M Myckling skrev:
Gaaaaaaahhhh!!!!! En 2-liters Bravo apelsinjuice 47 kr på ICA. Inte länge sen den kostade runt 25 kr. Tom personalen trodde det var något fel på prismärkingen.
Och var är Tropicanajuicen på Willys? Inte den enda "färskpressade" men den bästa..... GAAAAHHHH!!
 
GAAAAAHHHHHHH
Frun ute och åker 🤬
Bilens sidospegel är trasig av is, med synliga kablar och komponenter, parkerad på vintergatan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Tyska ADAC (största autoklubb) har testat 500 bilar med keyless och vara 24 var säkra. Nästan alla Volvomodeller gick att öppna och starta.
[länk]
Så mycket om keyless. keyless = senseless.
Gillar att Teslan fäller in backspeglarna när den låser sig, kollar ALLTID efter det när jag lämnar bilen. Och så stänger jag av bluetooth på mobilen när jag är hemma så att inte telefonen råkar vara så nära att bilen kan öppnas.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Gaaaaaaaaaaah!
Meddelande i Kivra från Transportstyrelsen. Tyckte det var väl snabbt för dom att skicka ut avgift för att jag kört genom vägtullar.

Jorå, De ville bara meddela att det är körförbud eftersom jag bommat besiktningen. Fan fan fan.
Fick samma igår.
 
  • Ledsen
tensiden
  • Laddar…
Maria T
Anna_H Anna_H skrev:
Gillar att Teslan fäller in backspeglarna när den låser sig, kollar ALLTID efter det när jag lämnar bilen. Och så stänger jag av bluetooth på mobilen när jag är hemma så att inte telefonen råkar vara så nära att bilen kan öppnas.
Det gör min Renault Mégane också, fäller in "öronen" blinkar Hejdå och plingar till. Parkerar aldrig (om det går att undvika) jämte bilar som inte har fällt in backspeglarna, har lärt mig den hårda vägen att det är ägare till såna som lämnat "uppslagsmärken" i min bildörr.

Edit: när jag måste parkera trångt så fotar jag hur parkeringen ser ut, med regplåtar på bilarna bredvid.
Trots det - Gaaaaahhhh! - så fick jag märke i dörren av en annan bil. Att lära av detta, stå max 30 minuter på en parkering vid stormarknad eller galleria. M a o - konstant stressad vid handling.
 
Redigerat:
WAAAAAAAAGH!

Förkyld igen! Förra helgen snorade jag och onsdag/torsdag hade jag inte i halsen.
Nu har jag dragit på mig en echinaguardförkylning och är helt värdelös, feber och ont i bihålorna och kroppen...
 
  • Ledsen
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Förkyld igen! Förra helgen snorade jag och onsdag/torsdag hade jag inte i halsen.
Nu har jag dragit på mig en echinaguardförkylning och är helt värdelös, feber och ont i bihålorna och kroppen...covid som
Covid som alla andra ?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Covid som alla andra ?
Mycket möjligt, eller bara en jäkla bonnaförkylning.
 
galento
Maria T Maria T skrev:
Det gör min Renault Mégane också, fäller in "öronen" blinkar Hejdå och plingar till. Parkerar aldrig (om det går att undvika) jämte bilar som inte har fällt in backspeglarna, har lärt mig den hårda vägen att det är ägare till såna som lämnat "uppslagsmärken" i min bildörr.

Edit: när jag måste parkera trångt så fotar jag hur parkeringen ser ut, med regplåtar på bilarna bredvid.
Trots det - Gaaaaahhhh! - så fick jag märke i dörren av en annan bil. Att lära av detta, stå max 30 minuter på en parkering vid stormarknad eller galleria. M a o - konstant stressad vid handling.
Nja har aldrig haft en bil som fällt in backspeglarna och försöker vara väldigt försiktig med dörrarna. Cabben skulle jag aldrig ställa på nån stormarknad.

Det finns en massa klåpare som inte bryr sej om andras bilar. Man är ju rädd om sin bil oavsett om det är en 240 eller Tesla.
 
  • Gilla
McHolm och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Förkyld igen! Förra helgen snorade jag och onsdag/torsdag hade jag inte i halsen.
Nu har jag dragit på mig en echinaguardförkylning och är helt värdelös, feber och ont i bihålorna och kroppen...
Här är vi inne på tredje veckan i rad med någon eller några i familjen hemma. Jag är inte helt återställd efter fyra veckor (eller är det fem?)
Gled igenom hösten utan vabb, men nu tas det igen. Helt galet!
 
  • Ledsen
13th Marine
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det gör min Renault Mégane också, fäller in "öronen" blinkar Hejdå och plingar till. Parkerar aldrig (om det går att undvika) jämte bilar som inte har fällt in backspeglarna, har lärt mig den hårda vägen att det är ägare till såna som lämnat "uppslagsmärken" i min bildörr.

Edit: när jag måste parkera trångt så fotar jag hur parkeringen ser ut, med regplåtar på bilarna bredvid.
Trots det - Gaaaaahhhh! - så fick jag märke i dörren av en annan bil. Att lära av detta, stå max 30 minuter på en parkering vid stormarknad eller galleria. M a o - konstant stressad vid handling.
När jag parkerar vår bil som inte fäller in speglarna själv slås jag alltid av hur grym den funktionen faktiskt är.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
GAAAAAHHHHHHH
Frun ute och åker 🤬
[bild]
Vad hände där? Ser ut att vara en rejäl smäll till och med på A-stolpen?
 
mexitegel mexitegel skrev:
Vad hände där? Ser ut att vara en rejäl smäll till och med på A-stolpen?
Bara backspegeln och även samma på mötande bilen som tydligen vinglade över lite väl långt på fel sida. Kunde varit mycket värre. Gick att trycka dit spegeln när frun kom hem så egentligen bara kåpan och en ram som saknas då allt annat verkar vara helt. Ja utom dörren då som spegeln hackat rejäla spår i när frun körde 4 milen hem med spegel hängande i sladdarna 🤬
 
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Fredrik_Lerum och 9 till
  • Laddar…
GAAAAHH!
Tjugo jävla minusgrader!
Jag är inte förtjust i kyla.
 
  • Arg
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Det må vara kallt nu, men till helgen kommer de djä*la plusgraderna och förstör allting!
Inomhustermometer visar tid, inomhus- och utomhustemperatur; knappar för inställningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tvådagars väderleksrapport med temperaturer, nederbörd och vindriktning. Mulna dagar med regn och snöblandat regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Haha
  • Wow
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.