GAAAAAHHHH!!! Ännu en trafiktråd!

Men jo det var rätt beslut :)

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
BRA att du har koll på hur många det är som cyklar i bredd och hur bred vägen är och om det är skymd sikt eller inte.
Är du en av dom idioterna som cyklar här?
Om du inte vet så är det bättre att vara tyst eller fråga mer om situationen.
Det kan vara av omtanke jag tutar till så att dom vet att jag kommer bakifrån.
Jag är för det första ingen idiot och för det andra inte medlem i någon sådan cykelklubb. Men jag vet hur det fungerar när de tränar. Eftersom jag inte är någon idiot. Du behöver inte tuta, de både ser dig och hör dig. Om du inte visste det, så är det väldigt enkelt att snegla snett neråt och på så sätt få koll bakåt. Detta ansvar har den som är längst bak, och hen vidarebefordrar informationen framåt vid behov.

Men som sagt, precis som du inte får köra om en bil är det är möte eller skymd sikt får du inte köra om en cyklist vid möte elelr skymd sikt. Fordon som fordon.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Anna_H Anna_H skrev:
Jag är för det första ingen idiot och för det andra inte medlem i någon sådan cykelklubb. Men jag vet hur det fungerar när de tränar. Eftersom jag inte är någon idiot. Du behöver inte tuta, de både ser dig och hör dig. Om du inte visste det, så är det väldigt enkelt att snegla snett neråt och på så sätt få koll bakåt. Detta ansvar har den som är längst bak, och hen vidarebefordrar informationen framåt vid behov.

Men som sagt, precis som du inte får köra om en bil är det är möte eller skymd sikt får du inte köra om en cyklist vid möte elelr skymd sikt. Fordon som fordon.
🤔 jag har inte skrivit att det var vid möte eller skymd sikt!
Men nästa gång är det väl bara att jag skiter i att uppmärksamma dom på att jag kommer och hoppas att det slutar väl för dom.
Men det blir ganska trångt om dom cyklar 2-3 i bredd och man kommer med långtradare på en smal landsväg, det är betydligt lättare när dom cyklar på ett led.
Dom hör inte speciellt mycket av vad som händer runt omkring dom eftersom dom allt för ofta har hörlurar på sig.
Det är ju bra att du vet hur alla cyklister tränar😉
Nog tjatat om det!

tensiden tensiden skrev:
Gaaaaaaaah! Värmeskyddsplåten över ljuddämparen på en av bilarna är loss. Visserligen bra att jag äntligen såg varför det skramlar när jag slänger igen bakluckan, men gaaaaaaaah för att jag inte kan reda ut om plåten behövs eller inte, nätet är inte konsekvent i sin diskussion om skyddsplåtens vara eller inte vara.
Jo, sätt tillbaka den du. Det är bättre att ha den på plats och upptäcka att man inte behöver den än tvärtom.

Har skruvhålen rostat sönder så använd stora brickor som mellanlägg. Eller gör egna av plåtbitar med hjälp av en borrmaskin.

hsd
Det finns enkla "plåt muttrar", finns fästpinnarna kvar så är det lätt att trycka på sådana

Skrev ju om förra fredagen där allt gick åt skogen, bla att min telefon försvann.
Igår skulle jag kolla efter ett mail, kom då på att jag bara har mailen på telefonen, så jag loggade in på webmailen, och då dök det upp ett glädjande mail "Hej, jag har hittat din telefon, kontakta mig"
De hade lyckats läsa min mailadress på startsidan.
Hämtade den nu för en stund sen, 36% batteri kvar efter 6,5 dygn !!!
Så allt här i livet är inte GAAAAHHHH!!!

• Gilla
  • Älska
Klass0n och 29 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
och då dök det upp ett glädjande mail "Hej, jag har hittat din telefon, kontakta mig"
Det kanske ändå finns hopp om mänskligheten! 👍❤️ Tack för en härlig solskenshistoria!

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Liten update på spik i låret: Besökte vårdcentralen. Ojojoj, sa läkaren. Då tänkte jag att döden är nära. Men det var tydligen en schemakrock senare under dagen han tänkte på. Såret såg fint ut var hans bedömning. Jag ska återkomma vid eventuell svullnad, feber und so weiter.

• Gilla
  • Haha
GladanS och 19 till
  • Laddar…
EddieHansson
Gahhh. Fick hem ett brev idag med posten att vattenfall ska byta elmätare mot en ny smart frsmridssäker elmätare. Den 25 oktober mellan 7-9 skulle de komma.

Undrar om de meddelat elektrikern som bröt strömmen precis nu... 🤦‍♂️

• Wow
  • Arg
  • Haha
  • Gilla
tergo och 5 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
Skrev ju om förra fredagen där allt gick åt skogen, bla att min telefon försvann.
Igår skulle jag kolla efter ett mail, kom då på att jag bara har mailen på telefonen, så jag loggade in på webmailen, och då dök det upp ett glädjande mail "Hej, jag har hittat din telefon, kontakta mig"
De hade lyckats läsa min mailadress på startsidan.
Hämtade den nu för en stund sen, 36% batteri kvar efter 6,5 dygn !!!
Så allt här i livet är inte GAAAAHHHH!!!
Strålande att det finns ärliga människor 😀👍

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
EddieHansson EddieHansson skrev:
Gahhh. Fick hem ett brev idag med posten att vattenfall ska byta elmätare mot en ny smart frsmridssäker elmätare. Den 25 oktober mellan 7-9 skulle de komma.

Undrar om de meddelat elektrikern som bröt strömmen precis nu... 🤦‍♂️
Nu har jag iaf blivit elnät. Undrar hur många var i ekorrhjulet jag förväntas springa per dag?

• Kvinna i kök, broschyr, framtida elnät, frukt och grönsaker, svenska text, Vattenfall logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
Düsseldorff
EddieHansson EddieHansson skrev:
Nu har jag iaf blivit elnät. Undrar hur många var i ekorrhjulet jag förväntas springa per dag?
Vattenfall behöver byta copywriter till någon som gått klart grundskolan.

• Gilla
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Gaaaahhh! Var idag ute i trädgården med diverse innan-frosten-sysslor när jag missade att en person närmade sig så jag hoppade till när denne presenterade sig som att komma från Tele2.
Jag sa från början att jag inte är intresserad av nåt och fortsatte med mina sysslor men säljaren/representanten/whatever fortsätter babbla och frågar om jag fått deras information i brevlådan om "viktiga händelser" i området.
Nej, säger jag, och fortsätter flytta på krukor och annat, och den nu j**ligt irriterande personen säger att han går runt och meddelar om något nära förestående och nu vill informera mig kort, bara fem minuter.
Jag replikerar att jag inte vill lyssna på nåt och ta ställning här och nu utan önskar att få det skriftligt och svaret blir att det har de inte tid med.
Vänder ryggen till och säger att då är det inte intressant varpå han avlägsnar sig och högt och tydligt säger
"B.....vägen nummer 8 [min adress alltså] vill inte svara".

Alltså, vad är det för skit? Vi har Telia Öppen fiber sen 6-7 år, har inte fått nån info i brevlådan och tror inte det minsta på att flera i vårt område skulle vilja skaffa Tele2 då så gott som alla hoppade på Öppen fiber för att priset var bra.
Gaaaaaahhhhh! Värsta säljartricket efter Verisure och Allente som leder min hatlista.

• Arg
  • Gilla
Unikt namn och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Maria T Maria T skrev:
Gaaaahhh! Var idag ute i trädgården med diverse innan-frosten-sysslor när jag missade att en person närmade sig så jag hoppade till när denne presenterade sig som att komma från Tele2.
Jag sa från början att jag inte är intresserad av nåt och fortsatte med mina sysslor men säljaren/representanten/whatever fortsätter babbla och frågar om jag fått deras information i brevlådan om "viktiga händelser" i området.
Nej, säger jag, och fortsätter flytta på krukor och annat, och den nu j**ligt irriterande personen säger att han går runt och meddelar om något nära förestående och nu vill informera mig kort, bara fem minuter.
Jag replikerar att jag inte vill lyssna på nåt och ta ställning här och nu utan önskar att få det skriftligt och svaret blir att det har de inte tid med.
Vänder ryggen till och säger att då är det inte intressant varpå han avlägsnar sig och högt och tydligt säger
"B.....vägen nummer 8 [min adress alltså] vill inte svara".

Alltså, vad är det för skit? Vi har Telia Öppen fiber sen 6-7 år, har inte fått nån info i brevlådan och tror inte det minsta på att flera i vårt område skulle vilja skaffa Tele2 då så gott som alla hoppade på Öppen fiber för att priset var bra.
Gaaaaaahhhhh! Värsta säljartricket efter Verisure och Allente som leder min hatlista.
Jag har råkat ut för exakt samma från Tele2. Det är bara riktigt ful och dålig säljteknik som borde ligga under Tele2:s värdighet. Som de i och för sig inte har någon, så det är kanske helt enligt förväntan då.

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Alla dessa fibersäljare som ska vara så mycket bättre/billigare än det man redan har.
Ska de gräva en egen fiber till mig då för att bli billigare/bättre?
Nä, bara att ignorera dom.....

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.