EddieHansson
F fribygg skrev:
Som jag fattat det är VAG sämst på fjärrstyrning det spelar nog ingen roll om det står Audi eller Skoda på bilen...
Japp. Inser det nu. För sent. Hur kan det vara så dåligt?
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Japp. Inser det nu. För sent. Hur kan det vara så dåligt?
Man tror att det ska funka, det var ju inga problem att fjärrstyra ebern i en dieselbil för 20år sen.
 
EddieHansson
F fribygg skrev:
Man tror att det ska funka, det var ju inga problem att fjärrstyra ebern i en dieselbil för 20år sen.
Eller hur.. Och på grund av detta går det inte att styra mot timpris för laddning. Det är ju en stor ekonomisk förlust för mig.

Tycker inte att det rimmar med deras säljsnack om realtid och alltid tillgängligt...
 
  • Smartphone-app för Audi e-tron GT, visar räckvidd, laddstatus och tilläggsfunktioner. Reklam med text om uppkoppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kvinna står vid sjö, solnedgång, bil, reklam för digital tjänst, "myAudi", reflektion i vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
JohnBergq
  • Laddar…
Vorsprung durch Technik...
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Det är ju en stor ekonomisk förlust för mig.
GAAAHHHH! Bruksbilar ÄR ett stort svart hål som kan sluka betydligt mer resurser än vad man tänkt.
 
useless useless skrev:
Vorsprung durch Technik...
Tänkte du på ebersprächern man ringde till och satte på?
 
Körde Bubbla 1 vinter och Ebersprakaren var värmen som fungerade och gjorde bilens rutor helt vattniga på insidan, perfekt sikt igenom framrutan :X

Låter som de inte kommit så mycket längre, kolla om du har ett vred i bilen som ser ut som en kökstimer, vrid på den ;)

Edit:

Gammal, sliten biltakometer med vit ratt, svart urtavla och rostig fäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Kane och 5 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Eller hur.. Och på grund av detta går det inte att styra mot timpris för laddning. Det är ju en stor ekonomisk förlust för mig.

Tycker inte att det rimmar med deras säljsnack om realtid och alltid tillgängligt...
Se om du kan styra det i andra änden istället. Jag styr min laddbox till att tillåta bilen att få ström när det är billigt istället för att sätta scheman i bilen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
EddieHansson
tveksamt tveksamt skrev:
Se om du kan styra det i andra änden istället. Jag styr min laddbox till att tillåta bilen att få ström när det är billigt istället för att sätta scheman i bilen.
Då måste jag köpa laddbox med sådan funktion.
 
Ja, alternativt en som går att styra från annat håll. Min box tillåter inte sådan schemaläggning i sig (vad jag vet) men den går däremot att ansluta till mitt hemautomationssystem, så det smarta ligger där, inte i laddboxen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Gahhhh.... Ahhhhh.

Audis myAudi app är värdelös. Öppnar man den lite för ofta blir man utelåst och kan inte sätta på värmare eller laddning eller använda nått remote med bilen.

Jävla skitapp. Trodde att appen till VW var dålig, men den här är oanvändbar. Hur kul är det att inte kunna sätta på värmaren innan det är dags att åka hem från jobbet.... :(
Nu är den ju bra om man jämför med hur det var när den lanserades…. Nu lyckas den ju starta värmaren för det mesta, i början var jag lycklig om det gick 1/10 gånger.
 
Ja tänk vad enkelt det kan vara.
Har en knapp på nyckeln till Forden, vist, jag kan inte fjärrstyra värmaren från annan ort, men den har en smått otrolig räckvidd.
Trycker på knappen vid frukostbordet, bilen står flera hundra meter bort med ett bostadsområde mellan, men den surrar så fint när man kommer till bilen....vete fan hur det funkar ??
GAAAHHH var förra Renaulten, där måste bilen vara innom synhåll för att funka.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
WAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Carbrains!

Jag tänker inte ställa lådcykeln på en gräsmatta bara för att du inte orkar ställa dig på en annan parkering 50m bort.
 
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Min V90 har valen leave "Now" och "Timer", "Now" funkar inte - men jag kan under "Timer" sätta att jag vill iväg vid ett visst klockslag som kan vara 5 minuter bort, och då går värmen snällt igång 🤔


Now verkar röra sig om ngn form av fjärrstart som leder en in i en rad av olika felmeddelanden och tillslut GHAAAAH.


Men timern funkar iaf bra, kör på 4g nätet så kan starta åt min fru är hon kommer till stationen inne i stan 😜
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Strömavbrott i svärfars hus, numera sommarstuga vilket leder till frysning av rören, vilket leder till vattenskada när strömmen kommer igång igen, vilket leder till att det kan bli knepigt att vara där och fira jul som planerat.
Mest beroende på att det just nu inte finns något vatten alls i stugan, vilket känns kontraintuitivt med tanke på att det ju kunde bli vattenskada...

Gaaaahhhh!!!
 
  • Ledsen
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.