1 025 559 läst · 10 486 svar
1026k läst
10,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan man få skrifligt på hur mycket billigare det blir än nuvarande, innan de får veta vad man betalar nu?Dan1891 skrev:
Om de kom hit och på allvar faktiskt grävde hit fiber så får de gärna komma mitt i natten om de ärligt fixar det på säg 3 månader. Alla i byn håller med om det, eftersom vi har haft åtskilliga försäljare här som lovat fiber och som samtliga har betalat handpenning till utan att någonting har hänt överhuvudtaget.Maria T skrev:Gaaaahhh! Var idag ute i trädgården med diverse innan-frosten-sysslor när jag missade att en person närmade sig så jag hoppade till när denne presenterade sig som att komma från Tele2.
Jag sa från början att jag inte är intresserad av nåt och fortsatte med mina sysslor men säljaren/representanten/whatever fortsätter babbla och frågar om jag fått deras information i brevlådan om "viktiga händelser" i området.
Nej, säger jag, och fortsätter flytta på krukor och annat, och den nu j**ligt irriterande personen säger att han går runt och meddelar om något nära förestående och nu vill informera mig kort, bara fem minuter.
Jag replikerar att jag inte vill lyssna på nåt och ta ställning här och nu utan önskar att få det skriftligt och svaret blir att det har de inte tid med.
Vänder ryggen till och säger att då är det inte intressant varpå han avlägsnar sig och högt och tydligt säger
"B.....vägen nummer 8 [min adress alltså] vill inte svara".
Alltså, vad är det för skit? Vi har Telia Öppen fiber sen 6-7 år, har inte fått nån info i brevlådan och tror inte det minsta på att flera i vårt område skulle vilja skaffa Tele2 då så gott som alla hoppade på Öppen fiber för att priset var bra.
Gaaaaaahhhhh! Värsta säljartricket efter Verisure och Allente som leder min hatlista.
Att få pengarna tillbaka har varit lite olika, vi har dock alltid fått det, men det beror nog mest på att jag blir en plåga i röven på dem 🙄
https://www.byggahus.se/forum/threads/tele2-doerrfoersaeljare-oserioesa-metoder.430045/Maria T skrev:Gaaaahhh! Var idag ute i trädgården med diverse innan-frosten-sysslor när jag missade att en person närmade sig så jag hoppade till när denne presenterade sig som att komma från Tele2.
Jag sa från början att jag inte är intresserad av nåt och fortsatte med mina sysslor men säljaren/representanten/whatever fortsätter babbla och frågar om jag fått deras information i brevlådan om "viktiga händelser" i området.
Nej, säger jag, och fortsätter flytta på krukor och annat, och den nu j**ligt irriterande personen säger att han går runt och meddelar om något nära förestående och nu vill informera mig kort, bara fem minuter.
Jag replikerar att jag inte vill lyssna på nåt och ta ställning här och nu utan önskar att få det skriftligt och svaret blir att det har de inte tid med.
Vänder ryggen till och säger att då är det inte intressant varpå han avlägsnar sig och högt och tydligt säger
"B.....vägen nummer 8 [min adress alltså] vill inte svara".
Alltså, vad är det för skit? Vi har Telia Öppen fiber sen 6-7 år, har inte fått nån info i brevlådan och tror inte det minsta på att flera i vårt område skulle vilja skaffa Tele2 då så gott som alla hoppade på Öppen fiber för att priset var bra.
Gaaaaaahhhhh! Värsta säljartricket efter Verisure och Allente som leder min hatlista.
Tyvärr lyckas alla dörrförsäljare komma när man inte har tid så man kan lyssna på deras lögner, annars skulle det vara lite underhållande.
Antar att "keyless" nycklar drar mycket mer en vanliga inte bytt på över 10 år i den andra ..
Vill minnas att jag fick ett larm om "låg batterinivå" och nu pratar vi om en gammal SAAB men inte fan fick man det på en ny VW.
GAAAAH
Vill minnas att jag fick ett larm om "låg batterinivå" och nu pratar vi om en gammal SAAB men inte fan fick man det på en ny VW.
GAAAAH
Inga larm på våra utan det märks bara att man kan få trycka två gånger och stå närmare bilen. Och med keyless måste ju alltid något vara aktivt.G Greger_08 skrev:
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 563 inlägg
Beror väl på hur man hanterar nyckeln, de flesta måste röra på sig för att aktivera.
Har nog bytt batteri en gång per nyckel till vår VW med keyless under de fyra år vi haft den.
Har nog bytt batteri en gång per nyckel till vår VW med keyless under de fyra år vi haft den.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Vår Skoda från -20 varnade i alla fall, så låter konstigt att inte din VW skulle varnaG Greger_08 skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 563 inlägg
Kan tilläggas att vår bil (VW Passat GTE från 2016) larmar vid lågt batteri.