WAAAAAAAAGH! Varmt!

• Ledsen
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
GAAAHHHHHHH!

Torrt och varmt, fullständigt onödigt!
Fullt tillräckligt och mer behagligt med 21-24 grader varmt och lite regn då och då än 26-29 och knastertorrt!

GAAAAAAHHHHHHHH!!

• Älska
  • Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Anna_H Anna_H skrev:
När du svänger ska du alltid lämna företräde till alla andra trafikanter oavsett var de är (även bilar), cyklisterna ska inte behöva förvänta sig att de inte syns. Att du har svårt att se över din högra axel har inget med detta att göra, utan det får du ta med din läkare eller optiker.

Det är också på grund av att bilister slarvar med denna regel som man har föreslagit att cyklister ska få köra mot rött om det är säkert. För då hinner cyklisten, om detta skulle vara en korsning med trafikljus, före dig.

Mitt råd är att hålla koll på väg fram mot korsningen och sedan lägga på minnet att man passerat en cyklist. Då gör det inget om man är stel i nacken eller har problem med det perifera seendet. För då vet man att det är en cyklist där och kan vänta in hen.
Har inget som helst problem varken med axel eller ögon, att cykelvägen är placerad för nära korsningen, parallellt med ett övergångsställe gör att det är svårt att lämna företräde utan att då blockera bakomvarande fordon som inte ska svänga; korsningen jag talar är om är rätt unik i sin idiotiska utformning som tur är.

Maria T Maria T skrev:
Har inget som helst problem varken med axel eller ögon, att cykelvägen är placerad för nära korsningen, parallellt med ett övergångsställe gör att det är svårt att lämna företräde utan att då blockera bakomvarande fordon som inte ska svänga; korsningen jag talar är om är rätt unik i sin idiotiska utformning som tur är.
Synd att blockera den riktiga trafiken? 😎

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Maria T
kashieda kashieda skrev:
Synd att blockera den riktiga trafiken? 😎
Närå men med många gående och cyklister som är det tur om två bilar hinner svänga innan det slår om. Kort sagt en i mycket korkad passage och intervallen ogenomtänkt.

GAAAAHHHH!!!
Postnord!
DYR Hemleverans, två kollin, valde "kontaktfritt" i appen.
Det stora kollit gick bra att lämna av men det lilla åkte med tillbaka för "mottagaren kunde ej nås" och istället "Nu kan du hämta din sändning på Postnord-5-mil-bort". WTF!!!
GAAAAHHHH!!!
Men efter bara två timmar i telefon (prisad vare den som uppfann headsetet) redde det dock ut sig (inkl. två vidarekopplingar som försvann i cyberrymden)....

• Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Så blir det när man bygger in (properietär) teknik som egentligen inte hör till bilen..den blir fort gammal.
Jag har en Garmin Street pilot III som var da shit runt 2002 med färgskärm och allt det där, men helt "outdated" 5-6 år senare, ladda kartor via RS232- anslutning (om jag kommer ihåg rätt) känns rätt omodernt....
Jag höl på med någon uppdatering av en Garmin och tänkte att jag ska leta fram den första jag hade, tror de var garmins första widescreen. Den var det gratis uppgradering till :O Men fick skala ner Europakartan till under häften vill jag minnas för det fanns inte plats för hela längre :D

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När det gäller mjukvaruutveckling är de objektivt bäst. När det gäller slutkund är det mer subjektivt.
Slutkunder som efterfrågar Microsoftlösningar är långt ifrån bäst, skulle snarare sortera in dem som inkompetenta. Och då öppnar sig två möjligheter antingen att mjölka dem på kopiösa mängder med pengar eller att prioritera sin mentala hälsa och jobba med någon annan...

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
Gaaah. Rörisarna skulle peta nära en rörböj i källaren. Men är det inte risk för asbest, undrade jag. Äh, vi tejpar lite och jag tar på mask, tyckte den ena. Lite senare kommer han upp och säger till kollegan att inte gå ner där just nu, för det dammade lite 😖

Jaja, det är nog inte helt fel att städa ”lite” där nere ändå 😒 Såhär i efterhand inser jag att vi åtminstone borde ha täckt över grejerna i rummet med plast.

(Nej jag tänker inte starta en tråd och springa runt i cirklar i panik. Om jag hade varit livrädd för minsta korn av mögel, asbest och annat skit hade vi eldat upp huset vid det här laget. Men jag hade inte lust att våttorka halva källaren idag.)

• Gilla
  • Ledsen
Dilato och 4 till
  • Laddar…
mnils skrev:
Slutkunder som efterfrågar Microsoftlösningar är långt ifrån bäst, skulle snarare sortera in dem som inkompetenta. Och då öppnar sig två möjligheter antingen att mjölka dem på kopiösa mängder med pengar eller att prioritera sin mentala hälsa och jobba med någon annan...
Detta handlar inte om slutkunder utan om företagskunder.
Dessutom har du fel. Slutkunder som efterfrågar Microsoftlösningar hör till toppskiftet. Vem fan vill jobba på annat än Windows och Microsofts utvecklings suite.

Redigerat:
  • Gilla
tensiden och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Närå men med många gående och cyklister som är det tur om två bilar hinner svänga innan det slår om. Kort sagt en i mycket korkad passage och intervallen ogenomtänkt.
Så det är trafikljus dessutom och grönt för båda samtidigt? Då SKA svängande trafik alltid lämna företräde till alla som har grönt på GC-banan, även om man får panik av att bilarna bakom blir blockerade. Lagen är MYCKET tydlig på den punkten. Att du har dålig sikt är ingen ursäkt, skaffa en bil med smalare A-stolpar.

• Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Anna_H Anna_H skrev:
Så det är trafikljus dessutom och grönt för båda samtidigt? Då SKA svängande trafik alltid lämna företräde till alla som har grönt på GC-banan, även om man får panik av att bilarna bakom blir blockerade. Lagen är MYCKET tydlig på den punkten. Att du har dålig sikt är ingen ursäkt, skaffa en bil med smalare A-stolpar.
Varför är du så hetsig mot mig? Har aldrig påstått nåt om att cyklister eller fotgängare gör fel, däremot är denna korsning under utredning då många klagar, inte bara bilister så sluta få det till att det är fel på mig eller på min bil.

Maria T Maria T skrev:
Varför är du så hetsig mot mig? Har aldrig påstått nåt om att cyklister eller fotgängare gör fel, däremot är denna korsning under utredning då många klagar, inte bara bilister så sluta få det till att det är fel på mig eller på min bil.
Jag är inte hetsig, jag påpekar bara att du har fel. Bilister har ofta det, sedan har de mage att skylla på cyklsiterna.

• Gilla
ajn82 och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Antingen bor du i samma trakter som jag, eller så är inte korsningen så unik som du tror 😕 Jag skulle klassa både Stuvstakrysset och korsningen Huddingevägen/Björkängsvägen/Stationsvägen som frustrerande och feldimensionerade, och de är minst lika frustrerande för gående och cyklister. Man måste i princip skynda över mot rött innan det har blivit grönt för bilarna för att inte riskera att få oönskad "närkontakt". De flesta bilförare håller bra koll för att de vet att det går en cykelbana där och vet att dom har väjningsplikt, men långt ifrån alla.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Jag är inte hetsig, jag påpekar bara att du har fel. Bilister har ofta det, sedan har de mage att skylla på cyklsiterna.
Problemet är väl varken bilister Eller cyklister, utan kass trafikmiljö. Det ska vara lätt att göra rätt och svårt att göra fel. Ofta är cykelbanor placerade så att det är svårt för en bilist att få bra koll, vilket är dumt. Det är ofta också så att cykelbanor är gjorda för extremt långsam trafik, också dumt.

• Gilla
  • Älska
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.