Precis lagom tills jag avslutat arbetet så dundrar plogbilen förbi och skapar upp 0,5m vall framför båda uppfarterna.
Vad är det för fel på att lägga snö på andra sidan vägen i grannens dike?!
GAAAHHHH!!
Precis lagom tills jag avslutat arbetet så dundrar plogbilen förbi och skapar upp 0,5m vall framför båda uppfarterna.
Vad är det för fel på att lägga snö på andra sidan vägen i grannens dike?!
GAAAHHHH!!
Finns timers som startar beroende på utetemp. Dvs man sätter en tid bilen ska vara varm och sedan startar före utsatt tid . Desto kallare desto tidigare innan.Tokslut skrev:Jag har em Nexa fjärr och uttag, fjärren klarar flera hundra meter och har varsin knapp för av och på. så bara trycka några ggr. så är man säker (har aldrig missat aktivera/avaktivera) köpt på Classe. Så kan du stoppa in sladden varje gång du parkerar och styra aktivering innifrån eller via timer i fjärren (har ej provat)
Frugan har denna, slut i lager men bör finnas fler med samma funktion.
https://www.clasohlson.com/se/Motorvarmartimer-med-temperatursensor/p/36-6047
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 440 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 440 inlägg
Har den dialogen både med kommunen och plogbilsförarna (om jag hinner på dem) varje säsong. Att lära sig vända bladet måste väl stå på sidan 1 i manualen.Unikt namn skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 259 inlägg
Här har de extremt bråttom när de plogar, finns ingen tid att fundera på var snön ska hamna..
Kan ju knappast gälla alla entreprenörer. Jag har inga problem med vår i alla fall.RoTe skrev: