Dan1891 Dan1891 skrev:
Alla dessa fibersäljare som ska vara så mycket bättre/billigare än det man redan har.
Ska de gräva en egen fiber till mig då för att bli billigare/bättre?
Nä, bara att ignorera dom.....
Kan man få skrifligt på hur mycket billigare det blir än nuvarande, innan de får veta vad man betalar nu?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Kan man få skrifligt på hur mycket billigare det blir än nuvarande, innan de får veta vad man betalar nu?
Tydligen inte då ”svaret blir att det har de inte tid med”.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tydligen inte då ”svaret blir att det har de inte tid med”.
"Attams, det var ju synd."
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
Maria T Maria T skrev:
Gaaaahhh! Var idag ute i trädgården med diverse innan-frosten-sysslor när jag missade att en person närmade sig så jag hoppade till när denne presenterade sig som att komma från Tele2.
Jag sa från början att jag inte är intresserad av nåt och fortsatte med mina sysslor men säljaren/representanten/whatever fortsätter babbla och frågar om jag fått deras information i brevlådan om "viktiga händelser" i området.
Nej, säger jag, och fortsätter flytta på krukor och annat, och den nu j**ligt irriterande personen säger att han går runt och meddelar om något nära förestående och nu vill informera mig kort, bara fem minuter.
Jag replikerar att jag inte vill lyssna på nåt och ta ställning här och nu utan önskar att få det skriftligt och svaret blir att det har de inte tid med.
Vänder ryggen till och säger att då är det inte intressant varpå han avlägsnar sig och högt och tydligt säger
"B.....vägen nummer 8 [min adress alltså] vill inte svara".

Alltså, vad är det för skit? Vi har Telia Öppen fiber sen 6-7 år, har inte fått nån info i brevlådan och tror inte det minsta på att flera i vårt område skulle vilja skaffa Tele2 då så gott som alla hoppade på Öppen fiber för att priset var bra.
Gaaaaaahhhhh! Värsta säljartricket efter Verisure och Allente som leder min hatlista.
Om de kom hit och på allvar faktiskt grävde hit fiber så får de gärna komma mitt i natten om de ärligt fixar det på säg 3 månader. Alla i byn håller med om det, eftersom vi har haft åtskilliga försäljare här som lovat fiber och som samtliga har betalat handpenning till utan att någonting har hänt överhuvudtaget.

Att få pengarna tillbaka har varit lite olika, vi har dock alltid fått det, men det beror nog mest på att jag blir en plåga i röven på dem 🙄
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Gaaaahhh! Var idag ute i trädgården med diverse innan-frosten-sysslor när jag missade att en person närmade sig så jag hoppade till när denne presenterade sig som att komma från Tele2.
Jag sa från början att jag inte är intresserad av nåt och fortsatte med mina sysslor men säljaren/representanten/whatever fortsätter babbla och frågar om jag fått deras information i brevlådan om "viktiga händelser" i området.
Nej, säger jag, och fortsätter flytta på krukor och annat, och den nu j**ligt irriterande personen säger att han går runt och meddelar om något nära förestående och nu vill informera mig kort, bara fem minuter.
Jag replikerar att jag inte vill lyssna på nåt och ta ställning här och nu utan önskar att få det skriftligt och svaret blir att det har de inte tid med.
Vänder ryggen till och säger att då är det inte intressant varpå han avlägsnar sig och högt och tydligt säger
"B.....vägen nummer 8 [min adress alltså] vill inte svara".

Alltså, vad är det för skit? Vi har Telia Öppen fiber sen 6-7 år, har inte fått nån info i brevlådan och tror inte det minsta på att flera i vårt område skulle vilja skaffa Tele2 då så gott som alla hoppade på Öppen fiber för att priset var bra.
Gaaaaaahhhhh! Värsta säljartricket efter Verisure och Allente som leder min hatlista.
https://www.byggahus.se/forum/threads/tele2-doerrfoersaeljare-oserioesa-metoder.430045/

Tyvärr lyckas alla dörrförsäljare komma när man inte har tid så man kan lyssna på deras lögner, annars skulle det vara lite underhållande.
 
GAAAAAAAAHHHHHHH……
Utomhustermometer monterad på ett fönster, visar cirka 4 grader Celsius, suddig bakgrund med träd och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
EddieHansson
Gahhh. Kallt som...
 
  • En snötäckt bil med isiga mönster på sidorutan under vinter-, eller kyligt, väder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
GAAAAAAH batteriet slut i bilnyckeln höll i 2 år.
 
  • Wow
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
GAAAAAAH batteriet slut i bilnyckeln höll i 2 år.
Ganska normalt för våra bilar av olika fabrikat och kräver "kända" tillverkare av knappceller, "billigare" av diverse fabrikat fungerar knappt som nya så det har jag slutat med.
 
Antar att "keyless" nycklar drar mycket mer en vanliga inte bytt på över 10 år i den andra :)..

Vill minnas att jag fick ett larm om "låg batterinivå" och nu pratar vi om en gammal SAAB men inte fan fick man det på en ny VW.

GAAAAH
 
G Greger_08 skrev:
Antar att "keyless" nycklar drar mycket mer en vanliga inte bytt på över 10 år i den andra :)..

Vill minnas att jag fick ett larm om "låg batterinivå" och nu pratar vi om en gammal SAAB men inte fan fick man det på en ny VW.

GAAAAH
Inga larm på våra utan det märks bara att man kan få trycka två gånger och stå närmare bilen. Och med keyless måste ju alltid något vara aktivt.
 
Redigerat:
Beror väl på hur man hanterar nyckeln, de flesta måste röra på sig för att aktivera.

Har nog bytt batteri en gång per nyckel till vår VW med keyless under de fyra år vi haft den.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Beror väl på hur man hanterar nyckeln, de flesta måste röra på sig för att aktivera.

Har nog bytt batteri en gång per nyckel till vår VW med keyless under de fyra år vi haft den.
Precis, min ligger oftast i en byxficka.
Men även utan keyless så är två år hos oss normalt.
 
richardtenggren
G Greger_08 skrev:
Antar att "keyless" nycklar drar mycket mer en vanliga inte bytt på över 10 år i den andra :)..

Vill minnas att jag fick ett larm om "låg batterinivå" och nu pratar vi om en gammal SAAB men inte fan fick man det på en ny VW.

GAAAAH
Vår Skoda från -20 varnade i alla fall, så låter konstigt att inte din VW skulle varna :)
 
Kan tilläggas att vår bil (VW Passat GTE från 2016) larmar vid lågt batteri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.