136 760 läst · 664 svar
137k läst
664 svar
Fuskbyggarna: Adnan ”Adde” Hodhod fuskbygger Rörvikshus
Det där undrar jag också. KA borde väl anses ha lika mycket ansvar för att det gick som det gick som byggaren har? Vad är annars deras existensberättigande i processen?L largab skrev:
Den där "fördelarlådan" kan väl ändå ingen som kan skilja en tumstock från en påsklilja tycka ser OK ut? Det är ju uppenbart fusk.A Adnanhodhod skrev:
Tätskiktet fattade jag inte riktigt vad de menade med. "Duk som skall rollas på", vad är det? Men som sagt, det måste väl ha funntis en punkt i kontrollplanen för det? Vad säger KA?
Här svarar Adnan själv
https://www.byggahus.se/forum/threa...-ett-litet-fel-aer-man-en-fuskbyggare.339646/
https://www.byggahus.se/forum/threa...-ett-litet-fel-aer-man-en-fuskbyggare.339646/
Moderator
· Stockholm
· 53 064 inlägg
Så säger bara en fuskbyggare. Det finns regler för hur det skall vara utfört. Du skulle ju med samma resonemang kunna utföra hela vatteninstallationen i ett hus med trädgårdsslang och Gardena slangkopplingar, det fungerar troligen iallafall någon dag över slutbesiktiningen. Och frågan är om inte Gardenas system med fördelare för typ växthus skulle varit bättre än det vi såg i programmet.A Adnanhodhod skrev:
Produkter som diskuteras: "slangkopplingar"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 53 064 inlägg
Om du med "modernast" menar att det är Rör i rör (som varit "modernt" i 20 år), så finns det tydliga regler om hur det skall utföras, både ifrån säkert vatten, och från tillverkarna av systemet. Installationen vi såg på TV uppfyller inte någon regel överhuvudtaget. Den som utfört det kan inget "om den typen av installation".A Adnanhodhod skrev:
du va jätte rolig jag kan se från ditt svar att du har ingen aning vad det har är för typ av Instalation eller vad den heter , jag tror inte du har set den förut detta är för modernt för digH hempularen skrev:Så säger bara en fuskbyggare. Det finns regler för hur det skall vara utfört. Du skulle ju med samma resonemang kunna utföra hela vatteninstallationen i ett hus med trädgårdsslang och Gardena slangkopplingar, det fungerar troligen iallafall någon dag över slutbesiktiningen. Och frågan är om inte Gardenas system med fördelare för typ växthus skulle varit bättre än det vi såg i programmet.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
En KA är bara på bygget några få gånger om inget annat avtalats. KA hjälper byggherren att uppfylla lagens krav, men det gör vi mest genom att ordna papper...joakim_j skrev:
Tyvärr har dom flesta inte koll på KA:s roll.
Du bevisa en gång till att du inte vet nånting om den Instalation . Den heter Q&E läs om den först , jag pratar inte om RIRH hempularen skrev:Om du med "modernast" menar att det är Rör i rör (som varit "modernt" i 20 år), så finns det tydliga regler om hur det skall utföras, både ifrån säkert vatten, och från tillverkarna av systemet. Installationen vi såg på TV uppfyller inte någon regel överhuvudtaget. Den som utfört det kan inget "om den typen av installation".
Vet inte om det var allvarligt menat. Men jag har läst säker vatten, och det finns ingen chans att det där är godkänt. Dessutom, hur skulle det vara "modernt"? Det var väl vanliga RiR och kopplingar, bara inte i ett tätt utrymme?A Adnanhodhod skrev: