O Ossian K Olsson skrev:
Vad spelar det för roll? Ska man acceptera att folk går in i ens trägård bara för att det finns en verksamhet i närheten?
jag läste det som att "sommarhalvåret är det ofta hög musik och samlingar av ungdomar och annat löst folk dä" var en del av problmet med

eller?

• Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Macken vill garanterat inte heller ha tjuvar och skränande ordningsstörare på sin fastighet. Så det är nog lika mycket "dina gäster" som stör dom.
Vill man som goda grannar hjälpas åt att lösa ett problem så ska man nog gå in i det med en annan infallsvinkel.

• Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
Aggregat som man sätter till kosorna , håller de flesta borta 😝

• Gilla
  • Haha
  • Wow
bodda olsson och 8 till
  • Laddar…
Plantera björnbär? Så får du goda bär att smaska på samt de taggarna är för jävliga. Ingen som går igenom dom.

• Gilla
  • Haha
  • Arg
Tornugglan och 17 till
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Vad spelar det för roll? Ska man acceptera att folk går in i ens trägård bara för att det finns en verksamhet i närheten?
gammal hävd

• Gilla
hross
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Problemet är bara att du kan bli ansvarig för skada tjuven åsamkas.
Blir nog svårt att bevisa att uppsåtet med diket endast är att skada tjuvar finns ju t.o.m. ett staket som skydd😎.

• Gilla
Flamman och 6 till
  • Laddar…
14-915. Art nr Biltema, elstaketsaggregat 800 kr. Kan nog få någon att stanna utanför. Finns också skärande taggtråd som sitter runt anstalter och kärnkraftverk men det är nog dyrare.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Peter_Ker och 8 till
  • Laddar…
Henke1993 Henke1993 skrev:
Jag bor precis bakom en bensinmack som har generösa öppettider. Under sommarhalvåret är det ofta hög musik och samlingar av ungdomar och annat löst folk där. Mellan bensinmacken och våra fastigheter finns ett staket som bara är 90 cm högt. På sistone har jag märkt att folk rör sig inne på min tomt, och en kväll såg grannen två personer rota runt i min carport. Lyckligtvis blev inget stulet eftersom han skrek åt dem. I carporten har jag cyklar, trädgårdsredskap och min gräsklippare, så det känns obehagligt. Jag har satt upp rörelsesensorlampor, men jag är inte säker på att det avskräcker.

Bensinmacken vägrar att bygga ett högre plank mot våra fastigheter med hänvisning till kostnaden. Jag vill inte heller bygga ett plank själv, eftersom jag anser att det är deras ansvar att hantera problemet och förhindra att deras besökare tar sig över till våra tomter.

Vissa grannar har löst problemet med höga buskar, men jag vill inte ha det. Jag planerar att ta tag i trädgården i vår eftersom jag bara bott här i ungefär ett år. Just nu är jag otroligt frustrerad och vet inte vad jag ska göra. Har du några råd?
Köp en Doberman, det löser problemet

• Gilla
Henrik Andersson72 och 2 till
  • Laddar…
Är du säker på att det är "mack-hänget" som rotade i car porten?

Rent spontant skulle jag gissa att risken med ungdomshäng är skadegörelse, typ sparka på en brevlåda, slänga flaskor mot fönster, inte stöld riktigt.

• Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Jo.... Samma där min son bor bakom en bensinstation utefter 45:an norr om Torsby.
Skidturisterna stannar där o tankar på väg till fjällen.
Och pissar vända mot sonens köksfönster typ 15 meter bort. Har har hänt att han tänt utebelysning, slängt snöbollar o s v.

Damen som bodde där tidigare tröttnade. Satte upp elstängsel på olika höjder allt eftersom snödjupet varierade. Bäst effekt om stängsel-tråden låg strax under ytan på snön.
Hördes tydligen ylande titt som tätt, dygnet runt.

Alltså hon hade ett husdjur som hon stängslade in, typ rasthage.

Det värsta var väl den som satte sig å sket. Han kröp till bilen, vad jag hörde.

• Haha
  • Gilla
Kakelugnen566 och 42 till
  • Laddar…
Taggtråd?

• Gilla
verylondon och 1 till
  • Laddar…
Nä, elstängseltråd för boskap mm.

• Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
Ett staket är bra men amerikansk hagtorn är fan i mig mycket bättre. Växer till ett snår som går att ansa och 10 cm sylvassa taggar.

• Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Problemet är bara att du kan bli ansvarig för skada tjuven åsamkas.
Varför tror du det? 🤔

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför tror du det? 🤔
Jag skulle bifogat ett litet 😉.

• Gilla
Finnpucko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.