L largab skrev:
Varför går de inte på och granskar
Kontrollplanen?
KA 's förehavanden ?

Det är ju dessa funktioner som ska hindra dessa bygghaverier.
En KA är ju inte grats. De borde veta vad som kan gå fel och förebygga det.
Det där undrar jag också. KA borde väl anses ha lika mycket ansvar för att det gick som det gick som byggaren har? Vad är annars deras existensberättigande i processen?

• Gilla
Adnanhodhod
  • Laddar…
A
T twoody skrev:
Försvarar du rördragningarna som dom visar i programmet, anser du att dom är gjorda rätt.
Jag tycker att en dold Instalation som är tät och fyller funktion är rätt Instalation

A Adnanhodhod skrev:
KA och kunden har varit med hela vägen och såg hur tätskikt är rätt utfört och tätning runt rör men dem går ändå och ljuga i programmet att det är fel på tätskikt
Den där "fördelarlådan" kan väl ändå ingen som kan skilja en tumstock från en påsklilja tycka ser OK ut? Det är ju uppenbart fusk.

Tätskiktet fattade jag inte riktigt vad de menade med. "Duk som skall rollas på", vad är det? Men som sagt, det måste väl ha funntis en punkt i kontrollplanen för det? Vad säger KA?

• Gilla
Peter #11 och 2 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Jag tycker att en dold Instalation som är tät och fyller funktion är rätt Instalation
Fast det lär väl ha stått i kontrollplanen att det skall uppfyla säker vatten? Och det kan ju den rörinstallationen aldrig vara i närheten av.

• Gilla
ichigo och 3 till
  • Laddar…
A
joakim_j joakim_j skrev:
Fast det lär väl ha stått i kontrollplanen att det skall uppfyla säker vatten? Och det kan ju den rörinstallationen aldrig vara i närheten av.
Kan du den typen av Instalation?det inte många dom jobba med den , den är den säkrast och mordanast typen av rörinstalation

• Haha
  • Arg
  • Ledsen
Kontrollansvarig Hans och 9 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Så säger bara en fuskbyggare. Det finns regler för hur det skall vara utfört. Du skulle ju med samma resonemang kunna utföra hela vatteninstallationen i ett hus med trädgårdsslang och Gardena slangkopplingar, det fungerar troligen iallafall någon dag över slutbesiktiningen. Och frågan är om inte Gardenas system med fördelare för typ växthus skulle varit bättre än det vi såg i programmet.

• Gilla
Dowser4711 och 21 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Kan du den typen av Instalation?det inte många dom jobba med den , den är den säkrast och mordanast typen av rörinstalation
Om du med "modernast" menar att det är Rör i rör (som varit "modernt" i 20 år), så finns det tydliga regler om hur det skall utföras, både ifrån säkert vatten, och från tillverkarna av systemet. Installationen vi såg på TV uppfyller inte någon regel överhuvudtaget. Den som utfört det kan inget "om den typen av installation".

• Gilla
Bror9 och 6 till
  • Laddar…
A
H hempularen skrev:
Så säger bara en fuskbyggare. Det finns regler för hur det skall vara utfört. Du skulle ju med samma resonemang kunna utföra hela vatteninstallationen i ett hus med trädgårdsslang och Gardena slangkopplingar, det fungerar troligen iallafall någon dag över slutbesiktiningen. Och frågan är om inte Gardenas system med fördelare för typ växthus skulle varit bättre än det vi såg i programmet.
du va jätte rolig jag kan se från ditt svar att du har ingen aning vad det har är för typ av Instalation eller vad den heter , jag tror inte du har set den förut detta är för modernt för dig

• Arg
  • Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
joakim_j joakim_j skrev:
Det där undrar jag också. KA borde väl anses ha lika mycket ansvar för att det gick som det gick som byggaren har? Vad är annars deras existensberättigande i processen?
En KA är bara på bygget några få gånger om inget annat avtalats. KA hjälper byggherren att uppfylla lagens krav, men det gör vi mest genom att ordna papper...

Tyvärr har dom flesta inte koll på KA:s roll.

• Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
T
A Adnanhodhod skrev:
Uppenbarligen har du och besiktningsmannen olika syn på vad säker vatten innebär.

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
A
H hempularen skrev:
Om du med "modernast" menar att det är Rör i rör (som varit "modernt" i 20 år), så finns det tydliga regler om hur det skall utföras, både ifrån säkert vatten, och från tillverkarna av systemet. Installationen vi såg på TV uppfyller inte någon regel överhuvudtaget. Den som utfört det kan inget "om den typen av installation".
Du bevisa en gång till att du inte vet nånting om den Instalation . Den heter Q&E läs om den först , jag pratar inte om RIR

• Arg
Bror9
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Hoppas verkligen du bara är ett troll i denna tråd, för så jävla korkad kan ingen byggare vara att man försvarar rördragningarna som visas i programmet.

• Gilla
Ben D och 13 till
  • Laddar…
A
T Thomas' skrev:
Uppenbarligen har du och besiktningsmannen olika syn på vad säker vatten innebär.
Det enda besiktnings man sa att den sitter inte fast men den sätt tillräckligt hårt för att vara säkert enligt min bedömning

A Adnanhodhod skrev:
Vet inte om det var allvarligt menat. Men jag har läst säker vatten, och det finns ingen chans att det där är godkänt. Dessutom, hur skulle det vara "modernt"? Det var väl vanliga RiR och kopplingar, bara inte i ett tätt utrymme?

• Gilla
Bror9
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.