boschkenta
GAAAAAHHHH för alla tolkningar av de nya korkade korkarna överlag, ingen funkar bra och är bara i vägen och svåra att hantera 😠
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
GAAAAHHHHHH!!!! För Ekströms nyponsoppas jävla nya plastkorkshellvette!
Det är liksom nå jävla extraplugg på korken som säkerställer att, efter skakning av nyponsoppan så samlas det en extra skvätt nyponsoppa där, som drittlar på bänken, golvet, duken.............
/W
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Tycker de på mjölkpaket är riktigt bra. Slet initialt loss korkarna då jag troddeatt det var lika kasst som på petflaskor, men nä, det visade sig ju vara riktigt bra. Bättre än lös kork rent av.
 
  • Gilla
  • Wow
Dheri och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Tycker de på mjölkpaket är riktigt bra. Slet initialt loss korkarna då jag troddeatt det var lika kasst som på petflaskor, men nä, det visade sig ju vara riktigt bra. Bättre än lös kork rent av.
Man kan ju stänga dem genom att trycka ner dem bara, iaf på Arla :)
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
GAAAAHHHHHH!!!! För Ekströms nyponsoppas jävla nya plastkorkshellvette!
Det är liksom nå jävla extraplugg på korken som säkerställer att, efter skakning av nyponsoppan så samlas det en extra skvätt nyponsoppa där, som drittlar på bänken, golvet, duken.............
/W
Tänk dig då mig som drack den till mackorna i bilen, ratt, säte, tröja och byxor var kladdiga av nyponsoppa.
 
  • Ledsen
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
GAAAAAAH!
Uppdatering med mera GAAAAAH fast inte så jättemycket.
Först en rättning, 12 mil är det till pappa, inte 120.
Och det blev ingen hemgång, för han fick bakterier, var riktigt illa ett tag, så han ligger isolerad nu för att inte riskera ytterligare smitta.

Brorsan kom iallafall så han och jag åkte upp och städade av köket och gästrummet, så att kommunen kan ställa dit en höj- och sänkbar säng om det behövs.

Och det var skönt att börja jobba, hade inte klarat av vare sig att gå hemma och oroa mig eller sitta på sjukhuset och hålla honom sällskap.

Och förresten, hans elräkning för december är på 12993 kr. Han var skitnöjd när han lyckades binda det på bara 2,51 på tre år. Vi landade på snittpris på 66 öre med Tibber. Och så har vi bara 18 grader inne, inte 23.
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Älska
Dilato och 10 till
  • Laddar…
Storsockret

GAAAAHHHH!!!​


Fan vad svårt det ska vara att tvätta pengar och finansiera terrorism nu för tiden!

Skulle betala en faktura på 450kr till ett tyskt bankkonto och sånt är jag inte vuxen nog att göra på egen hand över internet. Satt i kö till banken 30-40 minuter innan jag kom fram och fick göra överföringen mha kundservice.

Det skulle gås igenom syfte, summor, hur ofta. Fick även svara på alla frågor om vart jag skattar, vad jag tjänar, vart pengarna kommer från, om jag är politiker och om jag verkligen var säker på att mottagaren var pålitlig, sen fick jag bokstavera hela tyska namnet på mottagaren, iban och hela köret. Tror alltihop tog 20 min till. Han avslutade med att ”banken brukar ta 200kr för en sån här överföring, men jag bjuder på det idag”. What?!

Om det inte var för att dom ville ha fakturanummer och kundnummer som meddelande så hade jag nog dragit det över western union eller nåt, men hittade inget sånt fält där.
 
  • Arg
  • Ledsen
Dilato och 3 till
  • Laddar…
GAAAAAAH varje månad får jag två brev från transportstyrelsen

den ena är faktura för trängselavgiften och den är markulerad för den dras på autogior
den andra är faktura för Infrastrukturavgift och där står det 80 kr för AB kan inte betala via autogiro..

Inte hela världen men
Vit hund ser förvirrad ut, står på bakbenen, texten "BUT WHY?!" nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
4774 och 5 till
  • Laddar…
GAAAAHH.
Lampan i kylskåpet gick sönder förra söndagen. Beställde genast en ny från Bosch. Fick ett ordernummer men när ingen leverans skett inom utlovade 2-5 dagar så mailade jag.

Inget svar så jag ringde upp kundtjänst. Fick prata med nån ryska som inte riktigt förstod vad jag ville.

Ringde upp kundtjänst igen och fick prata med nån Hassan. Nu gick det lite bättre men av nån anledning stod inte ordern att hitta. Den var försvunnen.

Så jag fick göra om beställningen och får följaktligen vänta ytterligare 2-5 dagar.

Tänk att man kan sakna belysning i ett kylskåp så mycket. Har ätit allt möjligt konstigt bara för jag inte ser. GAAAAHH!
 
  • Haha
Bilrog och 9 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Jag vet inte om någon minns att jag råkade skjuta mig i låret med spikpistol i höstas? Tänkte bara återrapportera att det läkte fint och inte gav några bestående men.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 19 till
  • Laddar…
C
Keiller Keiller skrev:
Beställde genast en ny från Bosch.
Om det är en speciallampa som måste beställas från Bosch(?) känns det som Gaaaahhh redan där 😠
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Om det är en speciallampa som måste beställas från Bosch(?) känns det som Gaaaahhh redan där 😠
Ja, det är en speciallampa. En sorts ledlist. Det där med glödlampsbyte som på 1900-talet är omodernt. Så själva lampans teknik är det inte så mycket gaaah över.

Hade gått att beställa från annat håll än från Bosch men då hade den blivit två-tre gånger så dyr. Bosch tog 80 kr och de brukar vara väldigt snabba på att skicka tillbehör och reservdelar. Vet inte vad som gick snett med beställningen. "Den försvann" är ju inte den förklaringen man vill ha.
 
Gaaah det blåser kraftiga byvindar ute och kallrasskyddet i köksfläkten håller på och slår. Ett plåtigt ”plonk plonk” med ojämna mellanrum. Är det någon som har något bra knep för att få tyst på den?
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
M mrsnhp skrev:
Gaaah det blåser kraftiga byvindar ute och kallrasskyddet i köksfläkten håller på och slår. Ett plåtigt ”plonk plonk” med ojämna mellanrum. Är det någon som har något bra knep för att få tyst på den?
Grovbetong? Ett par säckar borde räcka. 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 10 till
  • Laddar…
Nu uppe i 120 sökta jobb sedan september. Fortfarande inget napp. Oftast inte ens kallad till anställningsintervju.

The ”G” word. Typ.
 
  • Ledsen
GladanS och 17 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Nu uppe i 120 sökta jobb sedan september. Fortfarande inget napp. Oftast inte ens kallad till anställningsintervju.

The ”G” word. Typ.
Låter bekant🤷‍♂️. Viktigast verkar vara att arbetsförmedlingen får in aktivitetsrapporten varje månad🤬. Vilket stress.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.