S seniorkonsult skrev:
Jag efterlyser vad som händer efteråt. Det finns ju krav på byggfelsförsäkring, kontrollansvariga och besiktningar, banken m fl. Blir inte entreprenörerna stämda? Vad säger
Garbo och motsv?
Det här var ju en lägenhetsrenovering. Det mesta av det du nämner gäller inte då.

• Gilla
Tomas D.A
  • Laddar…
B b8q skrev:
Man undrar ju hur klimatet på Ann-Maries arbetsplats blev, det var ju en arbetskamrat som rekommenderade denna "klantverkare" till henne. DET skulle jag gärna se i programmet! ;)

Sedan kan man ju tycka att hon som revisor borde veta att man aldrig ska betala i förskott.
Ja vad är det för arbetskamrat egentligen. Jag har fått hantverkare rekommenderade av kollegor och de har visat sig vara grymma.
Men å andra sidan har jag även kollat upp dem ordentligt. Man delegerar inte allt ansvar när det rör sig om så stora pengar

Appendix Appendix skrev:
Det här var ju en lägenhetsrenovering. Det mesta av det du nämner gäller inte då.
Jag vet det, men det dessa problem föekommer ju i vissa övriga uppdrag

Fick förtroende för den spanska byggnadsarbetaren...

Appendix Appendix skrev:
Ja vad är det för arbetskamrat egentligen. Jag har fått hantverkare rekommenderade av kollegor och de har visat sig vara grymma.
Men å andra sidan har jag även kollat upp dem ordentligt. Man delegerar inte allt ansvar när det rör sig om så stora pengar
Man kanske skulle be kollegan vidareutveckla vad hon fick hjälp med, han kanske skottade taket eller klippte häcken, och hon var supernöjd..

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Varför inte lägga massivt kvalitetsgolv om man ändå bilar ner till bjälklaget?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför inte lägga massivt kvalitetsgolv om man ändå bilar ner till bjälklaget?
Någon skall betala förstås!

• Haha
uuu
  • Laddar…
S seniorkonsult skrev:
Någon skall betala förstås!
De hade säkert kunnat få in en sponsor. Nu ser hela renoveringen billig ut i mina ögon

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De hade säkert kunnat få in en sponsor. Nu ser hela renoveringen billig ut i mina ögon
Bila upp och riva ut bef golvkonstruktion, skimsa och lägga nytt tycks inte billigt i mina ögon...

S seniorkonsult skrev:
Bila upp och riva ut bef golvkonstruktion, skimsa och lägga nytt tycks inte billigt i mina ögon...
Nej precis, förstår därför inte valet av ytskikt

Edit: har gjort exakt samma operation i min lgh

Mikael_L
Här skulle det inte bli din lägenhet, utan det skulle bara bli ett TV-program som folk vill kolla på.

Du må väl ändå förstå att produkten Anders Ö och de andra grabbarna skapar inte är en lägenhet, utan ett TV-program.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det är ju rätt komiskt att se hur han ångar på när han möter byggarna, han ställer en massa frågor men det är ju inte riktigt så att de får chansen att svara som han går på i affekt.

Inte för att det på något sätt kan försvara fuskbyggnationerna, men det är ju där ”bra tv” med tittarsiffror skapas.

Varför får man aldrig se slutpriset i programmet? Man skulle ju vilja veta om priserna verkar rimliga, skulle man själv accepterat en sån offert? Skulle dom som var med i programmet då ens ha beställt en ombyggnation. Den aspekten tas aldrig upp i programmet.

Skulle det ens bli något underlag för program om folk fr början visste vad det kostade?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Här skulle det inte bli din lägenhet, utan det skulle bara bli ett TV-program som folk vill kolla på.

Du må väl ändå förstå att produkten Anders Ö och de andra grabbarna skapar inte är en lägenhet, utan ett TV-program.
Tycker de kunnat fixat snyggare golv som är mer i paritet med underarbetet

O OffertOffret skrev:
Varför får man aldrig se slutpriset i programmet?...
Tja, det är klart man skulle kunna räkna ihop timmarna den drabbade får proffshjälp och göra en slags kalkyl.
Men! Det kostar nog inte TV4 många spänn i verkligheten. Varumärken och de "riktiga" proffsen eponeras tydligt hela tiden. Skulle tro att dom därför får material och arbete gratis, eller nästan gratis.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.