974 250 läst · 9 960 svar
974k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Henningelvis skrev:
VidarH skrev:Finns både C1 och D1 på den sträckan? Lite spännande då det rätt ofta finns väldigt många påfarter för cyklister och rätt få skyltar. Och finns det en LTF som anger att skylten är korrekt uppförd?
Det är som sagt inte en självklarhet att skyltning är riktigt utförd för cyklister jämfört med motorfordonsförare.
Jag ska erkänna att det är någon vecka sedan jag passerade där, och jag hade druckit en aning öl så uppmärksamheten var inte helt hundra, men jag kan sätta en peng på att det saknas skylt som förbjuder infart från det håll cyklisten på din bild kommer ifrån.useless skrev:
Jag kan heller inte hitta en lokal trafikföreskrift som säger att det är enkelriktade cykelbanor där, men även här ska jag villigt erkänna att jag inte är någon expert på att söka efter sådana. Så jag vill hävda att den cykelvägen inte är enkelriktad, vare sig sett till beslut eller sett till korrekt skyltning, precis som övriga är inne på.
Vad sysslar SVT play med? skapar de ett eget typsnitt? Texten lyckas de iaf. inte få med... Stöter på 3st olika när man kollar nyhetsklipp, vad var fel med ordinarie sändningsformatet kan man ju undra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mjaaaa...jag ser flera cyklister mot rött varje gång jag är inne i stan, bil möjligen nån gång i veckan.Anna_H skrev:
Jag ser flera cyklar på övergångsställen varje gång jag är i stan, jag har aldrig sett en bil använda ett övergångsställe...🤔 Desamma gäller att stanna för gående, det gör de flesta bilar och de flesta cyklar stannar inte.
Sådär håller det på...enkelriktat, stopplikt...
Hemskt. Verkligen hemskt.Fotografen skrev:Mjaaaa...jag ser flera cyklister mot rött varje gång jag är inne i stan, bil möjligen nån gång i veckan.
Jag ser flera cyklar på övergångsställen varje gång jag är i stan, jag har aldrig sett en bil använda ett övergångsställe...🤔 Desamma gäller att stanna för gående, det gör de flesta bilar och de flesta cyklar stannar inte.
Jag har bara konstaterat att det är så, sedan hur hemskt det är får var och en avgöra. Folk verkar ha glömt att det i grunden inte finns någon principiell skillnad i att åka cykel och att ratta lastbil med släp; båda är fordon, men folk cyklar som man går.
Fast man får cykla på övergångsställe, bara att andra fordon inte har stopp-/väjningsplikt.Fotografen skrev:Mjaaaa...jag ser flera cyklister mot rött varje gång jag är inne i stan, bil möjligen nån gång i veckan.
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Därför man tar sig fram så snabbt på cykel i stan för att man kan köra mot rött. Men det måste ju ske med hänsyn mao när det är fritt
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 274 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 274 inlägg