1 047 846 läst · 10 735 svar
1048k läst
10,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Gaaaaaah för bilister som tutar på cyklister som väljer vägen för att cykelbanan är en gropig grusväg, full med hundar och hundägare med rullkoppel, barn som leker och allmänt ocyklingsbar om du pendlar till och från jobbet och inte bara är ute och fincyklar.G Greger_08 skrev:
Om du inte kan köra om dem pga dålig sikt, mötande trafik etc när de cyklar 2 i bredd (3 i bredd cyklar de inte på träning) så kan du rimligtvis inte köra om dem när de ligger på ett led heller eftersom omkörningssträckan då blir dubbelt så lång. Var istället glad att de halverat omkörningssträckan åt dig!wildeside skrev:Gaaahhhh för cykelklubbens glada medlemmar som cyklar 2-3 i bredd och ger en fingret när man tutar till för att uppmärksamma dom på att man kommer bakifrån och ska ska köra om dom.
Inte leder det till att jag håller större avstånd till dom en jag måste snarare tvärt om.
Jag vet vem som får ont om det smäller och jag har råd med självrisken.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 436 inlägg
Det jag syftade på var ett lågprisalternativ som stod bredvid den "vanliga" mjölken.. inget om laktosfritt ed. på förpackningen...Anna_H skrev:
Det var först hemma, när jag läste innehållsförteckningen som jag insåg att det var något annat än "mjölk" jag kom hem med...
Undrar varför de tar motorvägen istället för den dubbelt så långa grusvägen. Det är ju nästan som om de vill använda en del av infrastrukturen som är smidig istället för en som är dåligt anpassad.Anna_H skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Jag föreslår att någon startar en ”Vi som tycker att andra gör fel i trafiken”-tråd.
Här börjar ni nämligen mest bli ett gemensamt irritationsmoment för alla andra. Skaffa nya problem eller gå härifrån.
Här börjar ni nämligen mest bli ett gemensamt irritationsmoment för alla andra. Skaffa nya problem eller gå härifrån.
BRA att du har koll på hur många det är som cyklar i bredd och hur bred vägen är och om det är skymd sikt eller inte.Anna_H skrev:Om du inte kan köra om dem pga dålig sikt, mötande trafik etc när de cyklar 2 i bredd (3 i bredd cyklar de inte på träning) så kan du rimligtvis inte köra om dem när de ligger på ett led heller eftersom omkörningssträckan då blir dubbelt så lång. Var istället glad att de halverat omkörningssträckan åt dig!
Är du en av dom idioterna som cyklar här?
Om du inte vet så är det bättre att vara tyst eller fråga mer om situationen.
Det kan vara av omtanke jag tutar till så att dom vet att jag kommer bakifrån.
GAAAAHHHHH!!!! Toyotas bilar har inte halvljusautomatik på sina DRL bilar (på 10-talet iaf.) Men skymningsrelä kommer väl till Japan någon gång kan vi hoppashsd skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 214 inlägg
Nja, Japan är ju the land of the rising sun, så det vore väl mot själva varumärket att hålla på med sånt.Tokslut skrev:
Så kör svenskt istället. I skymningslandet borde det finnas något för dig.
Gaaaaaaaah! Värmeskyddsplåten över ljuddämparen på en av bilarna är loss. Visserligen bra att jag äntligen såg varför det skramlar när jag slänger igen bakluckan, men gaaaaaaaah för att jag inte kan reda ut om plåten behövs eller inte, nätet är inte konsekvent i sin diskussion om skyddsplåtens vara eller inte vara.
Utgångsläge borde väl vara att den finns av en anledning. Biltillverkare brukar vara bra på att spara bort onödiga saker.tensiden skrev:Gaaaaaaaah! Värmeskyddsplåten över ljuddämparen på en av bilarna är loss. Visserligen bra att jag äntligen såg varför det skramlar när jag slänger igen bakluckan, men gaaaaaaaah för att jag inte kan reda ut om plåten behövs eller inte, nätet är inte konsekvent i sin diskussion om skyddsplåtens vara eller inte vara.
Finns ju dock möjlighet att dom bara monterar en på alla bilar och att den bara behövs med någon viss motor men tror chansen för det är liten.