H
Vet tydligen inte du heller.
Fördelarskåp och väggfästen?????
Vart var dom?

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Det enda besiktnings man sa att den sitter inte fast men den sätt tillräckligt hårt för att vara säkert enligt min bedömning
Eh, nej, det var knappast den enda invändningen...

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
A
T twoody skrev:
Hoppas verkligen du bara är ett troll i denna tråd, för så jävla korkad kan ingen byggare vara att man försvarar rördragningarna som visas i programmet.
Det räcker inte att den visas i programmet , dem måste förklara vad är felet ! Och bevisa att det inte säkert , den ändra lucka va vi inte klara med.

A Adnanhodhod skrev:
Du bevisa en gång till att du inte vet nånting om den Instalation . Den heter Q&E läs om den först , jag pratar inte om RIR
Antar att du menar det här: https://www.uponor.se/vvs/catalogue/rorsystem-pex/pexrorskopplingar/uponor-qe?um=0

Har du kollat med Uponor att det är OK att montera i ett icke tätat utrymme och sedan gjuta in det i gipsbruk? Jag kan tänka mig vad de svarar...

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
H
A Adnanhodhod skrev:
Det räcker inte att den visas i programmet , dem måste förklara vad är felet ! Och bevisa att det inte säkert , den ändra lucka va vi inte klara med.
Har ni inte gjort en besiktning som redan visade vad felen var?
De ska inte behöva visa i tv för di va med på en besiktning.
Eller går det in lite trögt??

• Gilla
Bror9 och 2 till
  • Laddar…
A
H Hallerudsbo skrev:
Vet tydligen inte du heller.
Fördelarskåp och väggfästen?????
Vart var dom?
Om man täta med tätskikt och dranerings rör behöver man inte en fördelareskåp om man vill ha så liten lucka så möjligt

A Adnanhodhod skrev:
Ärligt talat och i all välmening: om man inte ser vad felet är där kanske man skall överväga att byta bransch?

• Gilla
  • Älska
ichigo och 10 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Om man täta med tätskikt och dranerings rör behöver man inte en fördelareskåp om man vill ha så liten lucka så möjligt
Var det tätat med tätskikt och försett med dräneringsrör? För det såg inte ut så i programmet.

H
Man får oftast vad man betalat för.
Det verkar stämma känns det som.

Redigerat av moderator:
  • Haha
  • Gilla
Plankhus. och 1 till
  • Laddar…
A
H Hallerudsbo skrev:
Har ni inte gjort en besiktning som redan visade vad felen var?
De ska inte behöva visa i tv för di va med på en besiktning.
Eller går det in lite trögt??
Besiktnings som jag va med klagade inte på rör dragning men klagade på placering som kunden har gåt med på det och sen ångra sig

A
joakim_j joakim_j skrev:
Var det tätat med tätskikt och försett med dräneringsrör? För det såg inte ut så i programmet.
Den stora lucka ja men den lilla jag va tvungen att vänta med tills kunden bestämmer sig om han vill ha det eller inte

Men hur kan den ha varit tätad, när fördelaren låg ingjuten i gips, eller vad det var?

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
A
joakim_j joakim_j skrev:
Programmet är duktig på stt klippa och vinkla på saker och ting och idag lite senare kommer jag med min beretällse som visar hur bluff fusskbyggarnas program är. Jag önskar att alla fuskbyggare försvinner men jag tror inte att detta är Anders mål . Om han va rättvis , Inte ljuger i programmet och inte tjäna stora pengar på det då skulle jag har litat på honom.bara undrar varför sprang han därifrån när jag ringde Polisen?!!

Det syntes tydlig i programmet att det inte fanns några tätskiktsmanschetter runt rören som kom ut ur väggen, det fanns ingen manschett rumt toaavloppet där det kom upp ur golvet. Men det var rätt???

• Gilla
fsn och 3 till
  • Laddar…
Vad sa Polisen när du ringde?

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Morten Alper och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.